Još uvijek moguće uvesti auto star 14 godina, potrebni strožiji kriteriji

A. B.
Još uvijek moguće uvesti auto star 14 godina, potrebni strožiji kriteriji

Nakon podataka Instituta za privredni inženjering (IPI) Zenica, iz 2017. godine, da se od ukupnog broja nepravilnosti na vozilima na tehničkim pregledima 60 posto odnosi na kočioni mehanizam, te ovjes i točkove, kontaktirali smo Ministarstvo prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine s pitanjem koliko su ovakva vozila sigurna na bosanskohercegovačkim cestama, koliko ih ima te kakve korake namjeravate poduzimati u narednom periodu.

Iz resornog ministarstva su nam kazali da, između ostalog, provodeaktivnosti na izradi Zakona o promoviranju ekološki prihvatljivih vozila, Pravilnika o tehničkim pregledima, Pravilnika o registraciji, te seta propisa koji se tiču ograničenja uvoza vozila koja ne zadovoljavaju određene standarde, dijelova, uređaja i opreme.

Kočioni sistem auta najčešći problem na tehničkim pregledima, struka zabrinuta

S druge strane, iz ministarstva su nam dali informaciju da uskoro razmatraju donošenje odluke o ograničenju uvoza polovnih vozila minimalno EKO-5 karakteristika, ali i određene stavke vezano za uvoz rabljenih automobila.

"Ministarstvo prometa i komunikacija BiH djeluje u skladu s Okvirnom politikom prometa 2016-2030., radi na realizaciji ciljeva koji se tiču ekološke prihvatljivosti vozila. Naime, Ministarstvo razmatra donošenje odluke o ograničenju uvoza polovnih vozila minimalno EKO-5 karakteristika. Podsjećamo, minimalni EKO-4 standard je na snazi od 1. aprila 2016. godine, a planirano je da se od 1. aprila 2019. godine taj standard poveća na EKO-5, u vezi čega se trenutno provode konsultacije", navode iz ministarstva.

Povećan uvoz luksuzne robe u BiH: Skupi automobili, dragulji i krzna

Ističu također da se akcent stavlja i na provjeru ispunjavanje uvjeta originalnih rezervnih dijelova.

"U planu je i formiranje fonda za subvenciju nabavke ekološki prihvatljivih vozila (hibridna i električna vozila), olakšavanje registracije i slično, o čemu je potrebno postići dogovor s entitetskim ministarstvima nadležnim za promet i unutrašnje poslove", istaknuli su.

Dodatno su pojasnili kako je uvođenje zabrane uvoza vozila u BiH koja ne zadovoljavaju EURO 4 normu, koja je donesena u okviru Odluke o najnižim tehničkim zahtjevima za novoproizvedena i korištena vozila pri homologaciji tipa vozila i homologaciji pojedinačnog vozila, te za dijelove, uređaje i opremu vozila pri homologaciji tipa (Službeni glasnik BiH, broj 17/16), a koja se počela primjenjivati od 1. aprila 2016. godine, znatno ograničila starost vozila koja je moguće uvesti u BiH.

"Međutim, ovo ograničenje je danas već prilično zastarjelo jer to praktično znači da je još uvijek moguće uvesti vozilo u BiH koje je staro čak 14 godina. Dakle, ovu odluku bi trebalo inovirati i ako je moguće uvesti još strožije kriterije", zaključili su iz Ministarstva prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine.

Dakle, BiH je prema obavezama u postupku približavanja EU dužna standarde i kriterije približavati EU standardima i propisima. Stoga je za očekivati da u narednom periodu dođe i do pooštravanja kriterija za uvoz novih i rabljenih vozila u BiH.

 Inače, u prošloj je godini uvoz automobila u BiH porastao već sedmu godinu zaredom, no zabilježena je i velika razlika u uvozu rabljenih u odnosu na nova vozila. Tako je u prošloj godini uvezeno 70.976 vozila, ukupne vrijednosti 836.265.316 maraka, od čega su njih 60.079 rabljena, a 10.897 nova, što je porast veći od 100 posto u odnosu na 2010. godinu, kada je uvezeno ukupno 32.695 vozila.

Dok s jedne strane raste uvoz rabljenih automobila, što opet povlači pitanje kolika je sigurnost na našim cestama, s druge, pak, strane raste i uvoz skupocjenih vozila.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije