Memić: Kanton nam nije majka, nego maćeha, Ilidža će postati grad

Enes Hodžić
Memić: Kanton nam nije majka, nego maćeha, Ilidža će postati grad
Facebook / Bivši načelnik općine Ilidža Senaid Memić
Dugogodišnji načelnik Općine Ilidža Senaid Memić, koji ovu funkciju obnaša već sedam godina, već duži vremenski period interesantna je ličnost bh. javnosti, zbog brojnih kontroverznih poteza i izjava.

Ipak, njegove posljednje izjave u vezi s otcjepljenjem ove općine od Kantona Sarajevo, odnosno eventualnom inicijativom da općina Ilidža postane grad zaintrigirale su cjelokupnu javnost.

O tome, te brojnim drugim temama i njegovoj političkoj budućnosti razgovarali smo s načelnikom Općine Ilidža Senaidom Memiće, koji je za Radiosarajevo.ba istaknuo kako vrlo skoro očekuje realizaciju inicijative o proglašenju Ilidže gradom.

Radiosarajevo.ba: Jedna od aktuelnijih tema u Kantonu Sarajevo jeste inicijativa da Općina Ilidža postane grad. Zbog čega takva najava? Znamo da postoje neke inicijative o izmjenama Ustava KS-a kojima bi Ilidža administrativno postala dio Grada Sarajeva, zašto se Vi borite protiv toga?

"Općina Ilidža odavno nema svoje mjesto u Kantonu Sarajevo. Ilidžanci, tvrdim, ne uživaju jednaka prava kao oni iz drugih općina, a postoje i brojni problemi s kojima se suočavaju, koji godinama nisu riješeni i koji se sklanjaju pod tepih. Zadnjih 20 godina troši se na obnavljanje fasada i krovova po Sarajevu, a s druge strane još u ratu oštećeni krovovi na Ilidži nikada nisu popravljeni.

Zgrada Općine Ilidža - undefined

Voda i struja su osnovne potrebe stanovništva, pa zar nije žalosno da ljudi u Rakovici nemaju vodu ili da nemaju kanalizaciju, pa nam sva kanalizacija iz Hadžića dođe na Ilidžu. I povrh svega mi onda trebamo investirati 15 miliona KM u kolektor: Sredstva idu s Ilidže, a odvajaju se za klizišta po Sarajevu. Otkako sam ja načelnik trpimo određene nepravde i dobijamo odbijenice za sve i onemogućen nam je razvoj, kao da smo mi manje važni u odnosu na ostale prostore“.

Radiosarajevo.ba: Na koji način i kada planirate provesti moguću inicijativu da se lokalna zajednica, na čijem čelu se nalazite vi, promovira u grad, odnosno da li ste spremni provesti referendum u vezi s ovim pitanjem?

"Kanton nam nije majka, nego maćeha. Daje se previše, a skoro ništa se ne vraća. Promoviranjem Ilidže u grad dobili bismo više nadležnosti, te bi novcem raspolagali racionalnije i trošili novac za Ilidžu. A zakon je u ovom slučaju vrlo jasan: Općina koja ima više od 30.000 stanovnika i ima područja od posebnog historijskog i kulturnog značaja može postati grad. Pravno možemo, imamo sve elemente. Spreman sam na taj korak i tu ću inicijativu predložiti na sjednici Općinskog vijeća Ilidža, pa ćemo vidjeti. Za 60 godina, koliko živim na Ilidži, valjda imam pravo boriti se za prostor na kojem sam se roditi, prostor koji poznajem, prostor koji mogu analiziriati na različite načine i za koji znam šta je za njega dobro“.

Radiosarajevo.ba: Šta bi to u konačnici značilo za općinu, budući grad Ilidžu, te koliko bi to pravno, ekonomski i politički promijenilo stanje ove lokalne zajednice?

"Ilidža nema status u KS-u kakav zaslužuje, a kao grad bismo se brže razvijali i realizirali razvojne projekte, te raspolagali vlastitim budžetom. Na taj način i stanovnici bi lakše i brže ostvarivali svoja prava i odlučivali o svojoj sudbini“.

Prtscr - undefined

Radiosarajevo.ba: U javnosti je posebno zanimljivo prethodnih dana pojedina napuštanja Stranke demokratske akcije. I Vi ste član ove stranke, da li bi možda zbog inicijative da Ilidža dođe grad mogli doći u sukob sa pojedinim članovima stranke i da li biste napustili stranku da do toga dođe?

"Nemam poseban komentar na sve. Ja sam bio osnivač Stranke demokratske akcije i radio sam na njenom osnivanju. Pravio sam prve korake u toj stranci i ne odričem je se, niti bih je ikada napustio“.

Radiosarajevo.ba: Neki komentatori na društvenim mrežama šaljivo su prokomentirali da će BiH postati jedina država u kojoj će tramvaji saobraćati između dva grada. Nama je posebno zanimljiva ova tramvajska linija do Hrasnice, dokle je došao proces izgradnje i kada će građani imati priliku da koriste ovu tramvajsku liniju?

"U ovoj godini započet ćemo aktivnosti oko izgradnje tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica. Projekt ove trase postoji od 1997. Godine. IPSA ga je radila, a završetkom izgradnje brze ceste stvorili su se uvjeti da se konačno započne raditi i na ovom projektu. Imamo obećanja iz Kantona Sarajevo da će nam pomoći oko izgradnje.

Cjelokupni radovi koštali bi oko 15 miliona KM. Planirano je da tramvajska pruga ide na dijelu ceste koja je pretvorena u zeleni pojas. Građani ilidžanskih naselja od mene očekuju da se dugo najavljivani projekt počne i realizirati, u što se nadamo u narednom periodu“.

Radiosarajevo.ba: Zanima nas i kakve ambicije imate kada je riječ o političkoj karijeri, da li već imate neke planove za naredne izbore i općenito kakvu političku budućnost planirate?

"Nemam ambicija političkih, želim časno otići u zasluženu penziju“.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije