Bjelašnica će nakon velikih radova biti među najboljim skijalištima u Europi

A. B.
Bjelašnica će nakon velikih radova biti među najboljim skijalištima u Europi
Olimpijska ljepotica Bjelašnica u posljednjem periodu postala je najveće gradilište u regionu, a do početka zimske sezone ova planina bi trebala zasjati novim sjajem i naći se među najboljim skijalištima u ovom dijelu Europe.

Tako će ljubitelji skijanja naredne sezone moći isprobati nove ski-žičare na Bjelašnici. Radovi su u punom jeku, a osim izgradnje novih smještajnih kapaciteta, na Bjelašnici se rade polazna i dolazna stanica, stubovi za novi šestosjed i četverosjed, polažu cijevi za vještačko zasnježavanje dužinom cijele staze te se radi akumulacija za vještacki snijeg.

Zahvaljujući navedenim novim projektima zimska sezona na Bjelašnici mogla bi trajati od pet do šest mjeseci. Bila bi otvorena već između 1. i 15. novembra i trajala bi do kraja maja.

Idejna rješenja za realizaciju projekata Zasnježivanje Bjelašnice i Izgradnja šestosjeda je izradila grupa slovenačkih stručnjaka iz kompanije Hidroinžinjering i domaće konsultantske kompanije Enova.

Inače, projekt postavljanja šestosjednog vertikalnog kabinskog transporta najbitniji je projekt Vlade Kantona Sarajevo u ovoj godini, a prema riječima premijera KS-a, sve bi trebalo biti završeno prije ovogodišnje skijaške sezone. Za izgradnju ovog vertikalnog transporta Vlada KS-a je planirala sredstva u budžetu u iznosu od 16 miliona KM.

U konzorciju izvođača radova je i sarajevska kompanija MGBH d.o.o., a njen vlasnik Muhamed Gačanović za Radiosarajevo.ba je kazao da su u aprilu počeli radovi na obnovi vertikalnog transporta koji podrazumijeva postavljanje novog šestosjeda od Babinog dola do međustanice, četverosjeda od međustanice do vrha Bjelašnice, te premještanje trosjeda koji se sada koristi na drugoj stazi, te vještačko osnježivanje.

"Za četverosjed smo postavili sve stubove, odnosno njih 13 koliko ih je projektom predviđeno. Veliki dio posla smo već odradili, a projekt vertikalnog transporta i sistema osnježavanja koštat će 16 miliona KM. Šest miliona KM osigurano je iz budžeta Vlade KS-a, a deset miliona KM bit će osigurano putem kreditnog zaduženja Vlade KS-a. Dinamika i završetak radova će svakako ovisiti od vremenskih uvjeta, a završetak radova planiran je do početka zimske sezone", kazao je Gačanović.

Iz preduzeća ZOI, investitora projekta, ranije je najavljeno da je plan da svi radovi budu završeni do kraja septembra, te da u sljedeću zimsku sezonu Ski-centar Igman-Bjelašnica uđe s novim vertikalnim transportom.

"Šestosjedna kabinska žičara mogla bi prevesti 2.000 ljudi na sat, duga je oko 2.000 metara, a pokrivala bi centralnu olimpijsku stazu u rasponu nadmorske visine od oko 600 metara. Uz nju bi bila izgrađena i dva baby ski-lifta. Iskorištavanje i premještanje postojećeg trosjeda od Međustanice do vrha Bjelašnice umanjilo bi iznos novčanih sredstava potrebnih za ulaganje", rekao nam je Gačanović.

Ovim projektom je predviđena gradnja žičare u skladu s najsavremenijim tehničko-tehnološkim rješenjima kojim bi bila omogućena maksimalna sigurnost korisnicima, a vodilo bi se računa o estetskoj uklopljenosti u prirodni ambijent planine Bjelašnice, čime bi bili zadovoljeni i svi europski ekološki standardi.

Izgradnjom šestosjedne kabinske žičare i uspostavljanjem sistema vještačkog zasnježivanja na Bjelašnici bi se definitivno omogućila značajno bolja ponuda tokom skijaške sezone, njen razvoj do nivoa koji bi zadovoljavao svjetske takmičarske standarde, te bitno unaprijedila turistička ponuda Kantona Sarajevo i Bosne i Hercegovine u cjelosti, ali i osigurali neohodni uvjeti za održavanje EYOF-a 2019. godine.         

Ranije je najavljivano da bi ovim projektom bilo neophodno obuhvatiti snowboard stazu i stazu Kolijevka, kao i da bi se predmetni projekti morali raditi potpuno odvojeno, što su predstavnici Kantona Sarajevo i planirali, jer realizacija projekta Zasnježivanje Bjelašnice ovogodišnjim budžetom nije planirana.

Navedeni projekt bio bi implementiran u narednoj budžetskoj godini do kada bi se trebala iznaći potrebna novčana sredstva putem kredita ili kontakata s potencijalnim investitorima, ali i predstavnicima EYOF-a. Inače, ovo će biti prva faza radova, a radovi bi trebali biti nastavljeni 2018. i 2019. godine, a sve u skladu s pripremama za EYOF 2019.

Podsjećamo da je prošle sedmice potpisan sporazum o sufinansiranju izgradnje regionalnog vodovoda Hojta - Bjelašnica - Igman. Načelnik Općine Trnovo Ibro Berilo tada je najavio kako će voda na Bjelašnicu stići do kraja godine.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije