Vlasnik helikoptera u kojem je Kobe stradao nije imao dozvolu

Radiosarajevo.ba
Vlasnik helikoptera u kojem je Kobe stradao nije imao dozvolu
Foto: EPA-EFE / Sjećanje na Kobeja Bryanta

Američka Savezna uprava za civilno zrakoplovstvo (FAA) raspetljava detalje stravične nesreće helikoptera u nedjelju u blizini Los Angelesa u kojoj je poginuo jedan od najvećih košarkaša svih vremena, Kobe Bryant (41).

Iako je pilot Ara Zobayan imao dozvolu za let pomoću instrumenata (IFR) po lošim vremenskim uvjetima, kompanija u čijem je vlasništvu bila letjelica Sikorsky S-76B, Island Express Helicopters, takvu dozvolu nije imala pa helikopter nije smio letjeti, piše New York Times.

Helikopter u kojem je, uz Kobea Bryanta, poginula i njegova kćerka Gianna (13) i još šest putnika smio je letjeti samo principom vizualnog letenja (VFR) uz preduvjet vidljivosti od najmanje pet kilometara i oblacima ne nižima od 300 metara iznad zemlje.

Ali vidljivost je u nedjelju ujutro bila toliko loša, magla je bila velika i vlažnost zraka stopostotna pa je i policija prizemljila sve svoje helikoptere.

Bryantovu je pilotu kontrola leta dala dozvolu za let po posebnim pravilima vidljivosti (SVFR) iako je, s obzirom na uvjete, morao letjeti prema instrumentima, uz stalan kontakt i pomoć kontrole leta, i tako bi se izdigao iznad maglovitih oblaka.

„Postoji samo dva scenarija po kojima možete letjeti u oblacima. Ili putem plana letenja pomoću instrumenata ili slučajno“, rekao je Kurt Deetz, pilot i bivši menadžer za sigurnost u kompaniji Island Express Helicopters.

Ne samo da ta kompanija nema dozvolu za let putem IFR-a, nemaju je ni druge kompanije u losanđeleskom području, čak ni - policija?!

„Dozvola za IFR značila bi drastično dužu obuku, opremu i osiguranje. To nje toga vrijedno, mi ionako ne letimo za takva vremena. Najčešće je ovdje vrijeme dobro“, rekla je Claudia Lowry, vlasnica škole leta na aerodromu Van Nuys, gdje je smješten i Island Express.

Kurt Deetz, koji je godinama radio s pilotom kobnog leta i koji je sam prevozio Bryanta više puta, tvrdi kako su uvjeti bili dovoljno loši da Zobayan odustane od leta.

Kompanije koje se bave prijevozom helikopterima u Americi često imaju samo jednog pilota kako bi uštedjeli na troškovima. Samo je nekoliko klijenata zabrinutih za sigurnost tražilo dodatnog pilota, a Bryant to, tvrdi Deetz, nikad nije učinio.

„To je velika i brza letjelica, gotovo kao avion. Ako dospijete u takve uvjete, opterećenje može biti preveliko za jednog pilota“, izjavio je Doug Solbrekken, pilot istog tipa helikoptera.

„S dodatnim pilotom imate pomoć. Za to je ovaj tip helikoptera i napravljen. Ne mogu vam reći koliko sam puta letio kao dodatni pilot i mroao pomoći oko ispravljanja nekih stvari“, dodao je.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije