Evo kako da radite marketing na društvenim medijima u 2018. godini
Trideset posto milenijaca, odnosno ljudi rođenih između 1980. i 1994. godine, kaže da najmanje jednom mjesečno stupaju u interakciju sa brendom na društvenim medijima, što znači da vaša strategija za marketing ne može da bude statična.
Ona mora biti jasno definirana strategija, s fokusom na angažman.
"U suprotnom, ne samo da nećete privući nove kupce nego ćete i izgubiti postojeće“, kaže Aleks Jork, pisac i stručnjak za optimizaciju internet-stranica (SEO).
Predstavljamo vam nekoliko savjeta za stvaranje uspješne marketinške strategije za društvene medije u 2018. godini.
Kreirajte ciljeve društvenih medija koji rješavaju vaše najveće izazove
Prvi korak ka stvaranju bilo koje strategije jeste da odredite šta želite da postignete. Marketing na društvenim medijima nije samo "klikanje na nekoliko dugmića“, kako kaže Jork.
Planiranje marketinga na društvenim medijima treba posmatrati kao kuhanje vašeg omiljenog jela. Kada imate sve sastojke, pratite recept i spremite jelo. Ali znamo da to nije uvijek slučaj. Šta ako imate nenajavljene goste i treba da nahranite više ljudi? A ako je neko alergičan na neki od sastojaka? Iznenada, vaš cilj je da napravite obrok koji će nahraniti dovoljno ljudi i koji će svi moći da jedu.
Zato je određivanje ciljeva toliko važno za prvi dio vaše strategije. Istovremeno, najbolje je da postavite ciljeve za koje znate da su dostižni. Ako postavite cilj da steknete nekoliko miliona novih pratilaca na Instagramu u 2018. godini, vjerovatno ga nećete ostvariti. Sa dostižnim ciljevima lakše ćete se pridržavati prvobitnog plana i nastaviti da savladavate nove prepreke, dok ispunjavate i stare.
Iz istog razloga brendovi nikad ne bi trebalo da se oglašavaju na svakom kanalu društvenih medija u aktuelnoj marketinškoj strategiji. Pokušajte da izaberete kanale koji imaju najviše značaja, na osnovu ciljeva vašeg brenda. Izbjegavajte i previše komplikovane strategije, sa previše ciljeva. Jednostavnost vam može pomoći na duže staze.
Ne zaboravite da dokumentujete svoje ciljeve za društvene medije. Prema statističkim podacima koje je objavio „Forbs“, ljudi koji napišu svoje ciljeve 30 puta su uspješniji od onih koji to ne učine.
Kako odrediti ciljeve?
Sa nizom mogućnosti koje nude društveni mediji, može biti teško da odredite šta bi tačno trebalo da budu vaši ciljevi.
Evo nekih uopćenih ciljeva za društvene medije, koje treba da razmotrite.
- Povećanje svijesti o brendu: Da biste stvorili autentičnu i trajnu svijest o brendu, izbjegavajte slanje promotivnih poruka. Umjesto toga, fokusirajte se na vrijedan i zanimljiv sadržaj i kroz svoje društvene kanale promovišite autentičnost brenda.
- Viši kvalitet prodaje: Uspjeh promocije kroz vaše društvene kanale je skoro nemoguće postići bez praćenja određenih ključnih reči, fraza ili haštagova. Kroz efikasnije ciljanje na društvenim medijima, mnogo brže ćete doći do vaše glavne publike.
- Povećanje prodaje: Neki brendovi se oslanjaju na društvene medije kako bi povećali prodaju u prodavnici. Da li se vaš brend dovoljno promoviše na društvenim medijima tako da nagrađuje one koji dolaze kod vas? Šta je sa obavještenjima kupaca o onome što se dešava u vašim prodavnicama?
- Poboljšajte ROI: Ne postoji brend na društvenim medijima koji ne želi da poveća povraćaj investicije (ROI). Ali na društvenim medijima ovaj cilj je specifičan, jer podrazumijeva obavljanje detaljne revizije vaših kanala, kao i potrebu da se osigurate da su troškovi rada, reklama i dizajna uvijek pod kontrolom.
- Stvaranje baze lojajnih fanova: Da li vaš brend promoviše sadržaj koji generišu vaši pratioci i fanovi? Da li vaši pratioci reaguju pozitivno na taj sadržaj? Da biste došli do ovog rezultata potrebno je da uložite vrijeme i napor u stvaranje pozitivnog identiteta brenda na društvenom nivou.
- Pratite "puls" vaše industrije: Kakvi su vaši konkurenti i šta oni rade kako treba? Koje strategije oni koriste za angažovanje ljudi ili prodaju? Kada stalno pratite dešavanja i „puls“ u vašoj industriji, to vam može pomoći da poboljšate svoje strategije i dobijete neke savjete od onih koji rade dobro.
Istražite publiku vaših društvenih medija
Približno 79 posto odraslih koristi Facebook, pokazuju istraživanja Centra Pew Research pa postoji prepostavka da bi trebalo da ovu platformu koristite za promociju. Ali šta ako vaši klijenti sa vašim brendom tako ne stupaju u interakciju?
Neophodno je da razumijete vašu publiku kako biste saznali podatke kao što su: ko kupuje vaše proizvode, kojoj starosnoj grupi je najteže prodati vaše proizvode i koji nivo prihoda ima većina od vaših stalnih kupaca.
Prvo, vaš brend mora da ima uvid u demografiju vaših najvrijednijih društvenih kanala. Istražite kanale koji najviše pogoduju vašim ciljevima.
Evo nekih podataka o najvećim društvenim mrežama: Korisnike Facebooka uglavnom čine žene (89 posto), 88 posto korisnika ima između 18 i 29 godina, podjednako ga koriste oni koji se nalaze u urbanom i oni u ruralnom okruženju (po 81 posto); 84 posto njegovih korisnika zarađuje manje od 30.000 dolara godišnje. Što se tiče Instagrama, ženski korisnici čine 38%, 59 posto korisnika ima između 18 i 29 godina, 39 posto korisnika živi u urbanim sredinama, a 38% je onih koji zarađuju manje od 30.000 dolara godišnje. Demografija se razlikuje od regiona do regiona. Primjera radi, ove plate su u SAD ispod prosjeka, što prodavcima dosta govori o potencijalnoj ciljnoj grupi.
Ako volite da istražujete i želite da se bavite savremenim marketingom, onda je karijera menadžera digitalnog marketinga idealna za vas. Danas i kod nas postoje za to specijalizovani edukativni programi, na kojima možete da steknete sva potrebna znanja i vještine i da učite kroz praktičan rad. Više o takvom programu možete da saznate na ovom linku.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.