50minuta: Beach House, My Bloody Valentine

Radiosarajevo.ba
50minuta: Beach House, My Bloody Valentine

Ovaj put u emisiji 50minuta (emituje se svake srijede u 22h i reprizno petkom u istom terminu) imamo nešto novo i nešto staro. No, iako između to dvoje stoji vremenska distanca, povezuje ih sličan ugođaj – snen i atmosferičan.

Tragom ovog ugođaja krenućemo iz sadašnjosti i polako se kretati prema prošlosti. U prvom dijelu emisije slušat ćemo američki sastav star nekih osam godina i četiri studijska albuma. Zove se Beach House i jedan je od interesantnijih predstavnika aktuelnog dream pop pravca, koji se manifestira u raznolikim, manje ili više sličnim varijacijama generalno zajedničkog ambijenta.

Beach House smo već slušali u ovoj emisiji, a povod večerašnjeg druženja sa njima je njihov novi studijski album. Izašao je u mjesecu maju ove godine, a naslovljen je saBloom.

Beach House je američki duo koji čine Victoria Legrand i Alex Scally. Njih su se dvoje susreli 2004 godine i odlučili napraviti projekat koji se do danas drži veoma jednostavne infrastrukture, građene od gitara, klavijatura, programiranih ritmova i vokala. Uprkos tome, duo zvuči bogato u svojoj atmosferičnosti, kao da se širi ka nebu i do u beskonačnost.

Sastav je svoj prvi album objavio 2006 godine, a 2008 i 2010 i svoja dva naredna studijska izdanja. Posljednji od njih, Teen Dream, kritika je gotovo jednoglasno ocijenila kao izvrstan uradak, što je sastavu omogućilo prepoznavanje u nešto komercijalnijim krugovima.

Beach House su posljednji album Bloom objavili za poznatu, i do danas donekle alternativnu etiketu iz Seattlea, Sub Pop. Ovo je za Beach House već drugo izdanju pod okriljem ove diskografske kuće, nakon prethodnika Teen Dream.

 

Album Bloom je oblikovan, idejno i strukturalno, u posljednje dvije godine na putu između koncertnih stanica i tonskih proba. U tim intermecima su spontano nastajale melodije, akordi, ritmovi i riječi u amorfnu masu koja će jednog dana postati album. Izdanje Bloom se tako treba i doživjeti – kao maglovita cjelina podređena jednoj viziji i atmosferi u kojoj se tvrdoglavo ne nameće nikakva pojedinačnost.

Victoria Legrand, polovica dua, kaže da je Bloom putovanje, koje je u vezi sa onom nezamjenjivom snagom imaginacije u intenzivnom iskustvu življenja. ''Bloom je samo privremenost...kratkotrajna vizija života u cjelovitom svom intenzitetu i boji, lijepa čak i ako traje samo jedan trenutak.''

Album Bloom nastoji uhvatiti taj trenutak, i njegovu jedinstvenu emociju konzervirati u trajanju svojih 10 numera. Ovu je emociju, ili bolje reći stanje, jedan kritičar doveo u relaciju sa jezgrovitošću i ljepotom onoga momenta kada dan postaje noć, u satu koji filmaši zovu ''magičnim''. Beach House kao da čine da taj momenat potraje nešto duže, ili barem onoliko koliko traje album Bloom.


U drugom dijelu večerašnje emisije vratićemo se u prošlost i u zvuk koji je zasigurno bio na početku onoga što su danas Beach House i njima slični. Neki su to zvali noise popom, a drugi su tome odmah stavili i etiketu shoegaze, koja će postati oznaka za prepoznatljiv i specifičan podžanr kombinacije dream popa i alternativnog rocka.

Bend koji će se uvijek vezati za oznaku shoegaze, noise pop ili dream pop, gitarske atmosferične distorzije i meke, snene vokale je sa svoja samo dva studijska albuma postao referentnom tačkom novije popularne muzike.

Radi se o My Bloody Valentine, projektu odličnog Kevina Shieldsa, koji se vratio svojim starim radovima, ponovno ih preslušao, ispravio stare greške i objavio albume u novoj, remastered verziji. Uz njih nam je poklonio i jedno, uslovno rečeno, novo My Bloody Valentine izdanje koje obuhvata nekoliko do sada neizdatih numera, singl i četiri EP-ja objavljena u vrijeme kreativnog vrhunca sastava, od 1988 do 1991 godine.

U večerašnjoj emisiji 50minuta slušamo i My Bloody Valentine, najtiši glasni bend, povodom upravo objavljenih remasterovanih reizdanja njihova dva studijska albuma – Isn't Anything iz 1988 i Loveless iz 1991, te kolekcije Eps 1988-1991.

Preko dvadeset godina je prošlo kako su My Bloody Valentine objavili ove albume, no ova vremenska distanca ne čini ih prevaziđenim niti zastarjelim. Prije dvije decenije oni su donijeli drugačiji i zanimljivi zvuk, eksperiment koji je povezao alternativni rock i sneni pop, koji je izvršio uticaj na niz autora koji će tek doći.

Dobre stvari ne poznaju vrijeme niti prostor. Njihov efekat obično nije trenutačan, ali upravo to je slika njihove velike vrijednosti. My Bloody Valentine su ta dobra stvar, i nakon toliko godina još uvijek poklon za sve one koji vole muziku.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije