Kako je Facebook postao savršena „predizborna igračka“ bh. političara
Podsjećamo vas da su lokalni izbori raspisani 4. maja ove godine i politički subjekti se ne smiju oglašavati sve do 2. septembra, kada počinje predizborna kampanja. No, za pojedine izgleda da to pravilo ne važi jer su već počeli s plaćenim kampanjama na Facebooku.
Pojedini kandidati za općinske načelnike u Sarajevu tako su već počeli oglašavanje na Facebooku. Dio njih je mudar, pa plaća oglašavanje pozitivnih priča iz svojih općina, dok se, primjerice, pojedinci ne libe na Facebooku reklamirati plakat na kojem piše „Za načelnika općine Centar“.
Portal Radiosarajevo.ba kontaktirao je Centralnu izbornu komisiju naše zemlje i doznajemo da su i oni već dobili nekoliko prigovora. Nisu se o njima još očitovali, a o ovome će raspravljati na nekoj od narednih sjednica.
Glasnogovornica CIK-a Maksida Pirić za naš je portal kazala kako prethodnih godina nisu kaznili niti jednog subjekta zbog ovoga, iako su imali mnogo prijava. Problem je što se u postupku mora dokazati da je oglas plaćen i da ga je platio baš taj politički subjekt. Iz CIK-a su ranijih godina kontaktirali i nekoliko međunarodnih finansijskih organizacija, te Facebook, ali odgovor nikad nisu dobili.
Kako Izborni zakon BiH u tom pogledu ni ove godine nije promijenjen, za pretpostaviti je da će i ove godine biti nemoguće kazniti sve one koji na ovaj način krše pravila.
Koalicija Pod lupom nedavno je objavila kako su brojne aktivnosti političkih subjekata, koje se mogu protumačiti kao izborna kampanja, uočene u 30 općina - među ovim aktivnostima je i oglašavanje putem društvenih mreža.
„Politički subjekti u 30 općina provode aktivnosti koje se mogu protumačiti kao izborna kampanja iako je u periodu prije zvaničnog početka izborne kampanje zabranjen bilo koji vid plaćenog javnog oglašavanja. S obzirom na to da nakon prvog izvještaja Koalicije, u kojem je objavljeno da se ovakve aktivnosti provode u 24 općine, CIK nije poduzeo bilo kakve radnje kojim bi ovakve pojave spriječio ili sankcionisao, očito je da politički subjekti nastavljaju s ovakvom praksom u još većoj mjeri.
Koalicija ovom prilikom apelira na sve političke subjekte da se suzdrže od kampanje i primjerom pokažu poštivanje važećih zakonskih propisa u BiH“, navodi se u saopćenju Koalicije.
Jasno je da će se s dolaskom novih trendova, morati mijenjati i Izborni zakon koji bi trebao sankcionirati svaku upotrebu interneta i socijalnih mreža koji služe kao nove i sjajne predizborne igračke naših političara.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.