Boeing 747, sretan 50. rođendan: Na današnji dan svijet je upoznao Jumbo Jet

J. M.
Boeing 747, sretan 50. rođendan: Na današnji dan svijet je upoznao Jumbo Jet
Wikipedia / Promocija u Everettu 30. septembra 1968. godine
Tog 30. septembra 1968. godine svi koji su se našli ispred Boeingove fabrike u Everettu, u američkoj državi Washington, bili su u napetom iščekivanju.

A onda je pred 50 hiljada ushićenih promatrača, brojne predstavnike medija i 26 aviokompanija iz fabričke hale izašla dotad neviđena letjelica.

Svijet je upoznao Boeing 747, prvi Jumbo Jet, najslavniji putnički avion u historiji, koji će se održati u proizvodnji do danas. Skoro četiri decenije uživao je status najvećeg putničkog aviona, sve dok 2007. godine nije uveden Airbus A380.

boeing_01.jpg - undefined

Prvi primjerak RA001 (Twitter)

Kakve je "gabarite" 747 uveo u svijetu avijacije pokazuje podatak da je u trenutku predstavljanja, prije tačno pola stoljeća, prvi primjerak oznake RA001 dimenzijama više nego duplo nadmašio tada najveći Boeingov komercijalni mlaznjak.

Razvoj aviona počeo je sredinom '60-ih na osnovu sporazuma između izvršnih direktora Boeinga i aviokompanije PanAm, a u skladu s očekivanju rasta avio putničkog saobraćaja na sve zagušenijem nebu.

Projekt razvoja povjeren je Boeingovom inženjeru Joe Sutteru koji se vrlo brzo suočio s problemima. Projekt je bio tako skup da su Sutteru u jednom trenutku šefovi naredili da otpusti 1.000 inženjera kako bi uštedjeli novac.

Ali on je odbio, umjesto toga tražio da Boeing zaposli još 800 inžinjera. Kasnije je napisao da je bio siguran da će ga Boeing otpustiti. Ali, ne samo da je zadržao svoj posao, već je dobio i dodatnu radnu snagu koju je želio.

Boeing 747 odmah je postao prepoznatljiv po grbi na gornjem spratu kabine koja ga je učinila simbolom zračnog prijevoza. U najčešćoj konfiguraciji s prvom, poslovnom i ekonomskom klasom avion prima oko 400 putnika, a u konfiguraciji s jednom klasom do 600.

Pan_Am_Boeing_747_wiki.jpg - undefined

Wikipedia

Četiri motora osiguravaju mu brzinu od oko 0,85 macha (više od 900 km/h), te dolet od 13.570 km.

Nekoliko mjeseci nakon prezentacije u Everettu vršene su pripreme za prvi let, koji je obavljen 9. februara 1969. Usprkos manjih problema s jednim od zakrilaca, let je potvrdio kako je dobro upravljanje s Boeingom 747. Ostalo je historija...

Boeing 747 je smanjio svijet, donio koncepte i tehnologije koji su zauvijek promijenili putovanje na daljinu. Kompanija je prodala 1.568 primjeraka avona koji je tokom pet decenija redizajniran i moderniziran.

Air Force One - undefined

Air Force One (Wikipedia)

Najslavniji primjerak je Air Force One, Boeing 747 u službi američkih predsjednika.

Iako su mlaznjaci s dva motora - poput Boeinga 777 i Airbusa A350 - uglavnom zamijenili Jumbo Jet na prekookeanskim letovima, prijevoznici u teretnom saobraćaju i dalje kupuju Cargo verziju 747, s otvaranjem poklopca na nosu letjelice.

Sretan 50. rođendan, Boeing 747!

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije