Danica Dakić: Utisci nakon otvaranja bh. paviljona u Veneciji

S.H. i V.A.Z.
Danica Dakić: Utisci nakon otvaranja bh. paviljona u Veneciji
Arhiv / Danica Dakić

Bh. umjetnica Danica Dakić ostvarila je jednu od najvećih ambicija mnogih umjetnika na svijetu - da predstavlja svoju državu na čuvenom Bijenalu savremene umjetnosti u Veneciji.

Bh. paviljon otvoren je 9, maja, uz prisustvo velikog broja gostiju i medija, u centru pažnje bio je rad "Zenica trilogija", a povodom ovog važnog događaja za kulturu naše zemlje, razgovarali smo s umjetnicom:   

"Bilo je jako emotivno. Otvaranje našeg paviljona u palači Ca' Bernardo je privuklo veliki broj internacionalnih gostiju i prve reakcije publike su izuzetno dobre. Nadam se da će Zenica-Trilogija imati dug život i poslije Bijenala, rekla je Danica Dakić za Radiosarajevo.ba.

 ZenicaTrilogija  sadrži  tri videorada: "Čistač", "Zgrada" i "Scena", kao i grafičku mapu "Zenica-Mapa / The Portfolio", a osvće se na savremenu posttranzicijsku stvarnost u Zenici. Urbanizaciju i demografski razvoj "grada od blata i čelika" vodila je Željezara, koja je predstavljala jedan od najvećih i najznačajnijih industrijskih i modernističkih projekata u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji.  U postratnom razdoblju Zenica se suočava s visokom stopom nezaposlenosti, ekstremnim zagađenjem zraka, kao i općim osjećajem rezignacije među stanovništvom.

ZenicaTrilogija govori o društvenoj i individualnoj odgovornosti u kontekstu savremene Bosne i Hercegovine. Na mojem maternjem jeziku riječ “Zenica“ priziva sliku zjenice  oka – metafora za nešto dragocjeno, kao i za 'žarište'. Zajedno s protagonistima nastojala sam istražiti mogućnosti i nemogućnosti tranzicije između utopije i distopije, između prošlosti i budućnosti,” kazala je Danica Dakić o svom novom radu.

 

Na Venecijanskom bijenalu otvoren bh. paviljon

Velika djela velikog Safeta Zeca: Venecija se poklonila sarajevskom Romeu i Juliji

"Zagrljaj" Safeta Zeca u Veneciji: Izložbu otvorio gradonačelnik Skaka

"Zenica-Trilogija je medijska instalacija koja se premijerno prikazuje na ovogodišnjem Venecijanskom bijenalu. U saradnji sa protagonistima Zoranom Glogovcem, Ismetom Safićem, Adilom Safićem i glumicom Amilom Terzimehić projekat propituje utopijski potencijal kulturnog i industrijskog naslijeđa grada Zenice iz perioda jugoslovenskog modernizma u poslijeratnoj stvarnosti, kao i mogućnosti i nemogućnosti tranzicije izmedju prošlosti i budućnosti", rekla je za Radiosarajevo.ba umjetnica Danica Dakić.

"Naš tim i ja dali smo sve od sebe da opravdamo ukazano nam povjerenje. Ako je suditi po prvim reakcijama publike, mislim da smo uspjeli napraviti izložbu koja će biti veoma pozitivno primljena", rekla nam je Dakić.

“Recentni projekt Danice Dakić, s kojim predstavlja paviljon BiH na ovogodišnjem Venecijanskom bijenalu, propituje naslijeđe modernizma od Bauhausa do utopijskih paradigmi međunarodnog i jugoslovenskog socijalističkog modernizma.Uspostavljanjem poetičnog odnosa prema bosanskohercegovačkoj poslijeratnoj stvarnosti, umjetnica teži reaktivaciji utopijskih potencijala koristeći koncept totalnog teatra Waltera Gropiusa (1926/27) kao metaforu za društvenu aktivaciju; zamagljujući krhke granice između pozornice i publike, stvarnog i zamišljenog grada.  U dijalogu s impresivnom  arhitekturom izložbenog prostora Palazzo Francesco Molon Ca 'Bernardo, ZenicaTrilogija će proizvesti nova značenja i omogućiti 'neočekivane susrete',” kazale su članice kustoskog tima.

Danica Dakić rođena je u Sarajevu. U proteklih dvadeset godina njeni radovi izlagani su na brojnim međunarodnim izložbama. Jedno od svojih najpoznatijih djela El Dorado izložila je na documenta 12 u Kasselu (2007.). Izlagala je na Istanbulskom bijenalu (2003. i 2009.), na Bijenalu u Sidneju (2010.), na Bijenalu u Liverpoolu (2010.), na Bijenalu u Kijevu (2012.),  Bijenalu u Sao Paulo (2014.) i Bijenalu u Cuenci (2016.). Njene samostalne izložbe organizirane su u vodećim umjetničkim institucijama, uključujući Kunsthalle Düsseldorf (2009.), Generali Foundation, Beč (2010.), Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb (2010.), Hammer muzej, Los Angeles (2011.), MMK –Museum für Moderne Kunst, Frankfurt na Majni (2013.), Muzej Lehmbruck, Duisburg (2017.). Radovi Danice Dakić  nalaze se u kolekcijama Centra Pompidou (Pariz), Generali fondacije (Salzburg), Muzeja savremene umjetnosti MACBA (Barselona), Novog nacionalnog muzeja u Monaku NMNM i Klassik Stiftung Weimar i drugim. Dakić je profesorica na Bauhaus Univerzitetu (Bauhaus-Universität) u Weimaru. Živi u Düsseldorfu, Weimaru i Sarajevu.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije