BiH / Još uvijek moguće uvesti auto star 14 godina, potrebni strožiji kriteriji

11. 05. 2018. u 07:47:00 A. B.

Shares: 0

Nakon podataka Instituta za privredni inženjering (IPI) Zenica, iz 2017. godine, da se od ukupnog broja nepravilnosti na vozilima na tehničkim pregledima 60 posto odnosi na kočioni mehanizam, te ovjes i točkove, kontaktirali smo Ministarstvo prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine s pitanjem koliko su ovakva vozila sigurna na bosanskohercegovačkim cestama, koliko ih ima te kakve korake namjeravate poduzimati u narednom periodu.

Iz resornog ministarstva su nam kazali da, između ostalog, provodeaktivnosti na izradi Zakona o promoviranju ekološki prihvatljivih vozila, Pravilnika o tehničkim pregledima, Pravilnika o registraciji, te seta propisa koji se tiču ograničenja uvoza vozila koja ne zadovoljavaju određene standarde, dijelova, uređaja i opreme.

Kočioni sistem auta najčešći problem na tehničkim pregledima, struka zabrinuta

S druge strane, iz ministarstva su nam dali informaciju da uskoro razmatraju donošenje odluke o ograničenju uvoza polovnih vozila minimalno EKO-5 karakteristika, ali i određene stavke vezano za uvoz rabljenih automobila.

"Ministarstvo prometa i komunikacija BiH djeluje u skladu s Okvirnom politikom prometa 2016-2030., radi na realizaciji ciljeva koji se tiču ekološke prihvatljivosti vozila. Naime, Ministarstvo razmatra donošenje odluke o ograničenju uvoza polovnih vozila minimalno EKO-5 karakteristika. Podsjećamo, minimalni EKO-4 standard je na snazi od 1. aprila 2016. godine, a planirano je da se od 1. aprila 2019. godine taj standard poveća na EKO-5, u vezi čega se trenutno provode konsultacije", navode iz ministarstva.

Povećan uvoz luksuzne robe u BiH: Skupi automobili, dragulji i krzna

Ističu također da se akcent stavlja i na provjeru ispunjavanje uvjeta originalnih rezervnih dijelova.

"U planu je i formiranje fonda za subvenciju nabavke ekološki prihvatljivih vozila (hibridna i električna vozila), olakšavanje registracije i slično, o čemu je potrebno postići dogovor s entitetskim ministarstvima nadležnim za promet i unutrašnje poslove", istaknuli su.

Dodatno su pojasnili kako je uvođenje zabrane uvoza vozila u BiH koja ne zadovoljavaju EURO 4 normu, koja je donesena u okviru Odluke o najnižim tehničkim zahtjevima za novoproizvedena i korištena vozila pri homologaciji tipa vozila i homologaciji pojedinačnog vozila, te za dijelove, uređaje i opremu vozila pri homologaciji tipa (Službeni glasnik BiH, broj 17/16), a koja se počela primjenjivati od 1. aprila 2016. godine, znatno ograničila starost vozila koja je moguće uvesti u BiH.

"Međutim, ovo ograničenje je danas već prilično zastarjelo jer to praktično znači da je još uvijek moguće uvesti vozilo u BiH koje je staro čak 14 godina. Dakle, ovu odluku bi trebalo inovirati i ako je moguće uvesti još strožije kriterije", zaključili su iz Ministarstva prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine.

Dakle, BiH je prema obavezama u postupku približavanja EU dužna standarde i kriterije približavati EU standardima i propisima. Stoga je za očekivati da u narednom periodu dođe i do pooštravanja kriterija za uvoz novih i rabljenih vozila u BiH.

 Inače, u prošloj je godini uvoz automobila u BiH porastao već sedmu godinu zaredom, no zabilježena je i velika razlika u uvozu rabljenih u odnosu na nova vozila. Tako je u prošloj godini uvezeno 70.976 vozila, ukupne vrijednosti 836.265.316 maraka, od čega su njih 60.079 rabljena, a 10.897 nova, što je porast veći od 100 posto u odnosu na 2010. godinu, kada je uvezeno ukupno 32.695 vozila.

Dok s jedne strane raste uvoz rabljenih automobila, što opet povlači pitanje kolika je sigurnost na našim cestama, s druge, pak, strane raste i uvoz skupocjenih vozila.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacija za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

NEMA KOMENTARA