Dževdet Huskić svoje učenike kroz film uči kako da postanu bolji ljudi
Tri četvrtine djece barem je jednom u životu doživjelo vršnjačko nasilje. Takvo ponašanje može rezultirati emocionalnim tegobama i problemima u ponašanju. Kao posljedica toga može se javiti agresija, usamljenost i depresija, a u Bosni i Hercegovini sve češće slušamo o slučajevima vršnjačkog nasilja...
No, Dževdet Huskić, nastavnik engleskog jezika u Osnovnoj školi "Podlugovi" u Ilijašu je našao pravi način kako da se bori protiv toga.
Svojim učenicima pušta dokumentarne filmove o, nažalost, aktuelnim školskim problemima, a to su vršnjačko nasilje, diskriminacija, siromaštvo te nasilje u porodici.
Sve je počelo kada su organizatorice festivala dokumentarnog filma Pravo ljudski iz Sarajeva 2012. godine pripremile priručnik Zumiraj prava u školi, koji omogućava interaktivnu edukaciju putem audio-vizuelnih materijala.
"Imali smo edukaciju o upotrebi audio-vizuelnih sredstava u nastavi gdje smo dobili priručnike uz koje su došli i filmovi koji tretiraju te teme - od siromaštva, vršnjačkog nasilja, dikriminacije do porodičnog nasilja. Meni se to učinilo sjajnom idejom da radim s djecom u okviru vannastavnih aktivnosti. Nisam bio u prilici da koristim na redovnim časovima pa sam napravio sekciju Klub ljubitelja filma pa smo kroz tu sekciju te teme obrađivali", govori Huskić na početku razgovora za Radiosarajevo.ba
Sekcija je u međuvremenu inicirala i nešto vrlo značajno - prošle godine počeli su raditi na pripremi za svoj dokumentarni film s novom generacijom učenika.
Ovih dana Huskić s učenicima sedmih razreda priprema snimanje njihovog prvog dokumentarnog filma pod nazivom Lijenost, a radi se o pojavi nerazumijevanja između učenika i nastavnika.
"Film Lijenost tretira stalno nerazumijevanje između nastavnika i učenika. Često nemamo vremena, a ponekad niti želje da istinski upoznamo jedni druge, a mislim da bi to bio put ka boljim rezultatima i u učenju te samom radu u školi. Film govori o jednom dječaku iz okolice Ilijaša koji mnogo radi i pomaže svojoj porodici oko stoke i opet stiže u školu, a mi (nastavnici) nekada to zanemarimo. Stoga sam taj dio posebno htio naglasiti i kada nastavnik pogleda ovaj kratki film treba dobro razmisliti prije nego i pomisli učeniku upisati lošu ocjenu", smatra Huskić.
Ove godine radi sa sedmim razredima i to mu, kako kaže, daje vremena da ozbiljnije rade na projektima .
"Prošle sedmice sam im pravio jednu radionicu - filmska montaža. Jednostavno želim da učenici znaju sve o filmu, a cilj mi je da kada krenu u srednju školu i samostalno naprave film", ističe naš sagovornik.
Huskić je mišljenja da školu treba prilagoditi vremenu u kojem živimo te promijeniti sistem obrazovanja kao i to da od učenika ne treba tražiti da sve to znaju već im pokazati kako da uče i istražuju.
"Želim da kroz film djeca to vide i da u tim javnim projekcijama naglasimo. U ovom filmu završne igrane scene napravljene su u crno-bijeloj tehnici kako bismo na taj način simbolički prikazali zastarjelost našeg obrazovnog sistema i neulaganje u naše nastavničko usavršavanje. Zapravo, da pokažemo naš obrazovni sistem kao zastarjeli koji je već odavno trebalo promijeniti i prilagoditi - od nastavnih sadržaja, planova, jedinica, udžbenika do samog obrazovanja", naglašava na kraju razgovora za Radiosarajevo.ba Dževdet Huskić.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.