Rijedak kosmički fenomen pojavljuje se ove sedmice: NASA objavila odakle će biti vidljiv

Foto: EPA - EFE / Prstenasto pomračenje

Ako želite vidjeti ovosedmično 'prstenasto' pomračenje NASA je objavila novu online mapu koja vam omogućava praćenje staze ovog kosmičkog fenomena u stvarnom vremenu širom Sjeverne, Centralne i Južne Amerike.

Ova mapa, nazvana NASA 2023 Eclipse Explorer, je potpuno interaktivna i omogućava vam zumiranje i prebacivanje između slojeva kako biste pratili stazu pomračenja kao što se vidi s površine Zemlje.

Ova pomračenja se dešavaju svake godine ili dvije, ali ne svako može da ih vidi: ovo je prvo pomračenje ovog tipa koje se može vidjeti u Sjedinjenim Američkim Državama od 2012. godine, i bit će posljednje do 2046. godine.

Koje je vrijeme Trebevićke žičare tokom majskih praznika: Niže cijene povratne karte

Tehnički, ona su poznata kao prstenasta pomračenja, što znači 'oblika prstena'. Dešavaju se kada je Mjesec najdalje od Sunca na svojoj eliptičnoj orbiti, što ga čini manjim od Sunca gledano s Zemlje. Kada ovaj nešto manji Mjesec prođe ispred Sunca, sjaj se pojavljuje kao krug - ili annulus - oko ivice Mjeseca.

Kako se sva tri nebeska tijela kreću kroz svemir, tako se i ova lokacija na Zemlji mijenja.

Što nas dovodi nazad do nove NASA 2023 Eclipse Explorer. Ako imate strpljenja, možete pratiti stazu u stvarnom vremenu. Ako ne, povećajte brzinu na 600 puta. Pomoću dugmadi ispod mape, također možete vidjeti područja djelimičnog pokrivanja i gdje će pomračenje trajati najduže.

Misterija u svemiru: Naučnici otkrili galaksije jednake našoj na mjestima gdje ih ne bi trebalo biti

Ovo je sveobuhvatni resurs ako planirate izaći i posmatrati pomračenje, ali nije jedini dostupan. Možda biste također željeli provjeriti Eclipse Simulator, koji će vam pokazati kako će prstenasto pomračenje zapravo izgledati.

Tu je i web stranica Great American Eclipse, koja nudi impresivne videosnimke koji vam daju odličan uvid u to kako će se putanja annularity razvijati kako dan odmiče 14. oktobra.

Pomračenje bilo koje vrste uvijek rezultira nekim spektakularnim fotografijama - bilo da je riječ o potpunom lunarnom pomračenju iz maja 2021. godine, potpunoj solarnoj pomračini iz decembra 2021. godine, ili nekom drugom sličnom događaju. Nadajmo se da će i ovosedmično pomračenje biti isto.