Izborna kampanja 'prljava' - mržnja, trgovina glasovima, hrana i piće...
Iz Koalicije navode da su ključne karakteristike dosadašnje izborne kampanje da se na predizbornim skupovima uglavnom govorilo o lokalnim temama, bez nuđenja konkretnih rješenja, izuzev Republike Srpske gdje je nezaobilazna tema bila referendum o Danu RS-a. Nastavljen je trend vođenja izborne kampanje na bazi izazivanja osjećaja straha od drugog i drukčijeg među biračima, obično vezanim za etnonacionalne podjele u bh. društvu.
"Izborna kampanje se može ocijeniti 'prljavom', pogotovo u pojedinim, etničkim nehomogenim, sredinama. Dosadašnji tok izborne kampanje pokazuje da je veliki broj političkih subjekata usmjeren na manipulaciju izbornom voljom birača", rekao je direktor projekta Koalicije "Pod lupom" Dario Jovanović.
Koalicija je u dosadašnjem toku izborne kampanje primijetila i dokumentirala 12 slučajeva govora mržnje ili nepotrebnog dizanja tenzija, te 51 slučaj zloupotrebe javnih resursa u vidu korištenja službenih vozila i službenog osiguranja u svrhu kampanje političkih subjekata.
Zabilježene su zabranjene aktivnosti na 16 posmatranih skupova, organizirani prijevoz građana autobusima na 19 predizbornih skupova, dok je podjela besplatne hrane i pića zabilježena na 118 skupova.
Posmatrači Koalicije su tokom devet sedmica rada na terenu došli do saznanja da se u 18 općina u BiH trguje mjestima u biračkim odborima, i to u općinama Busovača, Cazin, Foča FBiH, Han-Pijesak, Istočno Novo Sarajevo, Kiseljak, Kotor-Varoš, Livno, Lopare, Mrkonjić Grad, Rogatica, Sapna, Sokolac, Srbac, Teslić, Travnik, Zenica i Živinice.
Pritisci na birače postoje u ukupno 13 općina, što je porast za pet općina u odnosu na Prvi preliminarni izvještaj koji je objavila Koalicija "Pod lupom" 2. septembra.
"Kada govorimo o posmatranju rada izborne administracije, za veliki broj uočenih nepravilnosti nedostaje adekvatne sankcije. Centralna izborna komisija BiH koristi različite izgovore za nedjelovanje po ovim prijavama", rekla je koordinatorica za javne politike Jelena Tanasković-Mićanović
Što se tiče monitoringa medija, a koji su radili BH novinari i Agencija BORAM za Koaliciju "Pod lupom", primijećeno je da Lokalni izbori nisu bili dominantni sadržaj monitorisanih medija. Nešto veću pažnju izborima poklonili su news portali, u odnosu na druge tipove medija.
"Generalno, možemo reći da mediji u prvih 15 dana predizborne kampanje nisu pokazali značajniji interes za izbore, odnosno nisu posvetili veću pažnju pitanjima od javnog interesa i načinu na koje ih kandidati planiraju rješavati", rekla je voditeljica istraživanja Lejla Turčilo.
Turčilo dodaje da su žene kandidatkinje podzastupljene u značajnoj mjeri u odnosu na muške kandidate.
Koalicija je tokom konferencije pozvala građane da izađu na izbore, a političke subjekte na poštivanje Izbornog zakona.
Zastrašivanje posmatrača Koalicije
Direktor projekta Koalicija "Pod lupom" dodao je da se na posmatrače Koalicije vrše pritisci i zastrašivanja od političkih subjekata, o čemu će se očitavati naknadno u cilju zaštite sigurnosti posmatrača.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.