Prije rušenja nadstrešnice izvođeni radovi: Detalji o rekonstrukciji stanice u Novom Sadu
U petak, 1. novembra 2024. godine, srušila se nadstrešnica sa staklenom terasom. Kako je ministar unutrašnjih poslova Srbije Ivica Dačić rekao, do sada je izvučeno osam tijela stradalih, dvoje je prebačeno u zdravstvene ustanove, od kojih je jedna osoba sa teškim tjelesnim povredama, te joj je amputirana noga.
Ispod ruševina su i dalje jedna žena i djevojčica od 14 godina sa kojima komuniciraju službe spašavanja.
Kako 021.rs piše u tom dijelu stanice postavljane šipke i djelovalo je kao da se pripremaju novi radovi.
Svi prethodni radovi i njihova cijena su pod velom tajnosti. Izvođač radova na rekonstrukciji željezničke stanice u Novom Sadu bio je kineski konzorcijum CRIC&CCCC ("China Railway International Co.Ltd" i "China Communications Construction Company Ltd").
Infrastruktura željeznice Srbije saopštila je nakon nesreće da nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade kao dio projekta izgradnje brze pruge Novi Sad-Subotica.
"U okviru rekonstrukcije rađena je unutrašnjost stanice, krov i fasada iznad i ispod nadstrešnice", kažu u IŽS.
Nihad Uk otklonio sve sumnje o Vladi KS. Govorio i o poziciji gradonačelnika Sarajeva
Javnosti nije saopšteno zbog čega su ponovo počeli radovi na rekonstrukciji unutrašnjosti, niti je saopšteno šta se radi. Posljednji put je zvanično otvorena na ljeto ove godine. Rekonstrukcija Željezničke stanice u Novom Sadu počela je još u oktobru 2021. godine.
Stanica je prvi put svečano otvorena 2022. godine, u jeku predizborne kampanje, sa predsjednikom Srbije Aleksandrom Vučićem i premijerom Mađarske Viktorom Orbanom. Nadležni su kasnije poručili da to nisu finalni radovi. Više o tome koliko je i u šta uloženo se ne zna, jer je, kako je pisao 021.rs, ovaj projekat tajna, budući da "kineski partneri" odbijaju da otkriju ugovore "trećim stranama".
Godinu dana kasnije, stanica je ponovo zatvorena i počela je rekonstrukcija, a u julu su je ponovo svečano otvorili pokrajinska premijerka Maja Gojković i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Kako je tada navedeno, ti radovi obuhvatali su završetak zamjene mermernih površina na kompletnoj staničnoj zgradi, završetak izolatorskih radova na ploči stanične zgrade, kao i završetak svih kolosečnih kapaciteta na stanici Novi Sad.
Cijena i priroda tih radova nije u potpunosti poznata jer su i AD "Infrastrukture željeznice Srbije" i Ministarstvo saobraćaja odlučili da ugovore drže u tajnosti - "Infrastrukture" jer je riječ o širem ugovoru koji podrazumjeva cijelu dionicu pruge, a Ministarstvo jer je kineski partner bio protiv toga da se ugovori odaju "trećoj strani", odnosno javnosti.
Rok za završetak radova, kako navodi portal, jeste 31. decembar 2024. godine.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.