Iz Delegacije EU o izmjenama nastavnog plana u RS: "Nekonstruktivna politizacija obrazovanja u BiH"
Nakon promjena u nastavnom planu i programu za historiju devetog razreda osnovnih škola u bh. entitetu RS, došlo je do mnogobrojnih reakcija koje su skoro pa jedinstvene da ovaj vid promjena ima za cilj revizija historije kakva jeste.
Ćamil Duraković se oglasio 5. septembra, a potpredsjednik entiteta RS je jasno naveo da "također, pored osuđenih ratnih zločinaca, Karadžića i Mladića, djecu će učiti i o uzrocima i posljedicama 'Odbrambeno-otadžbinskog rata', ali će preskočiti genocid, etničko čišćenje i čitav dijapazon zločina protiv čovječnosti koje su počinili pripadnici vojske RS o kojima će, kao o herojima, učiti djeca devetog razreda osnovnih škola u RS-u".
Za portal Radiosarajevo.ba, izjavu su dali i iz Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini, gdje se navodi da "jedan od 14 ključnih prioriteta istaknutih u Mišljenju Evropske komisije o zahtjevu Bosne i Hercegovine za članstvo u EU je poduzimanje konkretnih koraka na promoviranju okruženja pogodnog za pomirenje u cilju prevazilaženja naslijeđa rata. Iznalaženje zajedničkog i tačnog pristupa izučavanju osjetljive istorije rata 1990-ih predstavljalo bi dio nastojanja u tom pravcu.
Igrao je s Barbarezom i Spahićem, sada tvrdi: "Vidi se želja, ali mi pored Džeke nemamo top igrača"
Nažalost, političari i nadležni za oblast obrazovanja širom BiH i dalje podrivaju djelotvorno izučavanje istorije - što bi bilo nužno za postizanje društvene kohezije i razumijevanja - time što promovišu pristrasne narative o ratu, posebno kada je riječ o herojima i žrtvama.
Izmjene nastavnog programa za predmet istorija za deveti razred osnovne škole u entitetu Republika Srpska, prema pisanju medija, predstavljalo bi još jedan primjer nekonstruktivne politizacije obrazovanja u Bosni i Hercegovini.
Iz OHR-a za Radiosarajevo.ba o izmjenama nastavnog plana u RS-u: "Razočaravajuće"
Da bi se došlo do istinskog pomirenja, potrebno je posebnu pažnju posvetiti nastavnim planovima i programima. Odgovorni za oblast obrazovanja u Bosni i Hercegovini imaju ogromnu odgovornost prema budućim naraštajima.
Pozivamo nadležne organe da daju prioritet razvoju nastavnih materijala koji ohrabruju i osnažuju mlade ljude da odbace jednostrane narative i prihvate vrijednosti kao što su empatija, poštivanje drugih, kao i prihvatanje istorijski dokumentovanih i sudski utvrđenih činjenica".
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.