Naša tema | Zašto nam ponovo stižu računi za pola godine i hoće li poskupjeti usluge KJKP Rad?
Nakon što je komunalno javno preduzeće Rad najavilo da će račune za svoje usluge slati za tri mjeseca te je to jednom uradilo, građanima su sada ponovo stigli računi za šest mjeseci.
Mnogi su se zabrinuli da bi to moglo ukazati na povećanje cijena usluga ovog preduzeća. Provjerili smo zašto je KJKP Rad vratilo staru praksu slanja računa za pola godine te da li će doći do poskupljenja?
Mirza Ramić, glasnogovornik KJKP Rad, pojasnio je za portal Radiosarajevo.ba zašto su građanima ponovo stigli računi za šest mjeseci te da li će se ova praksa mijenjati u budućnosti.
Vlada KS ulaže u obrazovanje: Dodijeljene stipendije sarajevskim srednjoškolcima
"Računi koji za januar, februar i mart poslani su iz razloga jer ljudi često zaborave na te račune i zaborave da plate određeni broj računa. Na ovaj način slanjem tri računa htjeli smo biti više u komunikaciji sa svojim korisnicima kako bi na vrijeme izvršili svoje obaveze prema komunalnom preduzeću Rad.
Međurim, s obzirom na to da su veliki troškovi poštarine slanja tri računa, odlučili smo se sada za slanje šest računa iz jednog prostog razloga što ćemo u oktobru, tačnije krajem septembra, startati račune za tri mjeseca i opomene za one korisnike koji nisu platili račune za prethodne mjesece. Iz tog razloga napravljena je izmjena u distribuciji računa prema KJKP Rad za korisnike koji su u našem sistemu", pojasnio je Mirza Ramić.
Cijena usluga KJKP Rad nije se mijenjala od 1997. godine
Glasnogovornik komunalnog preduzeća Rad je naglasio da razloga za poskupljenje ima, a jedan od njih je poskupljenje svih mogućih stvari koje se vežu za obavljanje aktivnosti koje se vežu za KJKP Rad krenuvši od cijene nafte, radne snage i svega drugog.
Naglasio je da je cijena za pravna lica formirana 1995. godine, a za fizička lica ta cijena se nije mijenjala od 1997. Dok ostala komunalna preduzeća korigovala su svoje cijene, KJKP Rad to nije radio.
Čestitke: Projekat 'Sarajevo, grad hiljadu česmi' osvojio prestižnu nagradu
Pojasnio je da su nekim korisnicima ranije počeli pristizati veći računi, ali razlog tome je korigovanje kvadrature koju koristi. Naime, jedinica mjere prema kojoj se obračunava objekat je kvadratni metar. Određeni korisnici u trenutku prijavljivanja objekta imali jedan broj kvadrata korisne površine koji se kasnije povećao te nakon izvršene korekcije ti korisnici su dužni plaćati veće račune. Ali sama cijena usluge se nije promijenila.
"Tokom 2022. i 2023. godina radilo se na korigovanju djelatnosti traženo je i da se izvrši izmjena tarifnika koji se odnosi na pravna lica. Angažovano je nezavisno tijelo koje će vršiti provjeru troškova i opravdanost za povećanje tih troškova. Uradila se i studija za korekciju cijena za fizička lica i to je sve predato nezavisnom organu na razmatranje", rekao je Mirza Ramić.
Istakao je da dalje slijedi zahtjevna procedura.
Jezivi prizori Jablaničkog jezera: Ove fotografije najbolji su dokaz koliko je alarmantna situacija
"Ukoliko to nezavisno tijelo da zeleno svjetlo za povećanje cijene usluga, ići će se dalje na usaglašavanje u Ministarstvo komunalne privrede i infrastrukture, odnosno prostornog uređenja, gradilišta i okoliša na davanje saglasnosti. Nakon davanja saglasnosti ide na usaglašavanje u Skupštinu Kantona Sarajevo. I tek nakon što se izglasa nadpolovičnom većinom prolazi proceduru objavljivanja u Službenim novinama i tek onda stupa na snagu", kazao je Ramić.
Naglasio je da u pitanju nije povećanje koje će građani značajno osjetiti te ukoliko ste mjesečno plaćali oko 7 KM, sada ćete plaćati 3,5-4 KM više.
"Ukoliko dođe do izmjena, građani će biti pravovremeno obaviješteni, ukoliko ne dođe svakako ostaju na snazi tarifnici formirani 1995., odnosno 1997. godine", zaključio je Mirza Ramić za portal Radiosarajevo.ba.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.