U iščekivanju Giro Bambino

Radiosarajevo.ba
U iščekivanju Giro Bambino

Predsjednik UG Giro di Sarajevo, Nisad Selimović, u intervjuu za Radio Sarajevo priča o nadolazećoj trci i biciklizmu u BiH.

Ko čini Giro di Sarajevo, kako je udruženje nastalo i šta su mu ciljevi?


- Giro di Sarajevo čine svi biciklisti grada Sarajeva, svi oni koji se osjećaju kao dio pokreta Giro, oni to i jesu. Ako govorimo direktno o udruženju, njega čine njegovi osnivači, članovi i prijatelji. Svi mi unutar udruženja smo biciklisti-entuzijasti, i sve nas pogoni pozitivna energija i želja da promijenimo stvari nabolje, što se tiče biciklizma, u našem gradu. Udruženje je nastalo logičnim slijedom stvari, nakon veoma uspješno organizovane trke Giro di Sarajevo u julu prošle godine. Tada smo još bili neformalna grupa građana a priredili smo potpuno profesionalno rekreativnu trku građanima Sarajeva, na kojoj je učestvovalo skoro 500 biciklista. To je bilo najveće okupljanje biciklista ikada u Sarajevu. Pomislili smo, zamislimo kada bi tek bili i pravno priznati subjekat.. I evo, sada smo tu, i imamo dvije trke pred nama u manje od mjesec dana. A što se tiče ciljeva, mi imamo onaj dugoročni od kojeg nikada nećemo odustati, a to je izgradnja mreže profesionalno izgrađenih biciklističkih staza na nivou grada. Kratkoročni ciljevi su praviti i implementirati projekte koji će uljepšati život biciklistima u Sarajevu barem na jedan dan.

Koliko je razvijena biciklistička kultura u BiH i kakva je njena budućnost?

- Vrlo slabo, moram reći. Koliko su biciklisti u lošem položaju zbog šikaniranja na cesti i na trotoaru, toliko su i biciklisti vrlo slabo osviješteni i svojoj ulozi u saobraćaju i ponašanju unutar istog. Mnogo biciklista smatra sebe privilegovanom kategorijom i onda se takvi ponašaju bahato u okviru saobraćajnog sistema. Pored toga, mnogi od njih nisu svjesni koliko je opasno voziti biciklo bez zaštitne opreme... Sve to mi želimo promijeniti, jer ako mi sami promijenimo svoje ponašanje i svoju kulturu, onda ćemo biti i priznatiji među ostalim učesnicima u saobraćaju. Tu leži i naša budućnost, kada već pitate, i ja apsolutno ne sumnjam da je ona vedra za sve biciliste grada Sarajeva.

Kakva je situacija sa biciklističkim stazama? Ima li ih dovoljno i da li su zadovoljavajuće? Kakva je situacija u ostalim gradovima?

- Koliko znam, Banja luka ima prilično dobro izgrađene staze, i to je u suštini to. Mada su i njihove staze više namijenjene rekreativnoj vožnji van grada a ne korištenju bicikla kao vida prijevoza unutra samog grada, ono čemu mi težimo ovdje. Kod nas je situacija katastrofalna i vrlo poražavajuća. Mi nemamo ni metra prave biciklističke staze, niti puta, niti trake. Sve su to različiti vidovi infrastrukture namijenjeni biciklistima, a mi nemamo ništa od toga. Ono što možemo vidjeti po Novom gradu, onu groznu žutu traku koja odvaja dio trotoara tek vizuelno, i koja naprasno nestaje ili nalijeće na autobuska stajališta – to je sramotno i apsolutno neprihvatljivo. O biciklističkim stazama ili bilo čemu sličnom u Sarajevu je apsurdno govoriti, jer takve stvari ne postoje. Sve ono što dio lokalnih vlasti naziva 'stazama' je čisto mazanje očiju javnosti. To mi želimo da promijenimo, i nećemo stati dok ne uspijemo. Jedna dobra stvar u čitavom tom sivilu koje nam vlast priređuje je Elaborat o mreži biciklističkih staza na nivou Kantona Sarajevo, koji je priredila Direkcija za ceste KS, i na kojem smo mi već konsultovani kao krajnji korisnici. Mi imamo jedan primjerak tog elaborata i on uopšte ne izgleda loše, ali će njegova implementacija biti vrlo vrlo teška.



Između ostalog, Giro di Sarajevo se bavi i edukacijom o biciklizmu, na koji način?


Kroz sve projekte koje mi realizujemo, mi promovišemo edukaciju. Evo i kroz ovaj intervju, maloprije sam spomenuo, želimo naglasiti kako je ta edukacija veoma bitna za budućnost biciklizma ovdje. Kroz naše publikacije i promotivne materijale takođe edukujemo naše krajnje korisnike. Mi smo tek nastali, prije pola godine i velik posao je pred nama. S druge strane, učinili smo onoliko koliko neka udruženja urade za 5 godina postojanja. Jedan od projekata koje planiramo u narednom periodu, je direktno vezan za edukaciju, gdje smo mi spremni raditi prezentacije po osnovnim školama i ukazivati djeci na posebnosti ovog sporta, na njegove prednosti ali i kulturu ponašanja u biciklizmu, te u saobraćaju. Projekat je još u fazi izrade, ali mi smo odlučni da ga sprovedemo u djelo. Naravno, ovdje nam je neophodna saradnja sa odgovarajućim instancama vlasti, prije svega kantonalnim ministarstvom obrazovanja.

Šta je, osim bicikla, potrebno da bi se neko bavio biciklizmom?

- Dobra volja. U suštini, ništa, ali vrlo je poželjno, ako iko misli da se ozbiljnije okrene biciklizmu, pa i u smislu rekreacije, da posjeduje osnovnu opremu. Tu najprije mislim na zaštitu, gdje je kaciga obavezna. Ljudi su znali padati sa bicikla skoro pa iz stanja mirovanja, i nanijeti sebi teške povrede glave. Dakle, kaciga je jedna od esencijalnih stvari ako pomišljate na biciklizam. Nadalje, ono što svima olakšava pedalanje je dodatna oprema kao što su šorcevi sa uloškom, posebne majice i dresovi, rukavice ako idete na duže vožnje... Naravno, i što je kvalitetnija oprema na biciklu, i vožnja je ugodnija i jednostavnija. Ali ipak, želim da naglasim, da ako neko ima bicikl, onda treba i da ga vozi, bez obzira na ikakvu dodatnu opremu. Osmijeh na lice i uživajte.

Je li oprema skupa i da li je teško nabaviti?


Pa, zavisi od opreme. Kao i u svemu ostalom, i u biciklizmu postoje kvalitetnije i manje kvalitetne stvari – i samim tim, manje i više skupe. Jedan dio opreme se može nabaviti kod nas, jedan dio ljudi naručuju izvana. Ukoliko želite ozbiljnije baviti se biciklizmom, onda će vam sigurno trebati više novca... Za rekreativce koji vole otići do Vrela Bosne i slično, postoje programi opreme koji su prilično pristupačni.

Nešto više o utrci Giro bambino, koliko je drugačija od ostalih biciklističkih događaja?


- Giro Bambino je u potpunosti drugačiji od ostalih biciklijada, vožnji i sličnih događaja. Prije svega, namijenjen je samo i isključivo djeci do 12 godina starosti. Taj dan djeca će biti u centru pažnje i mi želimo da im napravimo okruženje u kojem će se osjećati posebno što su na biciklima i što su dio biciklističkog pokreta. Mi organizaciju ovog događaja shvaćamo vrlo ozbiljno i ne ostavljamo prostora greškama niti bilo kakvim potencijalnim incidentima. Kako se trka održava u Vilsonovom šetalištu, mi ćemo ograditi kolovoz od trotoara, i ruti će moći pristupiti samo djeca učesnici te potencijalno jedan roditelj. Rutu će obezbijeđivati naš Ostim, sastavljen od ozbiljnih momaka koji će se brinuti da sve prođe potpuno bezbjedno. A zbog sigurnosnih razloga, jer će tu biti djece svih uzrasta, puštaćemo djecu da otpedalaju rutu periodično. Cilj nam je napraviti pravu biciklističku zabavu i pokazati kako je biciklizam jedan pozitivan sport i odličan vid rekreacije. Na kraju ćemo podijeliti i nagrade najsretnijima, neke simpatične a neke vrijedne. Osvježenje u vidu sokova i slatkiša je naravno obezbijeđeno za sve učesnike.

Kada možemo očekivati veliki Giro di Sarajevo?

- Kako je Radio Sarajevo specijalni prijatelj udruženja, onda i specijalna informacija za vas – Giro di Sarajevo 2 će se održati 19. jula, veći i profesionalniji od prošlogodišnjeg, uz specijalna iznenađenja za učesnike. I naravno, svi su pozvani.

Poziv za učešće na Giro di Bambino



radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije