Trovanje organizma: Šta se dešava kada rezervoar napunite pogrešnim gorivom

J. M.
Trovanje organizma: Šta se dešava kada rezervoar napunite pogrešnim gorivom
/ Foto: Aral
Svaki vozač nađe se u takvoj situaciji: Igla pokazivača nivoa goriva u rezervoaru zašla je u "crveno", upaljena je upozoravajuća lampica na instrument tabli. Potrebno je što prije doći do benzinske pumpe.

Međutim, trka s vremenom i obnavljanje rezervi goriva na kraju mogu biti razlog za glavobolju. U žurbi, na pumpi, može se zagrabiti pogrešan "pištolj". Ovo pogotovo stoga što – umjesto klasičnih, benzina i nafte – na pumpama, pogotovo u inozemstvu, možemo naći brojne izvedbe oba goriva: Super dizel, Premium 98, Ultimate, V-Power…

Nakon što plati gorivo na kasi, pokrene automobil i uključi se u saobraćaj, vozača čeka ga neugodno iznenađenje: Motor emitira čudne šumove i ne radi kako treba. Razlog: "Natankano" je pogrešno gorivo!

Benzinom napunjen rezervoar dizelaša ili, obrnuto, benzinac nahranjen naftom, mogu dovesti do ozbiljnih kvarova motora. Neophodno je odmah ugasiti motor, očistiti kompletan rezervoar od pogrešnog goriva.

A kakve su posljedice, ako se, ipak, vozi s pogrešnim gorivom?

Jedan test, obavljen u Njemačkoj, dao je djelimičan odgovor. Najprije je vremešni benzinski Volkswagen Polo napunjen dizelskim gorivom. Ovakav slučaj je ipak rijetkost u stvarnosti.

Razlog: "Pištolj" dizela na pumpi veći je od otvora rezervoara za benzince. Stoga je za potrebe testa Polo napunjen naftom iz kanistera. Pri jakom pritisku na pedalu gasa u "leru", mješavina benzina i nafte stvorila je veliku dimnu zavjesu. Toliko veliku da nije loše u rezervi imati i aparat za gašenje požara.

A tek vožnja? Već nakon 500 metara motor se zakašlje, proizvodi vrlo čudan zvuk. A, pogled u retrovizor otkriva beskonačni dim. Naravno da benzinskom motoru nimalo ne prija nafta, ali se, uz malo sreće i pravovremeno primjećivanje greške, jedini trošak može svesti na pražnjenje kompletnog rezervoara. 

Mnogo opasnija je obrnuta situacija, kada se dizelaš napuni benzinom. 

Isprva nema tako vidljivih reakcija kao u prethodnom slučaju. Ali, upravo ta "nespektakularnost" krije zamku i dovodi do ozbiljnih kvarova motora. Poslije jednog kilometra motor počinje kašljati i neprijatno se oglašavati. Potom prestaje primati gas, automobil se kreće sve sporije, utisak je kao da raste udio benzina u smješi goriva.

Nakon dva kilometra automobil staje. Račun za popravak motora je visok: Treba izmijeniti cijeli sistem ubrizgavanja, sve mlaznice, očistiti sistem dovoda goriva, što sve kod modernih dizelskih motora može koštati i do 10-ak hiljada maraka. Bolje je reći "totalka".

Dakle, oprez na benzinskim pumpama da ionako visok račun za gorivo ne postane mnogo skuplji. Ukoliko se koristi tuđe vozilo pa postoji makar i najmanja dilema koje gorivo koristiti, baciti pogled na unutrašnju stranu poklopca gdje je jasno naznačeno šta "pije' četverotočkaš.

Različiti oktanski brojevi

Različit oktanski broj i sve više izvedbi bezolovnog goriva također mogu dovesti do dileme i greške. Onaj ko "natanka" bezolovni benzin s nižim oktanskim brojem (Euro 95 umjesto Supera 98 ili 100) imat će ipak znatno više sreće nego da greškom zagrabi dizelski pištolj.

Moderni automobili prilagođeni su za grube uvjete i jedina posljedica bit će manja izlazna snaga motora. U takvoj situaciji vozilo treba umjereno opteretiti (ne voziti agresivno) i naknadnom dopunom rezervoara što je moguće prije poboljšati odnos između pogrešno dosutog i traženog benzina.

Ukoliko se natanka gorivo sa višim oktanskim brojem od preporučenog (Super 98 ili 100 umjesto Eura 95), ne treba očekivati negativne posljedice. Ipak, bolje je preduprijediti takve greške. Zato stručnjaci savjetuju da se uvijek bude koncentriran na pumpi kako se u žurbi ne bi napravila greška.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije