U Dubaiju se ne gleda cijena kad se toči gorivo

1
Radiosarajevo.ba
U Dubaiju se ne gleda cijena kad se toči gorivo
nypost.com / Dubai

U vremenu oštre energetske krize u svijetu i velikom skoku cijene naftnih derivata, građani Ujedinjenih Arapskih Emiratima, jednog od najvećih svjetskih proizvođača nafte i najrazvijenije zemlje Persijskog zaliva, imaju privilegiju da ne brinu o cijeni goriva, koja u Dubaiju po litru iznosi nešto više od 1,1 KM.

Na jednoj pumpi u Dubaiju, na trasi najatraktivnijeg auto-puta Šeika Zajeda, vozači priznaju da ni ne prate cijene goriva, već samo dopunjavaju svoje rezervoare.

Žitelji Dubaija imaju visok životni standard, tako da i ne čudi njihova nezainteresovanost za, kako kažu, male oscilacije u cijeni, prenosi Tanjug.

Ibro Berilo na slobodi, ali neće moći biti načelnik Trnova. Advokat najavio žalbu na jednu odluku

Ibro Berilo na slobodi, ali neće moći biti načelnik Trnova. Advokat najavio žalbu na jednu odluku

U Dubaiju se automobili uglavnom voze na benzin, koji se prodaje u dvije varijante - specijal (95 oktana) i super (98 oktana), koji iznose oko 2,8 dirhama, dok je cijena dizela po litru skoro tri dirhama. Inače, za jedan dolar se u mjenjačnicama, s uračunatom provizijom, dobija oko 3,5 dirhama i oko četiri za jedan euro.

Jedan stanovnik Dubaija kaže za reportersku ekipu Tanjuga da kada stane na pumpu i ne gleda u cijenu, već samo napuni rezervoar do kraja.

"Standardna je cijena i za moj auto je pun rezervoar oko 80 dirhama, što mi odgovara, tako da i ne provjeravam koliko košta", rekao je on i dodao da, ipak, cijena u posljednjem periodu ide malo prema gore, kao što se blago povećavaju i ostale cijene.

Drugi vozač takođe kaže da su promjene male i da za njega to ne predstavlja nikakvu razliku, ali da primjećuje da se cijena, ipak, malo povećava.

"Gorivo je jeftino i mogu da ga priuštim svaki dan", dodao je on.

Sagovornik čiji automobil koristi benzin i koji kaže da vozi svaki dan priznaje da ni ne zna koja je tačno bila cijena, iako je upravo natočio gorivo.

Dubai je postao najmoderniji grad, globalni trgovinski i poslovni centar, iako na svojoj teritoriji ima desetostruko manju proizvodnju nafte od susjednog Abu Dabija, dok preostalih pet emirata gotovo da nemaju naftu.

UAE proizvode u prosjeku tri miliona barela nafte i derivata dnevno i imaju rezerve nafte od 100 milijardi barela.

Tako se otprilike 30 posto BDP-a zemlje direktno zasniva na proizvodnji nafte i gasa, koja doprinosi skoro 13 posto vrijednosti njenog ukupnog izvoza.

Rezerve nafte u Emiratima su, prema nekim procjenama, šeste po veličini u svijetu, a po rezervama prirodnog gasa UAE su na sedmom mjestu.

Prosječna plata u Dubaiju je, prema ranijim podacima, premašila 2.500 eura, a njegovi žitelji kažu da sve zavisi od profesije i da je sada možda i viša, pošto tu radi veliki broj stranaca koji su veoma dobro plaćeni. Zbog toga se u Dubaiju voze moderni i "bijesni" automobili i rijetko ko koristi javni gradski prevoz, uglavnom jeftina radna snaga, prije svega iz Indije, Filipina i drugih azijskih zemalja.

Taksi je prilično povoljan vid prijevoza, sa startnom cijenom od pet dirhama.

Na primjer, razdaljina u gradskom jezgru Dubajia od tridesetak kilometara košta oko 15 eura, u zavisnosti od gužve.

Cijene metroa su još povoljnije, a s metro kartom na kojoj, na primjer, ima 50 dirhama, može se obaviti 10 vožnji.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije