Dan Boema: Milomir Kovačević Strašni najavio online izložbu

Radiosarajevo.ba
Dan Boema: Milomir Kovačević Strašni najavio online izložbu
Milomir Kovačević Strašni / Dan Boema

Poznati bosanskohercegovački fotograf Milomir Kovačević Strašni otvorit će svoju izložbu večeras u 20.30 sati. Zbog trenutne situacije, ova izložba bit će postavljena online na Youtube kanalu.

"Našavši se zatečen i zatočen korona epidemijom u Sarajevu skoro dva mjeseca mnogo mi je nedostajalo ono Sarajevo iz moje mladosti, poznato iz pjesama, priča, filma ili legendi o sarajevskim boemima.

Dan Boema - undefinedMilomir Kovačević Strašni: Dan Boema

U želji da makar na trenutak oživim to sjećanje, po povratku u Paris (ponovo u izolaciju) zarovio sam se u svoju seharu i potražio filmove koje sam čuvao za neku specijalnu priliku da pričam o mome Sarajevu kojeg toliko volim, o dragim ljudima koji su činili dušu toga grada i o tome vremenu gdje se ljepše i neopterećenije živjelo.

U nemogućnosti da izlažemo u galerijama i javnim prostorima, ovo nam ostaje jedini način da nastavimo raditi i stvarati", piše Strašni.

Dan Boema - undefinedMilomir Kovačević Strašni: Dan Boema

Izložba će biti otvorena 3. aprila 2020. u 20.30 sati, na FB stranicama: 

www.facebook.com/milomir.kovacevic.
www.facebook.com/M.S.Strika

MILOMIR KOVAČEVIĆ

Rođen 1961. godine

Fotografijom se počinje baviti sa 17 godina u Univerzitetskom foto-klubu CEDUS. Članom ULUPUBiH-a postaje 1989. godine.

Od samog početka njegov opus posvećen je životu na ulicama, kao i kulturnim događanjima u Sarajevu. Angažman fotoreportera u različitim revijama nije doprinio da njegov rad poprimi senzacionalistički karakter, niti su njegove fotke imale kratak rok trajanja. Naprotiv, njegov rad pokazuje interes za najrazličitije teme tadašnjeg društva. Serije fotografija sa temama Međugorja, zatvora, buvljaka, rock koncerata, zatim Horde zla (navijači FK Sarajeva), grafiti, pioniri, Titove fotke po izlozima, fotografije posljednjeg Dana Republike..., samo su neke po kojima je postao poznat.

Početkom devedesetih Kovačević svjedoči dubokim društvenim promjenama u zemlji. U tom periodu nastaju serije posvećene prvim demokratskim izborima, stranačkim mitinzima, stvaranju novih partija, nove vlasti, mirovnim manifestacijama…

Početkom 1992, on prati izbliza sve ono po čemu će Sarajevo tragično biti poznato u cijelom svijetu. Iz dana u dan on sa svojim aparatom svjedoči o životu opkoljenog grada iznutra. U tom haosu pokušavao je da stvori, makar na fotografijama, nešto skladno i vizuelno čisto. U tom periodu nastaje više foto-serija: Tito in War, No Name, Ase leži, Ratna arhitektura…

U Pariz odlazi 1995. godine. U novoj sredini nastavlja svoju fotografsku i izlagačku aktivnost. Godišnju nagradu Fondacije CCF (današnje HSBC) za fotografiju dobiva 1998. godine.

Milomir Kovačević je fotograf kontradikcije. On je fotograf smrti i života, prošlosti i sadašnjosti, vječnosti i prolaznosti. Njegove fotografije su i jako nasilne i pretjerano ozbiljne. Njihov kvalitet se sastoji prije svega u pikturalnoj snazi, daleko od svake stilizacije, zahvaljujući čemu svoju ličnu istoriju dijeli sa ostalima.

Za svoj rad dobitnik je mnogobrojnih, veoma značajnih priznanja, među kojima je i francuskog Viteza za zasluge za fotografski rad i angažman, Šestoaprilsku nagradu grada Sarajeva primio je 2016. godine, a 2019. nagradu 24. Modula Memorije za poseban doprinos kulturi sjećanja.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije