Veliki dan za Fatmu, Mukadas i Ali-Sairu: Konačno, ponovo u školi

Radiosarajevo.ba
Veliki dan za Fatmu, Mukadas i Ali-Sairu: Konačno, ponovo u školi
Foto: Admir Kuburović, UNICEF / Polazak u školu za djecu migrante i izbjeglice u Bihaću

Sedmogodišnja djevojčica Fatma veoma je uzbuđena. Sutra kada se probudi počet će njen prvi školski dan. Pripremila je i svečanu odjeću za prvi dan škole – tradicionalnu pakistansku nošnju koju je ručno izradila njena majka.

Slično uzbuđenje vlada i u susjednoj sobi privremenog prihvatnog centra. Nakon pohađanja škole u Afganistanu, a potom i u Srbiji, jedanaestogodišnja Mukadas i devetogodišnji Ali-Saira nastavljaju sa školovanjem u Bosni i Hercegovini.

Bihać, grad na rijeci Uni, privremeni je dom za oko 200 djece migranata i izbjeglica koji su od ovog polugodišta upisani u četiri osnovne škole. 

 „Učiteljica, tabla, stol, olovka, gumica, zarezivač...“, Ali-Saira nabraja riječi na bosanskom jeziku, koji svakim danom sve bolje govori. Njegovom polasku u školu prethodili su redovni odlasci na kurs bosanskog jezika u organizaciji UNICEF-a i Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Bihaću. Nimalo lak život u pokretu, u ovoj je djeci potaknuo talenat za brzo sporazumijevanje. Osim jezika koji se govore u njihovim državama rođenja, većina njih dobro vlada engleskim, a mnogi poznaju Turski i Grčki.

Prvi školski dan u Bosni i Hercegovini mališani će zasigurno dugo pamtiti. Na ulazu u školu priređen im je srdačan doček uz aplauz i poklone.

Ovo je značajan događaj ne samo za djecu izbjeglice i migrante, već i za njihove vršnjake iz Bihaća, za nastavnike, roditelje i kompletnu lokalnu zajednicu. Ovaj dan simbolizira dobrodošlicu, solidarnost, zajedništvo i pravo svakog djeteta na obrazovanje i obavezno školovanje.

„Puno truda stoji iza ovog dana, puno razgovora, pregovora sa Ministarstvom obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko-sanskog kantona, osnovnim školama „Brekovica“, „Bakšaiš“, „Prokounje“ i „Harmani II“, sa roditeljima, nastavnicima i kampovima. Nije bilo jednostavno sve ovo organizirati. Izuzetno mi je drago da su djeca danas krenula po rasporedu i vrlo sam i sama uzbuđena i sretna“, izjavila je Nevenka Lukin, koordinatorica UNICEF-a za Unsko-sanski kanton.

Sa novim učenicama najprije će se raditi će se po metodi HEART koja podrazumijeva učenje kroz umjetnost i igru. Nakon što steknu neophodna predznanja, dječaci i djevojčice bit će uključeni u redovan plan i program. 

„Želim da se zahvalim na ovako lijepom dočeku djece u školama i da pohvalim strane organizacije među kojima su Save the Children i UNICEF. Ljekarski pregledi su urađeni kako treba, sve je pripremljeno kako treba i hvala im“, istaknuo je ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko-sanskog kantona Damir Omerdić.

Fatma, Mukadas i Ali-Saira nakon prvog dana u novoj školi puni su utisaka, dok na leđima nose ruksake sa školskim priborom, poklon od UNICEF-a. Osvarivanje prava na školovanje, usvajanje znanja i kompetencija za ovu djecu znak su da ima nade na putu ka boljem životu na koji su se odlučile njihove porodice. 

Uključivanje u redovno školovanje djece migranata i izbjeglica iz Unsko-sanskog kantona dio je projekta “EU podrška upravljanju migracijama i granicom u BiH” koji finansira Evropska unija (EU) u vrijednosti višoj od 7.2 miliona eura, a implementira Međunarodna organizacija za migracije (IOM) u partnerstvu sa UNHCR-om i UNICEF-om.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije