Podrška kampanji "Niko gladan. Niko sam"
Prehrambena industrija u Bosni i Hercegovini jedna je od ključnih grana privrede i razvoja zemlje jer je njen direktan zadatak da brine o tome da građani i građanke BiH na raspolaganju imaju kvalitetnu i zdravu hranu.
Domaće kompanije proizvode velike količine hrane i dobrim dijelom mogu podmiriti potrebe građana naše zemlje, međutim, velike količine hrane se i uvoze.
Prema podacima Agencije Ujedinjenih nacija, u BiH godišnje se uništava i baca oko 400.000 tona hrane, od čega trećinu uništavaju kompanije koje se bave prodajom i distribucijom hrane (140.000 tona), a preostale 2/3 bačene hrane predstavlja otpad od domaćinstava i pojedinaca.
Ovo je dječak (9) koji je ubijen u napadu: Oglasila se majka - 'Sada si sa bakom i dedom u raju'
U Bosni i Hercegovini dnevno se uništi skoro 800.000 obroka
Najčešći razlozi zbog kojih se kompanije odlučuju za ovaj potez su istek roka trajanja ili lako kvarljiva roba ne bude iskorištena na vrijeme.
U isto vrijeme, ogroman broj građana i građanki Bosne i Hercegovine ne može svaki dan sebi priuštiti makar jedan obrok dnevno. Prema dostupnim podacima oko 17.000 osoba u našoj zemlji hrani se u javnim kuhinjama i zavisi od pomoći dobrih ljudi.
"Mlijeko i mliječni proizvodi spadaju u grupu proizvoda sa kratkim rokom trajanja i lako su kvarljiva roba, zbog toga je neophodno naći mehanizam i olakšati doniranje takve robe. Hrana, koja je pred istekom roka trajanja, tako bi umjesto da bude uništena završavala na trpezama onih kojima je najpotrebnija.
Jedan od najboljih načina da se ovo ostvari je ukidanje plaćanje PDV-a na doniranu hranu. Nadamo se da će nadležni imati sluha i da će podržati ovu inicijativu, te da ćemo uskoro biti u situaciji da pomognemo još većem broju građana i građanki BiH", poručio je Kenan Kečo, generalni direktor Lactalisa BH, koja je prepoznata kao kompanija koja u velikim količinama donira mliječne namirnice širom Bosne i Hercegovine.
Ovim putem Lactalis je pružio punu podršku kampanji "Niko gladan. Niko sam" i projektu Pravni okvir za filantropiju koji je pokrenula Fondacija Mozaik, sa partnerima Fondacijom Hastor, Udruženjem Pomozi.ba, Udruženjem Mreža za izgradnju mira, Fondacijom Trag i Catalyst Balkans, uz finansijsku podršku USAID-a.
Pozvali su i ostale domaće kompanije da podrže inicijativu za 0% PDV-a na doniranu hranu kako bi ova tema što prije došla na dnevni red nadležnih institucija.
Proizvodi kompanije Lactalis BH proizvedeni su u mljekari Inmer u Gradačcu, od mlijeka koje se otkupljuje od 1.500 domaćih farmera. Lactalis BH poznat je po svojim brendovima Dukat i Domaće blago, ali i brendovima Président, Galbani, Alpsko mleko, Sirela, Parmalat i Lactel, koje distribuira na tržište Bosne i Hercegovine.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.