NASA objavila čudesne fotografije: Pogledajte Sunce kako se "smije" i jezive 'kandže' u svemiru

Foto: NASA / Nasmijano Sunce i 'kandže' Stubova stvaranja

Dvije fotografije koje je NASA jučer objavila postale su viralne na društvenim mrežama - na jednoj vidimo naše Sunce kako zrači nevjerojatnim, radosnim smiješkom, dok na drugoj vidimo jezive 'prste' u svemiru.

Fotografija Sunca objavljena je na NASA-inom Sun Twitter računu, uz poruku:

"Recite cheese!

Potvrđeno: Na slobodu puštena tri muškarca koja su tvrdila da imaju informacije o nestaloj Danki (2)

Danas je NASA-in Solar Dynamics Observatory uhvatio 'nasmiješeno' Sunce. Gledano u ultraljubičastom svjetlu, ove tamne mrlje na Suncu poznate su kao koronalne rupe i područja su gdje brzi solarni vjetar šiklja u svemir."

Slučajno se dogodilo – usred svih ludih sunčevih fluktuacija – da dvije od ovih koronarnih rupa izgledaju poput svjetlucavih očiju, dok treća neobično nalikuje bujnom osmijehu.

Ono što se ovdje stvarno događa je fenomen pareidolije, gdje zamišljamo da vidimo stvari poput lica u nasumičnim obrascima.

Kao što su primijetili neki pronicljivi korisnici Twittera, Sunčev izgled ovdje ne izgleda samo kao nasmiješeno lice. Posebne proporcije ovog ushićenog smiješka imaju nevjerojatnu sličnost s konfiguracijom lica određenog legendarnog zlikovca iz filma Istjerivači duhova: čovjeka od sljeza Stay Pufta.

Drugu čudesnu fotografiju koju su objavili, zabilježio je supersnažni James Webb teleskop, koji nam već neko vrijeme otkriva detaljne i zadivljujuće prizore univerzuma. Objavili su je uz poruku:

"Ne možete pobjeći ovim kandžama.

Baš na vrijeme za Noć vještica, Stubovi stvaranja (Pillars of creation) pružaju se poput sablasne ruke. Sablasni krajolik, koji je ovoga puta uhvatio Webbov srednji infracrveni instrument (MIRI), osvjetljava drevne zavjese prašine s novim detaljima."

Zadivljujuća slika pokazuje goleme, strmoglave stubove gustih oblaka plina i prašine gdje se formiraju mlade zvijezde u području maglice Orao, u sazviježđu Serpens, nekih 6500 svjetlosnih godina od Zemlje. U ovom području formirano je hiljade i hiljade zvijezda.

"Ovi 'stubovi', ispunjeni plinom i prašinom, obavijaju zvijezde koje se stvaraju tokom mnogih milenija. NASA-in svemirski teleskop James Webb snimio je ovaj jeziv, izuzetno prašnjav pogled na Stubove stvaranja u srednjem infracrvenom svjetlu – pokazujući nam novi pogled na poznati krajolik."

Stubovi stvaranja prvi put su postali poznat kada ih je 1995. uhvatio Webbov prethodnik, svemirski teleskop Hubble i postala je to jedna od najpoznatijih fotografija iz svemira te svojevrstan kulturološki fenomen.