Obilježena godišnjica smrti Ayrtona Senne

0
Radiosarajevo.ba
Obilježena godišnjica smrti Ayrtona Senne
Twitter / Ayrton Senne

Prvog maja obilježava se 27. godišnjica smrti jednog od najboljih vozača Formule 1 Brazilca Ayrtona Senne.

Legendarni vozač poginuo je 1.maja 1994. na Velikoj nagradi San Marina na stazi u Imoli kada se plavo-bijeli Williamsov bolid pri brzini od 319 km/h u zavoju Tamburello zaletio u ogradu, piše HRT.

Tog maja plakao je cijeli svijet. Formula 1 je tada ostala bez jednog od najboljih vozača svih vremena, a svijet bez velikog čovjeka. Dva i po desetljeća poslije njegova porodica i prijatelji i dalje osjećaju golemu prazninu i bol.

Bio je to jedan od najcrnijih vikenda u istoriji formule 1. Sve je počelo još u petak kada se Brazilac Rubens Barrichello za upravljačem Jordana brzinom većom od 200 km/h zabio u ogradu i čudesno preživio. Senna je izjurio iz svog bolida i otišao u medicinski centar kako bi provjerio što se dogodilo njegovom prijatelju. Kada je vidio kako je Barrichello živ, vratio se na stazu.

Nažalost, dan poslije vozač Simteka Roland Ratzenberger (33) doživio je tragičnu nesreću tijekom kvalifikacija. Austrijanac je izgubio kontrolu nad bolidom pri 314 kilometara na sat udarivši u betonski zid na zavoju Villeneuve. Ratzenberger je podlegao teškim ozljedama glave postavši prva žrtva na utrkama F1 nakon Talijana Riccarda Palettija (23) koji je poginuo u Montrealu u junu1982.

Senna je bio šokiran. Na mjestu nesreće plakao je na ramenu glavnog ljekara Formule Sida Watkinsa. Ugledni britanski neurokirurg pokušao je uvjeriti Brazilca da propusti utrku, ali nije uspio, premda je Sennina djevojka Adriane Galisteu otkrila kako je Ayrton imao 'vrlo loš osjećaj u vezi utrke'.

Na startu nedjeljne utrke sudarili su se Portugalac Pedro Lamy (Lotus) i Finac JJ Lehto (Benetton), a leteći dijelovi ozlijedili su nekoliko gledatelja. Sigurnosni automobil je na stazi ostao pet krugova, a nakon što je ponovo krenula jurnjava, Senna je dva kruga poslije na zavoju Tamburello izletio sa staze i pri brzini većoj od 310 kilometara na sat udario u zid.

S lagano nagnutom glavom, Brazilac je sjedio beživotno u olupini, utrka je prekinuta, no prošlo je dosta vremena prije nego što su medicinske ekipe stigle u pomoć. Senna je u sudaru pretrpio tešku ozljedu glave. Profesor Watkins na stazi je izveo traheotomiju, a Senna je potom helikopterom prebačen u kliniku Maggiore u Bologni. Međutim, u bolnici su mogli samo konstatirati smrt. Preminuo je momentalno, iako je njegova smrt službeno objavljena tek u 18.40 po lokalnom vremenu.

Nakon nekog vremena utrka je nastavljena, a pobijedio je Nijemac Michael Schumacher (Benetton-Ford), ispred Talijana Nicole Larinija (Ferrari) i Finca Mike Hakkinena (McLaren-Peugeot).

Tačan uzrok nesreće nikada nije razjašnjen. Provedena je i istraga, a vlasnik ekipe Frank Williams, tehnički direktor Patrick Head i dizajner Adrian Newey poslije su završili na talijanskom sudu, ali svi su oslobođeni krivice za tragediju. Ni danas se ne zna zašto je Brazilac izgubio kontrolu nad bolidom.

"Uvijek ću osjećati stepen odgovornosti za Ayrtonovu smrt, ali ne i za krivnju, napisao je tada dizajner automobila Williams Adrian Newey u autobiografiji "Kako izgraditi automobil".

"Ja sam bio tip koji je konstruirao bolid u kojem je poginuo veliki čovjek", napisao je Newey.

Senna je poginuo u 34. godini osvojivši tri naslova svjetskog prvaka (1988., 1990., 1991.). U karijeri je upisao 40 Grand Prix pobjeda, a još se 39 puta penjao na pobjedničko postolje. S pole pozicije krenuo je 65 puta.

"Takmičenje je u mojoj krvi, to je dio mene, to je dio mog života. Svaki vozač ima svoje ograničenje, moje ograničenje je malo dalje nego kod ostalih", znao bi reći Brazilac.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije