Teleskop James Webb uočio nešto čudesno u najmračnijem molekularnom oblaku ikada viđenom u svemiru

Foto: NASA / James Webb

NASA-in svemirski teleskop James Webb (JWST) pronašao je 'građevne blokove života' smrznute unutar najdubljeg, najhladnijeg leda mjereno u molekularnom oblaku.

Metan, sumpor, dušik i etanol identificirani su u oblaku Chameleon 1, 500 svjetlosnih godina od Zemlje, što sugerira da su te molekule tipičan rezultat formiranja zvijezda, a ne jedinstvena značajka našeg Sunčevog sistema, piše Dailymail.

JWST je poslao nikad prije viđenu sliku ledenog oblaka, za koji je utvrđeno da je najhladniji led ikada izmjeren, s temperaturom od oko -505 stupnjeva Fahrenheita.

31. godišnjica masakra u Ahmićima: "Ljudske leševe su odmah palili, neki su živi izgorjeli"

NASA objavila čudesne fotografije: Pogledajte Sunce kako se "smije" i jezive 'kandže' u svemiru

Budući da su ti elementi neophodni za život, najnoviji podaci omogućit će znanstvenicima da vide koliko svakog od njih ide u formiranje novih planeta i omogućiti im da vide koliko će svijet biti nastanjiv.

'Ovaj molekularni oblak toliko je hladan i taman da su se razne molekule smrzle na zrnca prašine unutra. Webbovi podaci prvi put dokazuju da se molekule složenije od metanola mogu formirati u ledenim dubinama takvih oblaka prije rođenja zvijezda', objavljeno je na službenom Twitteru NASA-inog teleskopa Webb.

Koristeći Webbove infracrvene sposobnosti, istraživači su proučavali kako ledene molekule unutar apsorbiraju svjetlost zvijezda izvan molekularnog oblaka.