Novi MG6: Kako su Kinezi spasili Morrisove garaže
Poput ostalih modela "novog MG-a" tako je i druga generacija "šestice" razvijena u Velikoj Britaniji, a izrađivat će se u Kini.
Od novog MG6 možda zanimljivija je historija jedne od najslavnijih britanskih marki automobila. MG Car Company je 1924. godine osnovao Cecil Kimber, uposlenik Williama Morrisa po kojem je kompanija dobila ime (Morris Garages).
Foto: SAIC
Kompanija je bila poznata po sportskim modelima, čak i nakon što je 1952. izgubila samostalnost. Uslijedilo je nešto više od pola stoljeća uspona i (znatno više) padova u sastavu raznih bitanskih konzorcija koji nikako nisu uspjevali stati na zelenu granu.
Najviše nade pružilo je formiranje MG-Rovera u sastavu BMW-a, no krajem prošle decenije činilo se da Morrisovim garažama nema spasa.
Nakon što je BMW 2000. godine digao ruke od posljednjeg velikog britanskog automobilskog proizvođača, MG-Rover je nastavio neko vrijeme "samostalno gomilati dugove" pod okriljem investicijskog fonda Phoenix Consortium.
Foto: SAIC
Intenzivna potraga za strateškim partnerom bila je bezuspješna, a kakav-takav interes za MG-Rover pokazao je jedino kineski Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC).
Iščekujući povoljan ishod pregovora o preuzimanju britanske firme, SAIC je čak angažirao inženjere MG-Rovera da počnu razvoj budućih modela firme.
No, u aprilu 2004. godine pregovori propadaju nakon što je britanska vlada odbila MG-Roveru dati kredit od 120 miliona funti za finaliziranje posla sa SAIC-om.
Foto: SAIC
Obustavljena je proizvodnja u čuvenoj britanskoj fabrici Longbridge, a inženjeri MG-Rovera, koji su radili za Kineze, izmješteni su u pogon Ricardo u Leamington Spa da nastave posao na novim modelima SAIC-a.
Činilo se da britanskom proizvođaču nema spasa pa je dva mjeseca kasnije, po principu "daj šta daš", imovina MG-Rovera, uključujući i odjeljenje za izradu motora Powertrain Ltd., za 50-ak miliona funti (ras)prodata kineskoj korporaciji Nanjing Automobile.
Međutim, Nanjing se suočio sa brojnim ograničenjima: BMW je zadržao pravo na ime Rover (koje će kasnije prodati Fordu), dok je konkurent SAIC za sebe ranije osigurao tehniku Roverovih modela 25 i 75 s namjerom da ih u Kini komercijalizira pod imenom Roewe.
Foto: SAIC
Nanjing je u rukama imao fabriku i kompletan brand MG. Počinju seliti fabričke linije iz Longbridgea u Kinu, istovremeno razmišljajući kako da iskoriste proizvode svoje britanske akvizicije, prije svega atraktivni kabriolet MG TF.
Finansijski resursi i znanje kojim je raspolagao Nanjing dozvoljavali su samo CKD montažu (complete knock down) limitirane serije TF-a u fabrici Longbridge od dijelova transportiranih iz Kine. U isto vrijeme je SAIC ubirao prve plodove od proizvodnje modela Roewe 750 na bazi Rovera 75, uveliko razvijajući nove modele.
Foto: SAIC
Na kraju je SAIC odlučio iskoristiti platformu Rovera 75 i za proizvod sa značkom MG-a pa je 2010. nastala prva generacija "šestice".
Sedam godina kasnije SAIC predstavlja drugu generaciju MG6 koji je postavljena na platformu jednog od najprodavanijih kineskih sedana – Roewea i6.
Automobilu dužine 4,7 metara niko ne može poreći lijep izgled, makar se dizajn MG6 doima "negdje već viđenim". Međuosovinski razmak od 2715 mm osigurao je dosta prostora u kabini i prtljažniku.
Foto: SAIC
Unutrašnjost krase kvalitetni materijali poput kožnih sjedišta, karbonskih detalja… Bogata oprema, između ostalog, uključuje i infotainment s MG-ovim operativnim sistemom Zebra 2.0.
Za pogon novog MG6 zadužen je 1,5 člitarski turbobenzinac koji snagu od 170 KS prenosi na prednje točkove posredstvom 6-stepenog manuelnog ili 7-brzinskog DCT mjenjača s dvostrukim kvačilom.
Dolazak na kinesko tržište očekuje se krajem godine po cijeni od oko 18 hiljada dolara, dok je početak prodaje u Velikoj Britaniji planiran za jesen 2018.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.