Nova Red Bullova akrobacija: Slijetanje avionom na helidrom Burj Al Araba
Platforma namijenjena za slijetanje helikoptera, smještena na samom vrhu poznatog luksuznog hotela u Dubaiju, poslužila je ovaj put za jedinstveni poduhvat poljskog pilota.
Red Bull ponovo je u akciji privlačenja pažnje atraktivnim letećim manevrima, od kojih, kako je pokazala novija historija, ne idu svi baš tako glatko kao što mnogi misle.
Na svu sreću, ovaj je ipak prošao kao što je bio i planiran, a odvijao se u Dubaiju.
Goran Vinčić za Radiosarajevo.ba: Ljudima je dosta politike. Ideja mog stand-upa nije da pametujem
Na samom vrhu jednog od najluksuznijih hotela na svijetu, Burj Al Araba, nalazi se helidrom, okrugla platforma promjera samo 27 metara smještena na visini od 212 metara od površine mora. Iako je ova platforma namjenja za slijetanje helikoptera, u Red Bullu su imali malo drugačiju viziju. Iz tog razloga, njihov akrobatski pilot, Poljak Luke Czepiela sletio je na helidrom.
"Bullseye Landing" na 212 metara visine
Prije nego što je krenuo na slijetanje na ovu rizičnu lokaciju, pilot je uvježbao kratko sletanje na zemlju.
Dario napravio let kakav još niko nije: Avionom s 245 km/h prošao kroz dva tunela
Sa svojom letjelicom tipa Carbon Cub, dugačkom 7 metara i rasponom krila od skoro 10,5 metara, sletio je na zemlju više od 650 puta, na nacrtanu "metu" veličine helidroma Burj Al Araba. Vježbao je i na simulatoru, a tek nakon svega bio je spreman da se okuša u pravom kratkom doskoku na ovu visinu.
Pripreme aviona
Za potrebe ovog poduhvata, avion je dodatno olakšan i modifikovan, kako bi se mogao zaustaviti na tako kratkoj "pisti", a Czepiela kaže da su morali izuzetno pažljivo pratiti brzinu leta i brzinu i pravac vjetra, kako bi prvi i jedini pokušaj bi bio uspješan.
Na kraju je akrobacija uspjela. Izvedena je ovog utorka, 14. marta, u ranim jutarnjim satima, a sve je zabilježeno kamerama.
Ovaj 39-godišnji pilot je prvi Poljak koji se takmičio u seriji Red Bull Air Race, a američki pilot i inženjer Mike Patey pomogao mu je da se pripremi za sletanje i preradi sami avion. Njih dvojica su zamijenili brojne čelične dijelove aviona titanijskim i povećali površinu njegovih krila. Sve to omogućilo je smanjenje minimalne brzine leta na samo oko 50 km/h, što je uz pojačane kočnice i veće točkove omogućilo brže zaustavljanje pri slijetanju. U testovima, Czepiela je uspio zaustaviti avion na samo 8 metara od prvog kontakta sa zemljom, prenosi Bug.
Pripreme za ovaj projekat trajale su skoro godinu dana, ali su se isplatile - Czepiela je uspio da vrlo precizno sleti i zaustavi avion, na pisti na vrhu atraktivnog hotela.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.