50MINUTA: Maria Minerva, Four Tet

Radiosarajevo.ba
50MINUTA: Maria Minerva, Four Tet

Večerašnja emisija 50minuta donosi autorske fragmente nove elektroničke muzike, eksperimentalne i uzbudljive.

Dama koju ćemo slušati u prvome dijelu ovog izdanja 50minuta neustrašivo djeluje u pomenutom muzičkom prostoru, i ima ličnu viziju zvuka i zvučnosti. Zove je avant pop/woozetronix, što bi u pokušaju doslovnog prevođenja zvučalo kao neki avangardni pristup pop zvuku hipnotizirajućeg efekta.

Ime autorice je Maria Juur, pseudonim Maria Minerva, a njena je zemlja porijekla Estonija. Trenutno, ipak, djeluje u Londonu gdje se bavi studijama Zvučnih i vizuelnih kultura. Umjetnički je liberalno i eksperimentlano orijentirana u svakome pogledu. Njen debi album Tallin at Dawn izašao je 2011 godine za losanđelesku neovisnu etiketu Not Not Fun i uprkos nazivu svoje izdavačke kuće bio je sve osim dosadan. Za isti label je potom objavljeno izdanje Cabaret Cixous, a sada i novi studijski uradak ove autorice. Naslov mu je Will Happiness Find Me?.

Premda je u prošlosti više i sama svirala, Maria Minerva je pretežno digitalni no analogni tip, koji se opušteno poigrava sa raznolikim samplovima, te koristi mnoge tehnike i postupke modernih softwarea za kreiranje zvuka. Njena je muzika malo otkriće u aktuelnom svijetu masovne muzičke produkcije i iako zvuči kao vrlo spontan proizvod, istovremeno je jako zanimljiva. To je možda jednostavan rezultat Marijine dobre intuicije i naklonosti zvuku, i premda ne znamo šta sama očekuje kao odgovor na njeno pitanje Will Happiness Find Me?, usudit ćemo se kazati da je kao veoma dobra sreća nju talenat već zasigurno pronašao.

 

U nastavku emisije 50minuta slijedi autor koji se kroz razne projekte bavi istraživanjem kompjuterski generiranog zvuka. On se zove Kieran Hebden, a djeluje između ostalog i pod pseudonimom Four Tet. Ovaj britanski eksperimentator baziran u Londonu kombinuje elemente elektroničke muzike, techna, hip hopa, pa čak jazza i folka, te je njegov zvuk u jednome trenutku etiketiran i čudnovatim naslovom 'folktronika'. Nakon što smo u emisiji 50minuta predstavili njegov peti album There Is Love In You, kada je objavljen 2010 godine, Hebdena ponovno slušamo sa novim studijskim izdanjem. Naziv mu je Pink.

Kieran Hebden kao Four Tet, osim već šest studijskih albuma, ima i brojne realizirane remiks radove i saradnje sa drugim umjetnicima kao što su Aphex Twin, Bonobo, Radiohead, Matthew Dear, Sia, Kings of Convenience, te u skorije vrijeme Burial.

Prvi singl koji je izdao Hebden bio je tridesetšestominutni Thirtysixtwentyfive 1998 godine, čija se ideja ponavlja u radovima Four Tet i godinama poslije, čemu je najbolji primjer There Is Love In You koga je najbolje bilo doživjeti upravo kao jednu veliku numeru i cjelinu.

Na svome novome izdanju Pink, koje pretežno sadrži numere nešto ranije objavljene kao 12-inčni singlovi, multiintrumentalist Four Tet koristi još jednom u svome muzičkom izrazu jedan vid popularne glassovske repetitivne tehnike, pri kojoj se smjenjuju određeni mini muzički obrasci. No Glass nije jedini savremeni kompozitor minimalist kojeg ćemo se sjetiti kada slušamo Pink Kierana Hebdena. Pojaviće se i ime, odnosno zvuk Steve Reicha  i navesti nas da kroz rad Four Tet povežemo ono što su tehnike i iskustvo moderne umjetničke muzike sa modernom popularnom muzikom. Tako ćemo još jednom utvrditi da granice muzika nema, samo ako je njen ljudski generator dovoljno otvorenog uma i srca.

 

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije