Rast cijena zbog akciza: Autobuske karte uskoro poskupljuju za 10 posto
Kako su potvrdili iz brojnih prevozničkih preduzeća, na ovakvu odluku bit će primorani nakon što 1. februara na snagu stupi Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama BiH, kada će gorivo u našoj državi poskupjeti za 18 feninga po litru.
Direktor preduzeća Bosnaexpress iz Doboja Anes Sadiković ističe da će vrlo brzo morati početi raditi proračune, kako bi cijene karata putničkog prevoza uskladili sa stanjem na tržištu, odnosno sa poskupljenjima.
"U prvih nekoliko mjeseci nećemo povećavati cijene karata, a i u budućnosti one će zavisiti od broja putnika i potrošnje koja bude zabilježena. Također, bit će potrebno da vidimo koliko će povećanje cijena goriva utjecati na naš posao, ali sigurno je da će doći do nekog povećanja cijena karata", kazao je Sadiković za Radiosarajevo.ba.
Ipak, istaknuo je kako će odluku o poskupljenju svi prevoznici, vjerovatno, donijeti zajednički, kako bi novo poskupljenje bilo usklađeno za sve građane Bosne i Hercegovine.
"Mislim da je poskupljenje od deset posto previše, ali ne smijem sam nikakve procjene donositi sada bez podataka iz prakse. Ja mislim da je realnije poskupljenje između pet i deset posto, ali nije to baš tako lako odlučiti jer treba u to uključiti i proračun svih naših troškova, tako da ćemo tek u narednom periodu znati šta nas čeka", dodao je Sadiković.
Neki od prevoznika istaknuli su kako će do poskupljenja, najvjerovatnije, doći samo u domaćem saobraćaju, što bi po mnoge od njih moglo biti štetno, jer bi korisnici ovakve vrste prevoza mogli početi odustajati od vožnje, zbog preskupih karata.
Sa poskupljenjem karata u putničkom prevozu slaže se i predstavnik Udruženja za prevoz putnika u BiH i generalni direktor Centrotrans Eurolinesa Safudin Čengić, koji ističe da ne postoji nijedan prevoznik koji se može nositi sa novonastalim poskupljenjima.
"Mi smo tokom 2017. godine bili svjedoci usvajanja seta zakona o akcizama i poskupljenja goriva. Pokušali smo ukazati na to da će to višestruko naštetiti prevozu putnika, te smo željeli na neki način isposlovati da iz ovog zakona budu isključeni javni prevoznici. Novac od akciza će biti iskorišten za izgradnju autocesta i brzih cesta, sa kojima ovi prevoznici iz gradskog saobraćaja nemaju nikakve veze, a morat će plaćati za to. Ne postoji niko ko može iz vlastitih sredstava podmiriti razliku", kazao nam je Čengić.
Safudin Čengić
Pojasnio je kako će i ovo poskupljenje, koje prevoznici nisu željeli, najviše utjecati na socijalno najugroženije kategorije stanovništva, ali da je jednostavno zakonski okvir odredio budućnost ovog vida prevoza u BiH.
"Naši korisnici su obično građani koji imaju najmanje prihode, odnosno radnici u realnom sektoru, studenti, penzioneri i đaci. I sada bismo mi njima svima trebali saopćiti da će doći do poskupljenja, što je izuzeno teško. Ipak, cijena goriva porasla je za 18 posto i neminovno je poskupljenje karata, a koliko će ono biti to će tek biti utvrđeno", zaključio je Čengić.
Podsjećamo, tokom decembra Parlamentarna skupština BiH usvojila je set zakona o akcizama, nakon kojih je najavljeno poskupljenje goriva u BiH za 0.18 KM po litru.Ovo je bio jedan od uslova za realiziranje tranše kredita MMF-a, kojima bi trebao biti pokrenut ciklus izgradnje autoputeva u BiH, ali i uslov brojnih drugih razvojnih banaka iz Europe, kod kojih se BiH treba zadužiti.
Ipak, takav zakon zabrinuo je brojne građane jer je riječ o novom poskupljenju goriva, ali i najave da će od dana uvođenja novih nameta poskupiti veliki broj proizvoda u cijeloj BiH.
Također, i tradicionalno poskupljenje cigareta i drugih proizvoda nakon Nove godine dodatno će opteretiti građane, što otežava itekako složenu situaciju brojnih porodica u našoj zemlji.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.