Kako je sve započelo: Znate li zašto poklanjamo darove za Božić?

0
Radiosarajevo.ba
Kako je sve započelo: Znate li zašto poklanjamo darove za Božić?
FOTO: Pixabay / Ilustracija

Danas nam je gotovo nezamislivo ne razmijeniti barem sitnicu s dragim nam ljudima tokom praznika. No, jeste li se ikada zapitali odakle seže taj običaj?

Iako nam prva asocijacija na to može biti u dominanto kršćanskim zemljama tri kralja koja su malom Isusu donijela poklone nakon rođenja, običaj darivanja ima dublje korijene. U starom Rimu, darivanje se odvijalo u danima prije zimskog solsticija u septembru, tokom Saturnalija, svečanosti u čast boga Saturna.

Ritualne darove i razmjenu poklona prakticirali su Rimljani, obilježavajući završetak poljoprivrednih radova.

Lagumdžija potvrdio: Usuglašen finalni tekst rezolucije o genocidu u Srebrenici

Lagumdžija potvrdio: Usuglašen finalni tekst rezolucije o genocidu u Srebrenici

S razvojem kršćanstva, darivanje je povezano s pričom o biblijskim kraljevima koji su donijeli darove Isusu na dan Nove godine. No, tu je i priča o svetom Nikoli, kršćanskom biskupu iz 4. stoljeća, koji je djeci darivao voće i orašaste plodove.

U vrijeme protestantske reformacije, običaji darivanja djece postali su sve rašireniji, a božićno darivanje vladara postalo je manje uobičajeno. Ova tradicija proširila se u SAD-u u 19. stoljeću, usklađujući se sa željom roditelja da djecu zadrže kod kuće i izbjegnu nerede na ulicama.

Haljina princeze Diane prodata za više od milion dolara

Haljina princeze Diane prodata za više od milion dolara

Promjene su također zahvatile vrijeme božićnog darivanja. Dok se ranije darivanje odvijalo oko Svetog Nikole ili početkom januara, do kraja 19. stoljeća, Badnjak je zamijenio te datume kao najčešći datum za darivanje u zapadnoj kulturi.

Božić u Beču
Foto: Eurocomm-PR Sarajevo: Božić u Beču

Trgovci su tokom 19. stoljeća prihvatili tradiciju darivanja kao profitabilno razdoblje. Ubrzo su započeli usmjeravati marketing prema djeci, nadajući se da će tako potaknuti roditelje na veću potrošnju. Do 1970-ih, šest sedmica prije Božića činilo je 80 posto svjetske prodaje u industriji igračaka.

Unatoč komercijalizaciji, važno je zapamtiti da nijedan materijalni poklon ne može zamijeniti ljubav, sreću i vrijeme provedeno s dragim osobama. Tradicija darivanja duboko je ukorijenjena u historiji i različitim kulturama, a pravi blagoslov Božića leži u jednostavnim trenucima zajedništva i ljubavi, piše Zadovoljna.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije