Dvije predstave prema tekstovima Biljane Srbljanović na ovogodišnjem MESS-u
Na ovogodišnjem Internacionalnom teatarskom festivalu MESS publika će imati priliku gledati dvije predstave rađene prema tekstovima Biljane Srbljanović, jedne od najcjenjenijih evropskih dramaturginja današnjice.
Njene drame su prevedene na preko trideset jezika i postavljene na scenama oko 150 pozorišta širom svijeta kao što su: Theatre Warehouse u Washingtonu, Theater Schaubühne u Berlinu, Schauspielhaus u Hamburgu, Kammerspiele u Münchenu, Yale Repertory Theatre u New Havenu i veliki bečki Burgtheater.
Napisala je, između ostalog, i drame: Beogradska trilogija (1997), Porodične priče (1998), Pad (2000), Supermarket (2001), Amerika drugi dio (2003), Skakavci (2005), Barbelo, o psima i djeci (2007), i Nije smrt biciklo da ti ga ukradu (2011).
Petostruka je dobitnica Sterijine nagrade, zatim i nagrada: Osvajanje Slobode, Dragiša Kašiković, Slobodan Selenić, Godišnje nagrade Grada Beograda za dramsku umjetnost, Statuete Joakim Vujić i najvišeg evropskog priznanja – Premio Europa – Nova pozorišna realnost. Završava naučne doktorske studije iz Teorije dramskih umjetnosti, medija i kulture.
Njen uradak Porodične priče su najuspješnija drama koju je uradila, a do danas je izvedena u 60 različitih produkcija. Na MESS-u će publika ovu dramu moći vidjeti u subotu, u 22:00h, (Međunarodni centar za djecu i omladinu Novo Sarajevo). Predstavu je režirao veliki italijanski umjetnik Paolo Magelli.
Drama Porodične priče odvija se u oronulom predgrađu bilo kojeg evropskog grada i govori o četvero napuštene djece koja se pretvaraju da su odrasli i koja se jednostavno pridružuju pokvarenosti svijeta koja nas preplavljuje. Ova djeca nude nam priliku da zavirimo u svoju dušu i suočimo se sa brutalnošću koju svi skrivamo u sebi.
Drugu predstavu rađenu prema njenom tekstu, a u režiji Dine Mustafića, Mali mi je ovaj grob, publika će moći vidjeti 9. oktobra u 20:00h u Kamernom teatru '55. Predstava je nastala u koprodukciji Hartefakta, Bitef teatra, Kamernog teatra 55 i kazališta Ulysses sa Briuna, te u saradnji sa brojnim partnerima iz cijele regije.
„Tekst čija se savremenost ne ogleda u pukoj faktografskoj istini da pripada ovom trenutku (naprosto prigodničarski: pa godišnjica je!, ali i prigodno: čiji je i ko je uopće Princip?), već u odluci da pokuša kritički promisliti, progovoriti i o ovom našem (ne)vremenu, o Gavrilovom metku koji putuje ovim prostorima već čitavo jedno stoljeće. Ona odolijeva okolnostima koje prozivaju prijeteći i znatiželjno, tražeći 'ili – ili' i kaže 'niti – niti'. Heroj ili terorist? Ubica ili žrtva? Srbin ili Jugoslaven? Ne opravdava niti ne optužuje“, kaže o tekstu dramaturginja Željka Udovičić Pleština.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.