Banke o lažnim porukama koje su se pojavile: Savjeti kako da postupate

Radiosarajevo.ba
Banke o lažnim porukama koje su se pojavile: Savjeti kako da postupate
Foto: Pixabay.com / Ilustracija

Veliki je broj prijetnji u komunikaciji sa kojima se ljudi susreću svakodnevno. Phishing je vrsta napada koja predstavlja pokušaj iznuđivanja povjerljivih podataka od korisnika interneta, kao što su korisnička imena, šifre i podaci o karticama.

Različtii su kanali kojima se ove prijetnje dobijaju, a samo nekih od njih su lažni emailovi, SMS poruke, nagradne igre na društvenim mrežama ili bilo koji drugi kanal. Najčešća karakteristika ovih napada je ta što sadrže link, prilog ili poziv korisnicima da pošalju sliku svojih ličnih dokumenata, broj kartice, neku šifru ili siično.

Preporuka sigurnosnih stručnjaka je da ukoliko dobiju ovakvu sumnjivu poruku, ni u kom slučaju ne dostavljaju svoje lične podatke, ne otvaraju linkove i priloge koji se nalaze u poruci.

Čitatelji našeg portala poslali su nam nekoliko poruka, u kojima se žale da su dobili SMS poruke sumnjivog sadržaja, gdje se neko predstavlja kao banka, te im traže određene podatke. Tragom ove informacije, kontaktirali smo nekoliko banaka koje posluju u našoj zemlji i provjerili da li su oni imali pritužbi na ovaj problem, i da li ima nešto na šta bi trebali upozoriti svoje korisnike.

„Ne raspolažemo sa informacijom da je neko od klijenata BBI d.d. primio navedenu SMS poruku u kojoj se traži ovjera i slanje ličnih podataka putem određenog linka. BBI banka od klijenata nikada neće tražiti lične podatke putem e-maila ili putem SMS poruke. 

Savjetujemo građanima da ukoliko dobiju takvu poruku da istu odmah OBRIŠU i da ne OTVARAJU SUMNJIVE LINKOVE koji se nalaze u njoj. U pitanju je pokušaj iznuđivanja povjerljivih podataka od korisnika s ciljem zloupotrebe.

 Ukoliko klijenti BBI banke dobiju poruku za koju sumnjaju da je poslana od strane BBI, mogu se javiti na besplatnu BBI info liniju 0800-200-20“, poručili su iz BBI banke.

Iz ASA Banke su za Radiosarajevo.ba kazali da nisu imali rekacije njihovih klijenata o porukama ovog karaktera ali su poduzeli sve mjere prevencije kada su ovakvi napadi u pitanju.

"Povećana je mjera sigurnosti kako bi se smanjila mogućnost ovakvih i sličnih napada. Redovno pratimo upozorenja Agencije za Bankarstvo Federacije BiH, a našim klijentima smo putem svih naših kanala komunikacije poslali upozorenje, kao i kontakt informacije na koje klijenti u slučaju bilo kakve sumnje u neregularnost iste odmah prijave", poručili su iz ove banke.

Addiko banka se u proteklih nekoliko dana nije susrela sa ovakvim napadima, ali su dodali da povremeno podsjećaju svoje klijente na sigurnost i njihovu ulogu u zaštiti njihovih računa.

 "Adidko banka kontinuirano vodi računa o sigurnosti klijenata i njihovih računa, implementirajući najmodernije sisteme zaštite. Značajan aspekt sigurnosti su klijenti i njihova opreznost. U tom smislu, naglašavamo klijentima da banka nikada neće tražiti od klijenata da bilo kakve podatke šalju mailom, telefonski, sms ili da ih ažuriraju putem nekih linkova ili preko nekog posrednika, te ih molimo da te linkove ne otvaraju, već da info proslijede banci.

Dodatno molimo klijente da obrate pažnju na mail pošiljaoca, jer se vrlo često dešava da takve poruke dolaze sa neuobičajenih mailova, klijentima nepoznatim, te da ove mailove prijave Banci", kazali su iz Addiko banke za Radiosarajevo.ba.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije