Naučnici zaintrigirani: Da li su na Saturnovom mjesecu uočeni mogući znakovi života?

Foto: NASA / Enceladus

Ledena kora koja obavija Saturnov mjesec Enceladus dugo je fascinirala astronome.

A, sada, dokazi koje su prikupile NASA i svemirska letjelica Europske svemirske agencije Cassini-Huygens sugeriraju da bi ledeni oklop ispod sebe mogao skrivati masivni podzemni okean sastavljen od slane vode - koji bi, možda, mogao sadržavati život!

Prema novom istraživanju tima s Univerziteta u Arizoni i s Univerziteta Paris Sciences & Lettres, objavljenom prošlog mjeseca u časopisu Nature Astronomy, Cassinijeva zapažanja koja su utvrdila kako Enceladus izbacuje stupove metana sugeriraju da bi Mjesečevi podzemni oceani mogli biti nastanjivi zemaljskim mikroorganizmima.

"Željeli smo znati: mogu li mikrobi na zemlji koji 'pojedu' dihidrogen i proizvode metan objasniti iznenađujuće veliku količinu metana koju je otkrio Cassini?" kazao je Regis Ferriere, profesor na Univerzitetu u Arizoni i vodeći autor studije.

"Traženje takvih mikroba, poznatih kao metanogeni, na morskom dnu Enceladusa zahtijevalo bi izuzetno izazovne misije dubokog ronjenja koje nećemo vidjeti ni u narednih nekoliko desetljeća", dodao je.

Tim je konstruirao matematičke modele kako bi utvrdio može li metanogeneza objasniti podatke koje je prikupio Cassini. Njihov zaključak: mikrobiološka hidrotermalna ventilacija - ili procesi koji bi uključivali vanzemaljske mikroorganizme - mogli bi objasniti metan koji je otkrio Cassini.

Ipak, bilo bi preuranjeno donositi bilo kakve određene zaključke.

"Očito ne zaključujemo da život postoji u Enceladovom oceanu", dodao je Ferriere.  "Umjesto toga, željeli smo shvatiti kolika bi vjerojatnost bila da hidrocelni otvori Enceladusa mogu biti nastanjivi za zemaljske mikroorganizme. Vrlo vjerojatno, kažu nam podaci iz Cassinija, prema našim modelima."