Gastronomsko blago BiH: Da li se dovoljno koristi turistički potencijal livanjskog sira?

1
Radiosarajevo.ba
Gastronomsko blago BiH: Da li se dovoljno koristi turistički potencijal livanjskog sira?
FOTO: AA / Livanjski sir

Gotovo svaki grad u Bosni i Hercegovini ima svoj brend, a u Livnu je to bez sumnje nadaleko poznati Livanjski sir.

Premda se ta delicija nalazi na mnogim svjetskim trpezama, struka kaže da je njegov potencijal nedovoljno iskorišten, osobito na turističkom planu. O tome su u Livnu razgovarali eminentni stručnjaci i turistički djelatnici.

Da historija proizvodnje sira u Livnu seže sve do Mezopotamije doznali smo na tematskoj izložbi u Franjevačkom muzeju i galeriji Gorica, kao i da se danas proizvodi po jedinstvenoj recepturi koja datira iz 19. vijeka, tačnije od 1888. godine. Struka kaže da potencijala ima, ali ne i dostatne vidljivosti, te su turistički djelatnici odlučili napraviti iskorak i na tom planu.

Semir Halilović podnio ostavku na poziciju ambasadora BiH u Kataru: Poslao pismo Denisu Bećirović

Semir Halilović podnio ostavku na poziciju ambasadora BiH u Kataru: Poslao pismo Denisu Bećirović

“Livno je trenutno prepoznatljivije po divljim konjima. Tu su specijalni efekti fotografija, Instagram, Tik-Tok, Facebook. Međutim, imamo puno veći potencijal u livanjskom siru. Napravimo nekoliko kušaona da ljudima pružimo gastronomsko iskustvo doživljaja kušanja livanjskog sira”, poručuje Mirko Brdar, organizator manifestacije Livno Cheese Trail.

“Nije dovoljno cijenjen u ovom području koliko je autohton, kvalitetan, aromatičan, pikantan i poseban. Livanjski sir se treba podići na razinu poput, npr., paškoga sira”, navodi dr. sc. Marija Vrdoljak, profesorica na veleučilištu u Kninu.

“Vrlo je fina osnova za kreiranje livanjske ceste sira. Već imamo kvalitetan sir, koji je izuzetno dobro poznat i na europskoj razini. Sad samo treba dovesti goste upravo na osnovu glasa o toj kvaliteti i tradiciji i pokazati je”, ističe Mirna Jelčić, specijalistica za razvoj turističke destinacije.

Očigledno je da treba osmisliti dobru turističku priču, priču koja bi nadogradila godišnje agro-turističke sajmove, priču koja bi povezala historiju, sadašnjost i budućnost. A na tragu te budućnosti možda bi se trebalo ugledati na livanjske strukovnjake koji su ovu deliciju prije šest godina poslali u svemir, piše Federalna

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije