Prva kućna gaming konzola slavi 50. rođendan: Pogledajte kako je izgledala i šta je sve mogla
Na današnji dan prije 50 godina, epizoda BBC-ove emisije Tomorrow’s World predstavila je Magnavox Odyssey, prvu kućnu gaming konzolu na svijetu.
Bila je to jednostavna, ali vizionarska ideja koja je postavila temelje današnje višemilijarderske industrije. "Predstavljamo vam potpuno novu ideju iz SAD-a koja vaš televizor pretvara u igru za dvoje", rekao je simpatični voditelj Raymond Baxter dok je britanskoj publici pokazivao prvi pogled na uređaj koji će pokrenuti multimilijardersku industriju.
Izum je bio djelo Ralpha Baera, njemačko-američkog inženjera, koji je razmišljao o interaktivnim televizijskim igrama još od 1960-ih. S malim timom razvio je nekoliko prototipova konzola prije nego što je 1972. godine, godinu dana prije BBC-ove emisije, predstavio Odyssey američkoj javnosti.
Hrvati trojkama zasuli koš BiH: Zmajevi izgubili prvi od dva ključna meča za odlazak na Eurobasket
Konzola je sastavljena od prvougaone kutije koja se može priključiti na televizor, povezana s dva pravougaona kontrolera s regulatorima koje igrači okreću kako bi upravljali igrom.
U današnjim standardima, Odyssey je bio prilično osnovan, bez zvuka, napajan baterijama, a nije imao mogućnost bilježenja rezultata, oslanjajući se na igrače da pamte svoj uspjeh.
Sony najavio veliko iznenađenje: Boje Playstation 5 konzola i joysticka kakve do sada niste vidjeli
Grafika je bila primitivna, s bijelim kvadratima i linijama na crnoj pozadini. Kompanija je razvila plastične prekrivače koji se mogu zalijepiti na ekran putem statičkog elektriciteta kako bi dodali boje. Također su razvili svjetlosni pištolj, koji se može vidjeti kako ga voditelj Tomorrow’s World Baxter koristi u igri Shooting Gallery.
Tehnologija i ideja donošenja videoigara pravo u domove ljudi – bila je transformirajuća. Jednostavan dizajn i minimalna grafika pokazali su se kao prednost jer je igra bila lako razumljiva. Odyssey je pionir potpuno nove koncepcije kućnih videoigara, postavljajući temelje za kulturni fenomen koji će uslijediti.
Teniska igra koju igra Baxter bila je inspiracija za Atarijevu uspješnu igru Pong iz 1972, koja je imitirala njenu dinamiku, do te mjere da je Magnavox tužio Atari i druge arkadne kompanije.
Čak i utjecaj njegovih igara traje. Elementi sportskih igara poput nogometa vidljivi su u savremenim igrama poput FIFA 23, dok se ideja pucačina iz prvog lica iz igre Shooting Gallery prepoznaje u današnjim igrama poput Call of Duty.
Uprkos svojoj ranoj inovaciji, Magnavox Odyssey brzo je zasjenjen ubrzanim tempom tržišta koje je sam stvorio. Atari, preusmjeravajući se s arkadnih igara, par godina kasnije ulazi na tržište konzola i brzo nadmašuje Magnavox u prodaji, a zatim slijedi videoigrački div Nintendo, javlja Bajtbox.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.