Nakon najave Erdogana: Kako će izgledati prvi turski automobil
"Nadam se da će konzorcij za proizvodnju nacionalnog automobila pripremiti prototip do 2019. godine. Prodaja serijske verzije treba početi 2021. godine", izjavio je Erdogan.
Premijer Turske Binali Yildirim napomenuo je da prodaja turskog automobila neće biti ograničena samo za domaće tržište, već će se i izvoziti.
Iako su najviši zvaničnici objasnili da "u Turskoj postoje vrijedni inženjeri koji su u stanju razviti domaću automobilsku industriju", najave su izazvale malo iznenađenje.
Jer, razvoj automobila "od nule" često traje godinama i decenijama, košta najmanje milijardu dolara, posebno u zemljama koje nikad nisu imale svoj automobil.
Međutim, Turska i ne mora krenuti "od nule". Još 2015. godine Institut za naučna i tehnološka istraživanja (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Arastirma Kurum, skraćeno TUBITAK) sa sjedištem u Ankari kupio je licencu za Saab 9-3.
Turci su platili 40 miliona eura švedskom National Electric Vehicle Sweden za licencu, a cilj je bio napraviti električni automobil na bazi Saaba 9-3.
Prilikom kupovine licence Turci su objasnili da je njihov izbor bio Saab zbog "napredne tehnologije" i "čvrstoće automobila", međutim pretpostavlja se da je odlučujuću ulogu odigrala otkupna cijena licence.
Neki špekuliraju da su Turci, pored električnog automobila, odlučili napraviti i model s klasičnim pogonom na bazi Saaba.
Ukoliko su tačne najave o Saabu 9-3 kao "turskom nacionalnom automobilu" ostaje složen posao da se model predstavljen još 2002. godine prilagodi modernim standardima.
To će biti znatno zahtjevniji zadatak nego maksilana lokalizacija proizvodnje, odnosno osvajanje 85 procenata dijelova.
U Turskoj je prošle godine napravljeno više od 1,1 milion novih automobila u fabrikama Toyote, Forda, Renaulta, Fiata, Honde i Hyundaija, a brojne turske kompanije su dobavljači dijelova za velike proizvođače.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.