Nihad Kreševljaković: I ove godine festival MESS pomjera granice
Neotuđivi dio Festivala MESS je i njegov vizuelni identitet iza kojeg već dvije decenije stoji kreativni tim agencije "Fabrika" iz Sarajeva. Ove godine inspiracija za plakat, kao i zvanični video bio je Univerzalni čovjek Leonarda da Vincija.
„Ideja festivala je isto što je decenijama i misija festivala, a to je afirmiranje različitosti. Univerzalni čovjek najavljuje ovogodišnji program koji je uokvirena tema identiteta pričana u prvom licu što i nije uobičajena forma u govoru ljudi na ovim prostorima“, kazao je na početku razgovora za Radiosarajevo.ba direktor festivala MESS, Nihad Kreševljaković.
I ove godine festival MESS pomjera granice, pa ćemo tako gledati neke predstave koje su poprilično atipične.
„Posao umjetnika je da pomalo provocira društvo i da izaziva rasprave. Mislim da otvaranje bilo kakvog dijaloga kako god on na početku izgledao grozno je zapravo neophodni prvi korak. Nažalost ja mislim da postoji jedan problem a to je neshvatanje ideje slobode“, istaknuo je Kreševljaković.
„Osnovni je cilj čuvati kontinuitet festivala koji na određen način pomjera granice - koji nudi jednu drukčiju sliku i prati ono što se događa u teatru kao refleksija vremena i prostora u kojem živimo. Mi i ove godine imamo rediteljska imena koja su svjetski poznata te istovremeno imamo predstave koje su tehnički urađene 'minimalističkije', ali su po onome čime se bave zapravo velike predstave.
Ono što smo smatrali najvećim uspjehom dosadašnjih festivala bila je pojava imena mladih ljudi za koje nakon deset ili 20 godina saznajemo da su postali neizostavne priče o suvremenom europskom teatru“, rekao je Kreševljaković.
Kod manjih predstava Kreševljaković izdvaja predstavu koja dolazi iz regije a to je Sloboda je najskuplja kapitalistička riječ, autorica Maje Pelević i Olge Dimitrijević, kao i predstavu Middle sex koja na dobar način oslikava potrebu bavljenja shvatanjem perspektiva manjina.
„U svakom slučaju sigurno je to što će publika prepoznati postojanje raznovrsnosti u tome. Siguran sam da imamo predstave za sve vrste publike. U toku festivala svako će prepoznati one predstave koje odgovaraju njegovom senzibilitetu“, naglasio je.
I ove godine festival MESS donosi genijalne predstave. Bit će tu, kako je već rečeno, za svakoga ponešto. Predstavu Slijepi pjesnik koja otvara ovogodišnji festival je bilo, kako kaže Kreševljaković, najteže dovesti.
„U tehničkom pogledu najzahtjevnija predstava je belgijska trupa Needcompany koja dolazi s predstavom Slijepi pjesnik. Ono što moramo znati je da bh. teatri u tehničkom pogledu zaostaju za europskim teatrom. Stoga, kada dovedemo jednu ovakvu predstavu to povlači čitav jedan niz 'rentanja' opreme koja uopće ne postoji u našim pozorištima.“
Jedna od stvari koja je dio misije festivala o formiranju prava drugih je zapravo uspostavljanje teatra inkluzije koji je dio strateškog programa.
"Ove godine ćemo u sklopu oficijelnog programa imati jednu predstavu koja dolazi iz Poljske a koja se izvodi na znakovnom jeziku. Bit će tri predstave koje će biti prevedene na znakovni jezik te ćemo paralelno s festivalom, u suradnji s našim bh. glumcima, organizirati čitanje pojedinih tekstova za Biblioteku za slijepa i slabovidna lica.
Mislim da je to jako važno s obzirom da se radi o jednom trendu koji je karakterističan za Europu 90-tih godina, a to je ta filozofija inkluzije koja podrazumijeva izjednačavanje ljudi s teškoćama s prosječnom populacijom. To znači potpuno integriranje ne samo kao posmatrača već i kao učesnika u kulturi umjetnosti naše zemlje.
Za kraj razgovora Nihad Kreševljaković je skrenuo pažnju i na predstave "Malog messa" koji je namijenjen djeci i čiji su svi programi besplatni.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.