Begović-Ćorić: Danas publici ne možete ponuditi samo film
Mladom timu nedavno se, u svojstvu direktorice, pridružila rediteljica Sabrina Begović-Ćorić, koja u rezgovoru za Radiosarajevo.ba, priznaje da joj prijala promjena u životu. Posljednjih nekoliko godina vrijeme je, zajedno s Nejrom Latić-Hulusić , provodila u Udruženju „HAVA“, a koje su osnovale u cilju afirmacije žena kroz umjetnost i kulturu.
Novu funkciju prihvatila je vrlo ambiciozno.
„Kada mi ljudi čestitaju kažem im radije mi recite sretno. Došla sam ovdje nekako neočekivano, sve se nekako brzo desilo. Međutim, kako to u životu obično biva ideje su jedno, a realnost drugo. Došla sam puna energije i zamišljenih ideja kako bi to sve trebalo biti i ići jednostavno, ali ko god radi zna da to u poslu tako ne ide. Koliko god je ovo vrlo blisko mom prethodnom radu i poslu u produkciji „Hava“ toliko je i potpuno različito i specifično“, kaže Begović-Ćorić za Radiosarajevo.ba.
Sala Kriteriona rađena je sa namjenom da bude kino sala i i to je ideja koje će se nova direktorica držati u svom mandatu.
„Zaista se osjećam kao svoja na svome i imam želju i potrebu da tu bude što bolje. Da što više ljudi različitih profila ima priliku da iskusi nešto što su različite vrste filmskih projekcija. Želimo napraviti jedan mali open air, prikazivati studentske filmove, imati cjelovečernje projekcije. Sve to zahtjeva pojačanje kapaciteta u samom timu, ali planovi su prvenstveno vezani za kino sadržaje, dobre filmove. Kovanica „Stari dobri filmovi“, ustvari dolazi od Filipa Andronika i drago mi je da je dao taj povod da kažemo da nas interesuju dobri filmovi. Ponekad su stari, ponekad su novi, kratki, dokumentarni, ali naglasak je na dobrim filmovima. Cilj je da razvijamo i druge sekcije. Trenutno je srijeda rezervirana za SDF 50+ sa Filipom i Lejlom. Međutim, cilj je da imamo još dana rezerviranih za specifičan sadržaj“ – ističe direktorica.
Begović-Ćorić nada se i da će naći finansijsko rješenje za probleme kino sale, prije svega.
„Kako dolazim iz filmskog svijeta, a i iz filmske porodice, moj cijeli život protkan je filmom i zato je moj prioritet da kino sala Kriteriona dobije funkciju kino sale. Potrebno je njeno tehničko opremanje i digitalizacija da bismo dostigli svjetske standarde i da bi nudili konkurentan sadržaj. Mnogo je ideja, svaki dan nešto novo dolazi kao prioritet, ali ono što jeste bila misija Kriteriona, jeste da daje mladima šansu da se educiraju i da zarade, da nauče o poslu, umjetnosti, kulturi i drugim različitim sektorima i s tom tradicijom bih i nastavila. Uvela bih i radionice iz različitih sektora kulture, a koje bi bile namjenjene mladima“ – govori Sabrina.
Ipak, svjesna je činjenice da je danas mlade teško privući u kino.
„U europskim standardima imamo dva pristupa vođenju kina. Jedan su multipleksi i to je specifičnost današnjeg doba, koja je neodvojiva od tehnike i tehnologije koja se razvija. Drugi put je ustvari, držati se malo više nekog tradicionalnog pristupa kinu, ali danas ne možete ponuditi samo film. Kada razgovaram s nekim starijim generacijama, pričaju mi kako su bježali iz škole, kako je bilo pet projekcija dnevno s nekim terminima u 14, 16, 18 i 20 sati i na kraju kasne projekcije za odrasle. Kino je bilo kult. Poslije Drugog svjetskog rata mladi su mogli očekivati da od ART kina prave biznis. Danas je to drugačije, međutim smatram da i dalje se može, samo treba ponuditi nešto više. Publika općenito, ima jako puno opcija. Meni je teško odvojiti se od mobitela, uz njega mi je najlješe, na njemu gledam i filmove. Ali to nas zatvara, tjera da se skučimo“ , dodaje Begović-Ćorić.
Jedan od tih koraka jeste i program „Stari dobri filmovi 50+“ nakon kojih publika ima priliku diskutirati uz strip crtača i stand up komičara Filipa Andronika i filmofilku Lejlu Junuzović.
„Nadam se da taj program otvaramo dugoročno, jer želimo ponuditi filmove koje imamo rijetko priliku vidjeti“, naglasila je Sabrina.
Dragocjenost je i to što publika na jeftin način može uživati u posjeti kinu.
„Ne naplaćujemo ulaz, tek simboličnu konzumaciju za piće i kokice, jer smatramo da posjetioci trebaju unijeti nešto u taj događaj i kada krene razgovor da je to jedan poseban dožiljaj. Prvo prikazivanje je prošlo odlično, sa zavidnim brojem publike u odnosu na standarde kina. Međutim vjerujem da još neko vrijeme to neće biti mlada publika i da mladoj publici treba nekako polako pristupiti i dozvati ih“, iskrena je Begović-Ćorić.
U svom svakodnevnom radu oslanja se na mlađu ekipu i mišljenja je da dobar direktor mora imati dobar podupirući tim.
„Da bi se išta moglo razvijati i bilježiti napredak morate imati dobre saradnike. Ovdje rade studenti i to je princip po kojem je Kriterion osnovan u samoj originalnoj ideji studenata iz Amsterdama, koji su nakon Drugog svjetskog rata, osnovali ART kino kako bi od njega zarađivali i školovali se.
To je ostala glavna politika i glavni pristup. Trenutno u timu su Monka Močević, kao event menadžerica, od studenata tu su Mirza, Enida i Mirna Bradarić, troje Maglajlija koji su, da tako kažem, zajedno sa bivšom direktoricom primili Moniku i mene. Tu je Emina Adilović, PR menadžerica“ – ističe Sabrina.
Složila sa s našim opažanjem da Kriterion pokreću žene.
„U jednu ruku da. Ja sam treća direktorica Kriteriona, prvo je bila Vildana Drljević, pa Vanja Lasić i sada ja. Kriterion je u nekim neuobičajnim okolnostima, nastajao i djelovao do današnjeg dana“ –pojašnjava Begović-Ćorić
Na kraju, dotakli smo se i muzičkih dešavanja koji će se i dalje dešavati u Art kinu Kriterion.
„ Iako za nas takvi događaji nisu isplativi i iziskuju velike organizacijske troškove, ovdje će se svakako dešavati muzički događaji. Gosti iz Indije “Barmer Boys” stižu nam 11. juna, a 24 juna tu je “Psychedelic Cinema Orchestra” koji nam dolaze iz Sjedinjenih Američkih Država, kao i hrvatski sastav “Šumovi protiv valova”. Bit će i muzike”, govori Begović-Ćorić za Radiosarajevo.ba.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.