Veliki broj muškaraca prakticira 'boyzilian' depilaciju: Šta je dovelo do promjene trenda brijanja?

1
Radiosarajevo.ba
Veliki broj muškaraca prakticira 'boyzilian' depilaciju: Šta je dovelo do promjene trenda brijanja?
Foto: Prtscr / Youtube / Gillete tutorial za brijanje tijela

Možda ste već vidjeli reklame prije Olimpijade u Parizu. Tom Daley, u što je Pink News nazvao 'neumjerenom' kampanjom za Gillette, nosi svoje oskudne kupaće gaće, mišićave trbušnjake i… gotovo nikakvu dlaku na tijelu.

Novi brijač za intimnije dijelove tijela je, kako je Daley rekao na Instagramu, za kada je 'stvarno, stvarno bitno'. To je pravedno – on je na kraju krajeva skakač u vodu. No, zašto je nogometaš Jude Bellingham, koji reklamira Skims donje rublje, također očigledno bez dlake? I je li Love Island zabranio mušku dlaku na tijelu u potpunosti?

Neobrijani muškarci nisu ništa novo, naravno. Ali ono što čini Daleyjevu Gillette reklamu drugačijom od prethodnih reklama sa neobrijanim muškarcima je to što – između malih gaća i snimaka iz blizine – slika vas poziva da pomislite da je ovo više od običnog šišanja nepoželjnih dlačica: moderni muškarac sada brije sve. "Sve više momaka širom Velike Britanije uređuje svoje intimne dijelove," rekao je portparol Gillettea prilikom lansiranja linije, "ali do danas nismo nudili proizvode sa svrhom izgrađenim karakteristikama za tako osjetljiv i kompleksan zadatak."

Prvi komentar Sergeja Barbareza nakon remija u Budimpešti: Sve je rekao u prve tri rečenice

Prvi komentar Sergeja Barbareza nakon remija u Budimpešti: Sve je rekao u prve tri rečenice

Osjetljivo, kompleksno – da, vidim da se to odnosi fizički. Ali intimno muško uređivanje – ili 'manscaping' kako se to zove – također je kulturno osjetljivo i kompleksno. Gotovo polovina svih Britanaca redovno brije svoje tijelo, prema Mintelovim podacima. Postoji sklonost mladima, predvidljivo; ista britanska istraživanja pokazuju da 57% muškaraca u dobi od 16 do 24 godine šiša svoje stidne dlačice. I dok su neke žene šišale, čupale ili laserom uklanjale dlačice ili se depilirale stoljećima, kako smo stigli do tačke gdje su muškarci odlučili da je dlaka na tijelu i njihov problem?

Reklama Gillettea s Daleyem u malim gaćama, kako se brije ispod pazuha Pogledajte sliku u punom ekranu Glatki operater … Tom Daley za Gillette. Fotografija: Gillette "Gay muškarci su dugo vremena depilirali svoja prsa i šišali stidne dlačice," kaže Silva Neves, terapeut za seks i odnose iz Londona. “To je svakako za estetske svrhe. Postoji osjećaj perfekcionizma u gay muškom krugu, a torzo bez dlaka bi se smatrao savršenim, baš kao što se žene bez dlaka tradicionalno smatraju savršenim za muški pogled.” Godine 2012, David Beckham je pojavio u reklamama za donje rublje za H&M; naravno, niste mogli vidjeti da li je imao depilirane sve dijelove tijela, ali sve što ste mogli vidjeti je bilo depilirano. Ovo je smatrano kao podsticaj za prelazak iz gay u straight i odjednom su svi željeli 'boyzilian' poput Beckhama. Anketom koju je sprovela Lovehoney, kompanija za seksualne igračke, kasnije je utvrđeno da je osam od deset muškaraca mlađih od 35 godina redovno obavljalo osnovni manscaping (šišanje s parom škara).

Balls.co, prodavač brijača za testise i aparata za uređivanje tijela, osnovali su 2018. Matt Edge i Tyler Ball, koji su rekli da su inspirisani nakon što im je rođak priznao da šiša svoje 'neder' s parom kuhinjskih škara. Njihov generalni direktor, James Weiss, kupio je kompaniju za skrivenu sumu na kraju Covid-a i samo kaže da posao ide 'vrlo, vrlo dobro'. Uspon na tržištu manscapinga dio je šireg povećanja troškova na muško uređivanje, koje je poraslo 77% u odnosu na prethodnu godinu do januara prošle godine.

Ilustracija brijača koji šiša dlake na tijelu Pogledajte sliku u punom ekranu 'Mnogo glumaca koje sada viđamo ima tendenciju da bude bez dlaka, i to je način razmišljanja koji ne mora nužno odražavati seksualne preference.'

Prije toga, malo o tome zašto i kako smo stigli do ovdje. Ne čini se da je ovo priča o pornifikaciji – estetika pornografije koja prelazi u glavne tokove i utiče na to šta radimo sa svojim tijelima. "Ne mislim da je to skoro toliko povezano s pornografijom koliko se može pretpostaviti," kaže Weiss. "Kada smo prvi put gledali ovaj biznis, mislio sam: ovo će biti muškarci u dobi od 15 do 24 godine, kultura mladića, pokušavajući izgledati što veći. To nije primarni set kupaca.”

Kako su se kroz historiju mijenjali standardi ljepote: Od antičkih metoda do moderne depilacije

Kako su se kroz historiju mijenjali standardi ljepote: Od antičkih metoda do moderne depilacije

Radije, kaže Neves, ove estetike su zapravo prilično mainstream. “Mnogo glumaca koje sada viđamo ima tendenciju da bude bez dlaka, i to je način razmišljanja koji ne mora nužno odražavati seksualne preference.” To potvrđuje istraživanje YouGov-a iz 2021. godine, u kojem je 51% žena reklo da aktivno ne voli kada muškarci uklanjaju sve svoje stidne dlake. Ipak, postoji mnogo žena koje vole muškarca bez dlaka. 

Ako se pitate kako su se standardi u vezi s izlascima promijenili, od toga da je potpuno normalno pojaviti se onakav kakav vas priroda napravila do toga da je određena stepenica topiarija postala standard – pa, to je djelomično pratilo homogenizaciju samog izlaženja, preko aplikacija. Možda griješim, ali osjećam da bi prije Bumblea i Tindera, većina žena ne bi izašla s očekivanjem kako uredne stidne dlake će biti, a još manje bi to povezivale s tim da li je on pristojan tip.

Na društvenim mrežama generalno, kaže Weiss, "influenceri su jako relevantni. Nema sumnje u mom umu, ako mislimo o utjecajima koji su pokrenuli rast ovog biznisa, radi se o dostupnosti informacija. Instagram i TikTok su omogućili toliko različitih niša potreba kupaca da se zadovolje kroz proizvode prilagođene potražnji."

Ali nije sve, čak ni sve o stidnim dlakama, u vezi sa seksom: "Mnogo relevantniji segment kupaca su sportisti," kaže Weiss. To ne znači samo olimpijci, već bilo ko ko radi na poboljšanju svog sporta. "Postoji mnogo ljudi koji su godinama brijali svoje noge, bedra, prepona, prsa," kaže Weiss, "za biciklizam, za plivanje, za performanse.

Ova strana ličnog uređivanja je stvarno značajna." Kaže da to također generira puno razmjene znanja. Vikend fitness ratnici mogu razgovarati o svom performansu bez prestanka; mogu izgubiti poslijepodne raspravljajući o meritumu energetsko piće, pa je moguće rješenje za trenje u preponama definitivno tema za raspravu.

Dakle, postoje muškarci koji šišaju svoje testise da bi bili pristojni na drugom spoju, muškarci koji briju unutarnju stranu svojih bedara da bi imali manje otpora na biciklu i muškarci koji depiliraju svoja prsa jer misle da Bellingham to radi – ali Weiss kaže da su muškarci koji idu u salon na potpuno uklanjanje dlaka još uvijek iznimka.

Ne vidi depilaciju kao veliki izazov za tržište brijača još. "Za većinu muškaraca, to nije nešto u što su spremni uložiti vrijeme i novac, a uvijek postoji blago homofobičan osjećaj: ‘Ne želim da neka druga osoba bude u tim dijelovima."

Da li ovo predstavlja ravnopravniji svijet, u kojem se muškarci suočavaju s istim stvarima kao žene, s istim ciljem zadovoljavanja pogleda koji možda postoji, ili možda su ga izmislile kompanije za brijanje? Da li je ovo sofisticiranije razumijevanje roda i seksualnosti, gdje samopouzdanje u vezi s tijelom nije vezano za to koliko izgledate muški ili ženski, koliko ste gay ili straight, već za to kako izgledate vi sami?

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije