Najneobičniji crash test: Porsche 911 GT3 RS protiv Bugatti Chirona
Porsche 911 ubrzava, nakon nekoliko sekundi nalijeće na parkirani Bugatti Chiron. Uslijedio je strahovit sudar.
Lego kocke lete kroz salu za testiranje tehničkog centra ADAC-a u Lanndsbergu. Eksperiment je uspio, automobili Lego su uništeni.
Nakon dvije godine ADAC je u suradnji u suradnji s tehničkim časopisom c't ponovo izveo crash test Lego automobila. Akteri su ovaj put bili Porsche 911 GT3 RS i Bugatti Chiron.
Crast test Lego automobila nije proveden samo zbog malo zabave. Naime, čak i ovakve simulacije mogu se koristiti za izvlačenje vrijednih zaključaka za razvoj vozila, pogotovo kada se rezultati usporede sa stvarnim udesom.
Upravo to je učinjeno u ovom sudaru Lego automobila: Računar je predvidio kolika će biti šteta na oba vozila, što nakon detaljne analize sa stvarnom štetom može doraditi programe i u konačnici donijeti više sigurnosti.
Foto: ADAC
Pokretač eksperimenta bio je informatički i tehnološki časopis c't. Stručnjaci informatičke firme Dynamore napravili su softverski program unijevši veličinu, težinu i lokaciju svih Lego kockica instaliranih u dva automobila.
U Računalnom centru u Stuttgartu je rezultat projiciran u takozvanu "pećinu", prostor u obliku kocke čiji su zidovi omogućili 3D simulaciju udesa.
Pripreme za stvarni test u ADAC tehničkom centru Landsberg bile su toliko složene kao i test "velikih" automobile. Osam kamera - svaka snima do 1000 kadrova u sekundi - i razne akcijski snimači trebali su zabilježiti kako Lego-Porsche nalijeće na Lego Bugatti.
Oba vozila za sudar imala su ID oznake, a 300 halogenih žarulje od 1000 Watti osiguravale su potrebnu ekspoziciju slika velike brzine.
Foto: ADAC
Tada je proveden test: Porsche se zabio brzinom od 60 km/h u B-stup Bugattija u stanju mirovanja: Strahovit sudar, stotine dijelova lete unaokolo - Bugatti je potpuno slomljen na dva dijela, putnički prostor Porschea uništen. Lutke vozača ukopane su ispod plastičnih čestica, vozači vjerovatno ne bi preživjeli sudar.
Rezultat je spektakularan i iznenađujući za IT stručnjake: Šteta je mnogo viša nego što je računalna simulacija predvidjela.
"Simulacije u razvojnom procesu su apsolutno važne jer štede resurse, ali usporedba pokazuje da je stvarna štete mnogo veća nego što je predviđeno u simulaciji. Stoga je pravi sudar neophodan", rekao je Andreas Rigling, u ADAC-u zadužen za sigurnost vozila.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.