Novi zaplet oko mosta u BiH: 'Ovo što se događa na Počitelju je jedna haranga, jedna kampanja...'
Nakon održanog sastanka na inicijativu Autocesta Federacije – investitori, projektanti, nadzorni organi i izvođači radova na mostu Počitelj konstatirali su da most nije ugrožen. Pojasnili su i kako su pukotine nastale.
Zaključak: U narednih deset dana bit će intenzivirani radovi na otklanjanju nedostataka. No, kako i zašto su nedostaci nastali?
U zajedničkom saopćenju se navodi da je došlo do oštećenja na segmentnoj ploči između stupova S3 i S4, odnosno nepravilnosti u pozicioniranju cijevi za kablove. Nismo saznali čija je odgovornost – ništa neuobičajeno.
Sestra preminule Džejle Drapić u teškom stanju zbog zuba: 'Liječila se kod istog stomatologa'
„Nadzorni inženjer može odrediti izvođaču da ukloni i ponovo izvede bilo koje radove koji nisu u skladu s Ugovorom. U tom slučaju, izvođač će izvesti i dovršiti radove u skladu s Ugovorom i u skladu s uputama nadzornog inženjera, odnosno otkloniti sve eventualne nedostatke na radovima“, piše Federalna.
Ovaj sastanak bio je prilika da se većina diskvalifikovanih nađe na jednom mjestu. Zapravo, došli smo u posjed rješenja da su sve tri kompanije – Powerchina, Azvirt, Hydrosyno – koje su činile konzorcij, kao i podizvođač Hering, diskvalifikovani. Diskvalifikacija je podrazumijevala zabranu učešća na tenderima u kojima se kao investitor pojavljuje JP Autoceste na dvije godine. Na budućim projektima, ali ne i na onima koji su u toku. Rješenje o diskvalifikaciji donosi tadašnji direktor Autocesta Federacije Elmedin Voloder.
„Rješenje o diskvalifikaciji izvođača radova koji su angažovani na izvođenju mosta Počitelj donio sam ja nakon saznanja do kojih sam došao pregledom dokumentacije i prikupljanjem svih relevantnih informacija, kao i obračun penala u visini 3,5 miliona eura zbog kašnjenja. Postupak dodjele navedenog ugovora, sam tok vođenja ugovora je bio pod uticajem sa vana na komisiju i inžinjere na praćenju realizacije“, kazao je Voloder, direktor od 2021. do 2023. godine.
Šef nadzora Michael Firth je još u novembru 2021. zahtijevao odgovor od izvođača da objasni ulogu firme Hering kao podizvođača. Prema posebnim uvjetima ugovora, izvođač nije smio da podugovori više od 15 posto radova, kao ni da ti radovi budu na rasponskoj konstrukciji. Radovi su počeli 2019. godine, kada je na poziciji direktora bio Adnan Terzić.
Šokantni detalji: Kineske firme varale na tenderima za Koridor Vc, u fokusu most u Počitelju
„Rađeni su utemeljenja, šipovi, vertikalni stubovi. Izvođač je prijavio da će stubove raditi firma Hering. Koliko se ja sjećam, rasponska konstrukcija u vrijeme mog mandata nije rađena, ali ne mogu sa sigurnošću to tvrditi“, navodi Terzić, direktor od 2016. do 2021. godine.
Ako je betoniranje rasponske konstrukcije počelo krajem 2021., velika je vjerovatnoća da je za vrijeme izgradnje rasponske konstrukcije Adnan Terzić bio na čelu Autocesta.
Za vrijeme svog mandata nije imao primjedbi na izvještaje nadzora: „Nadzorni organ je odgovoran za one koji ulaze na gradiliste i ko gradi. Oni daju mjesečne izvještaje, mi nismo imali nikakvih primjedbi na kvalitetu radova ni primjedbe na to ko radi“.
Ono što je uobičajeno jeste da mi na dobijena dva odgovora dobijemo potrebu za još deset pitanja. I dok javnost traži odgovornost onih za potrošenih 56 miliona maraka bez PDV-a koje su utrošile firme radeći na projektu čije su ugovorne obaveze eklatantno kršili, za direktora firme Hering ovo liči na harangu.
Oglasili se iz Autocesta FBiH: Evo šta će biti s mostom Počitelj
„Ovo što se događa na Počitelju je jedna haranga, jedna kampanja, ali to je svakodnevan oblik ponašanja u ovom drustvu pa neka i meni“, kaže Ladislav Bevanda.
Nadzorni organ je utvrdio da je radove na rasponskoj konstrukciji u potpunosti izvodio podizvođač Hering. Nadzornom organu Federalna televizija poslala je pitanja, između ostalog, da nam dostave građevinski dnevnik radova. Nadzorni organ bi sada trebao odgovoriti ko je napravio propust u pozicioniranju cijevi za kablove koja je dovela do pukotina. Čija je odgovornost, njihova ili podizvođača? Čija je odgovornost što most grade ljudi koji su kršili ugovor? Dok mi čekamo odgovore, pitamo se ima li posla i za tužioce?
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.