Naučnici istraživali Crveno more, pa u dubini otkrili nešto nevjerovatno: Smrtonosni su za životinje

Foto: Printscreen / Istraživanje u Crvenom moru

Naučnici koji istražuju Crveno more otkrili su neobične formacije na dnu mora koje nazivaju "bazenima smrti".

Ovi podvodni bazeni su lišeni kisika, što ih čini smrtonosnim za većinu životinja. Kad životinja uđe u ove bazene, gubi svijest i umire. Međutim, uprkos ovom surovom okruženju, mikrobi koji preživljavaju bez kisika mogu se naći u tim bazenima. Proučavanje ovih mikroba može nam pomoći razumjeti kako je život nastao na Zemlji i može li postojati na drugim planetima. Osim toga, ovi bazeni smrti služe i kao arhiva za prošle katastrofalne događaje poput poplava i tsunamija, omogućavajući naučnicima da bolje razumiju prošlost ovog područja.

Smatra se da je nastanak ovih "bazena smrti" rezultat složene interakcije između različitih geoloških i okeanografskih faktora. Crveno more poznato je po svojoj specifičnoj geologiji i hidrodinamici, što može stvoriti posebne uslove na dnu mora. Geološke aktivnosti, poput potresa ili vulkanskih erupcija, mogu stvoriti pukotine ili udubine u morskom dnu, koje zatim postaju zamke bez kisika.

Milorad Dodik ponovo širi paniku: Srpski narod će biti izložen velikim pritiscima

Osim toga, hidrodinamički procesi, poput miješanja vode različite temperature i saliniteta, mogu stvoriti slojeve vode s različitim koncentracijama kisika. Kada se ta voda zaglavi u dubljim dijelovima mora, stvara se "bazen smrti" u kojem se kisik brzo troši, a životinje koje uđu u taj prostor ne mogu preživjeti

Proučavanje ovih bazena smrti ne samo da pruža uvid u ekstremne uslove u kojima život može opstati, već može pomoći i u razumijevanju evolucije života na Zemlji. Ovi ekstremofilni mikrobi koji preživljavaju u ekstremnim uvjetima mogu pružiti ključne informacije o tome kako su se organizmi prilagodili ekstremnim okolišnim uslovima kroz evoluciju.

Također, ovi bazeni smrti mogu imati važnu ulogu u razumijevanju prošlih klimatskih promjena i geoloških događaja. Prisutnost sedimentnih slojeva koji ostaju netaknuti u ovim bazenima omogućuje znanstvenicima da prouče historiju promjena u sistemu atmosfere i okeanografskim uslovima tokom vremena.

Uprkos svojoj misterioznosti i opasnosti, bazeni smrti predstavljaju dragocjen resurs za naučnikei istraživače koji žele dublje razumjeti tajanstveni svijet podvodnih ekosistema, javlja Klik.