Revolucija u filmskoj industriji: Uskoro ćemo moći doživjeti i mirise iz filmova?!
Od kako su se pojavile boje i 3D filmovi, filmska industrija radila je konstantno na unapređivanju svoje tehnologije i podizala standarde iskustva gledanja filmova.
Naučnici su sada otišli korak dalje i stvorili "smellevision" uz korištenje virtualne stvarnosti (VR-a) koji će svim gledaocima omogućiti detekciju mirisa.
Tim naučnika ispred Univerziteta u Hong Kongu, napravio je sistem koji "uranja" ljude u digitalni svijet. Preko maske ili naljepnice oko nosa, omogućuneo je da zaista mogu osjetiti mirise s kojima se susreću na internetu ili na filmu.
Požar u BiH progutao dom mladog bračnog para: Sabina i Samir s četvero djece ostali bez svega
Naljepnica s jednim ili dva mirisa, postavlja se ispod nosa gledaoca, a napravljena je i maska koja sadrži devet različitih mirisa koja radi u tandemu sa VR slušalicama.
Napravljen je izbor do 30 različitih mirisa koji se mogu koristiti u sistemu, što uključuje male kapsule snažnog mirisnog parafinskog voska koje se zagrijavaju u nekoliko sekundi i puštaju oko nosa gledaoca.
Novi animirani film o Super Mariju ruši rekorde. Predviđaju mu da će postati najgledaniji u 2023.
Mojito, lavanda, ananas, kokos, ruzmarin i limun bili su neki od mirisa koji su uspješno isprobani u sklopu izuma "smellevision".
Tim koji stoji iza ovog projekta kaže da ima bezbroj namjena, od obrazovanja do krajnje granice u potrošnji senzornog filma.
"Demonstracije u gledanju 4D filmova, slanju poruka mirisa, medicinskom liječenju, kontroli ljudskih emocija i online podučavanju zasnovanom na VR/AR dokazuju veliki potencijal mekog mirisa u različitim praktičnim primjenama, uključujući zabavu, obrazovanje, ljudske mašine i tako dalje" pišu naučnici u svom radu, objavljenom u časopisu Nature Communications.
Priča o ljubavi, nemogućim vezama i apsurdu: 'Najsretniji čovjek na svijetu' stiže u bh. kina
Također, naučnici dodaju da je miris jednako važan kao i vid i sluh u "ljudskom perceptivnom iskustvu" i da je od "ključnog uticaja za oblikovanje ljudskih života" kao jedno od pet čula.
Primjena testova tehnologije pokazala je da se lik približava cvijetu i stalno udiše više njegovog mirisa u stvarnom vremenu.
"Subjekt u filmu miriše cvijet dok mu se približava korak po korak, dok se temperatura grijanja generatora mirisa istovremeno povećava sa smanjenjem udaljenosti između izvora mirisa i nosa subjekta, oslobađajući sve veći miris ruže za korisnike u stvarnom svijetu", navodi se u studiji.
"Na početku filma - cvijet je daleko od subjekta, dva generatora mirisa su u stanju pripravnosti, zatim temperature grijanja počinju rasti korak po korak od 45 stepeni do 60 stepeni, a zatim nazad na 45 stepeni, piše Telegraph.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.