Lagumdžija: "Medeni mjesec" Schmidta i dvije trećine BiH nije trajao ni 30 dana
Zlatko Lagumdžija, bivši šef diplomatije Bosne i Hercegovine, komentirao je na svom Facebook profilu odnos članova Predsjedništva BiH s novim Visokim predstavnikom Christianom Schmidtom.
Njegovu objavu na ovoj drupštvenoj mreži prenosimo u cijelosti:
"Nakon “medenog mjeseca” Visokog Predstavnika i dvije trećine šefa države, koji nije trajao ni mjesec dana, jučer su se pojavile prve upozoravajuće verbalne pukotine.
Bosna i Hercegovina saznala potencijalne rivale u grupi na Svjetskom prvenstvu
Naime u njemačkom gradu odakle dolazi novi Visoki Predstavnik, održan je simpozijum pod nazivom Euroatlantske perspektive BiH. Tamo su se ponovo “sreli” Visoki Predstavnik i predsjedavajući Predsjedništva BiH.
Šta to važno rekoše Visoki Predstavnik i predsjedavajući Predsjedništva?
Christian Schmidt: “Komšić je hrvatski predstavnik u Predsjedništvu BiH, odnosno biran je iz reda Hrvata, ali su ga više birali Bošnjaci, a ne toliko Hrvati… Istinski predstavnik Hrvata Čović je izgubio protiv Komšića… Sada je pitanje kako organizovati Izborni zakon a da se zemlja ne podijeli na 3 entiteta. Ako do toga dođe, a to je ono što me zabrinjava, teritorijalni integritet BiH mogao bi biti doveden u pitanje. Ja međutim moram očuvati teritorijalni integritet BiH sa sredstvima koja su mi na raspolaganju. Taj zadatak mi je dala međunarodna zajednica. Hrvatima zato moramo dati mogućnost da se osjećaju dovoljno zastupljeni i da ne idu u bojkot izbora. Tako da će puno zavisiti od Izbornog zakona”.
Željko Komšić: “Princip po kojem bi se formirale glasačke kutije za Bošnjake, kutije za Hrvate, kutije za Srbe, pa onda posebno kutije za ostale građane, je anticivilizacijski i ono sto je anticivilizacijsko ne može biti dio rješenja, jer ni u Njemačkoj niti u bilo kojoj civilizovanoj državi ne postoje posebne glasačke kutije za katolike, protestante ili muslimane”.
Kako ne otvarati nove krize
Ovde se ne radi o tome ko će ući u Predsjedništvo, već o tome kako ne otvarati nove krize, praviti nove nepravde ispravljajući manje i ostavljati veće. Promjenama Izbornog zakona se ne trebaju ispunjavati parcijalne političke želje malih populista i velikih prevaranata već prije svega treba ispuniti nekoliko kapitalnih ciljeva.
Prvo, Ustav Bosne I Hercegovine kao i Izborni Zakon se treba mijenjati da bi se primijenila presuda Suda u Strazburu koji je utvrdio diskriminaciju građana u ovim dokumentima. Za ovo treba mijenjati Ustav a to je moguće samo u Parlamentu. Visoki predstavnik može vladajuće stranke, samo teorijski, moderirati da dođu do rješenja u Parlamentarnoj proceduri ali to njima svakako ne pada na pamet. S druge strane, Visoki Predstavnik, ni teorijski, nema kapacitet da nametne promjene Ustava. Na žalost, za primjenu Suda u Strazburu će se morati sačekati neki novi saziv Parlamenta i lideri vladajuće koalicije.
Pozivi za Bonskim ovlastima
Moram priznati da mi nije baš najjasnije zašto je polovina vladajuće koalicije, SDA i DF, danima pozivala Visokog Predstavnika da koristi Bonske ovlasti da bi se sada našli u čudu neviđenom kada su namirisali da bi ih on mogao poslušati uz nametanje odluka koje mogu biti pogubne.
Ukoliko treba pravna argumentacija onda se može pogledati šta kažu relevantni dijelovi Ustava BiH?
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.