Intervju s Ankora Gaming ekipom: Upoznajte prvu profesionalnu esports ekipu u Bosni i Hercegovini
Ankora Gaming je prva bosanskohercegovačka ekipa koja je zaigrala u Esports Balkan Ligi (EBL) i ona predstavlja prekretnicu u esportsu u Bosni i Hercegovini.
EBL je u sredini svoje 11. sezone, a prvi put je tu i ekipa koja pored svog imena ima zastavu naše zemlje. Iako start ekipe nije bio obećavajući, očekuje se da će ova organizacija još dugi niz godina biti dio EBL-a, te da će rezultati biti sve bolji.
Za ekipu Ankora Gaminga igraju Felix Schummel (ForNoReason), Uroš Nikolić (UrošKG), Filip Tancik (Funja), Mirnes Jahić (Astro) i Igor Maksimović (Gorilla). Trener je Pavle Jagličić (Flarke), a analitičar ekipe je Igor Manasijević (Se6t).
Sindikat radnika trgovine BiH tvrdi: Tržni centar u bh. gradu radi uprkos neradnoj nedjelji
U ekskluzivnom intervjuu za portal Radiosarajevo.ba, trener ekipe Pavle Jagličić i igrač Mirnes Jahić su pričali o tome kakvo je njihovo iskustvo u ligi, šta očekuju dalje, te koje ekipe vide kao osvajače ovog dijela sezone u EBL-u.
Razgovarao: Nihad Žunić
Radiosarajevo.ba: Hvala vam na ustupljenom vremenu za ovaj intervju. Kako vam je dosada išla sezona?
Pavle: Mislim da smo imali spor početak splita, očekivano, s obzirom da igramo s pet novih igrača koji nisu igrali na ovakvom nivou ranije. Kao i svaki tim na početku, suočili smo se sa mnogo prepreka.
Većinu smo uspješno savladali jer svi od nas daje svoj maksimum da svakim danom budemo sve bolji. Napredovali smo dosta od početka do sada i nadam se da ćemo uspjeti i da to pokažemo rezultatom u drugom dijelu lige.
Mirnes: Sigurno nismo zadovoljni trenutnim rezultatom, ali iskreno nije toliko neočekivan, jer nijedan igrač tima nema iskustvo u ovakvim takmičenjima.
Nakon četvrtog uzastopnog poraza, naš tim se suočio sa prvim ozbiljnijim preprekama, ali upravo je u tom trenutku došao do izražaja timski duh i ukazano povjerenje Ankora Gaming organizacije, koji su nam bili ruka podrške da prebrodimo izazovan period i fokusiramo se samo na trening i napredak.
Radiosarajevo.ba: Kako se snalazite u trenutnoj 'meti'?
Pavle: Trenutno se meta polako mijenja i mislim da nam sve više i više ide u korist, na početku splita nismo imali najbolji read na metu, ali sada polako sve dolazi na svoje mjesto.
Mirnes: Mislim da imamo veoma dobro razumijevanje trenutne mete i da nam odgovara kao timu i načinu na koji mi želimo igrati.
Radiosarajevo.ba: Koliko će vam još trebati vremena da se uigrate?
Pavle: Ima puno mjesta za napredak, ali se bližimo željenoj formi iz dana u dan, ostalo je samo da to pokažemo i u službenim partijama.
Mirnes: Mi smo već uigrani do neke mjere i iz dana u dan to sve izgleda bolje, ali mislim da za mjesec možemo izgledati kao veoma dobra ekipa.
Radiosarajevo.ba: Kako izgledaju pripreme za svaki meč?
Pavle i Mirnes: Svake sedmice imamo četiri dana scrimovanja, dva game day-a i jedan slobodan dan. U danima scrimovanja vježbamo ono što smo isplanirali za datu sedmicu, na danima kad igramo EBL mečeve okupljamo se i prolazimo kroz plan, a slobodnim danom se svi odmaraju i pune baterije za sljedeću radnu sedmicu.
Radiosarajevo.ba: Koliko vam vremena treba za analizu svakog protivnika?
Pavle i Mirnes: Za svakog protivnika nam naš analitičar Se6t (Igor Manasijević) omogući sve informacije, pogledamo koje champione su igrali ranije, zatim se dogovorimo šta mi želimo da igramo protiv njih i to vježbamo u scrimovima. Proces same analize ne traje dugo, ali vježba drafta koji želimo da igramo kreće par dana pred meč.
Radiosarajevo.ba: Kako se razlikuje profesionalno od individualnog igranja League of Legends?
Pavle: Dosta se razlikuju, jer League of Legends profesionalno je prije svega timska, kolektivna igra gdje svaki od pet igrača ima svoj posao koji mora da obavi kako treba da bi tim funkcionisao. Svi zavise jedni od drugih i stalno moraju da igraju zajedno i da pomažu jedni drugima.
Dok se sa druge strane u soloq, odnosno individualnom igranju, moraš adaptirati na svoje nasumično odabrane saigrače. Igra je dosta manje timski orijentisana i ti si glavni karakter koji mora da pronađe način da utječe dovoljno na partiju i da je pobedi. Ako je neko dobar soloq igrač, ne znači da će biti i dobar profesionalni (timski) igrač.
Mirnes: Rekao bih da su profesionalno i individualno igranje dva različita svijeta, dvije potpuno različite igre. Najveća razlika je to što u profesionalnom igranju ste kolektiv i svako ima svoju ulogu koju mora da ispuni da bi tim funkcionisao i uvijek se možeš osloniti na saigrače. Individualno igranje je mnogo više nasumično, moraš se fokusirati samo na sebe i konstantno adaptirati na to šta rade tvoji saigrači.
Radiosarajevo.ba: Kako napreduje kohezija na bot laneu, s obzirom na to koliko je na tim pozicijama bitna uigranost supporta i ADC-a?
Pavle: U početku splita smo imali malo problema u sinergiji na botlaneu, djelomično zbog mete. Sada to izgleda dosta bolje i nastavićemo da vježbamo dok ne budemo potpuno uigrani kao duo na botu.
Mirnes: S obzirom na kratak vremenski period koji igramo zajedno mislim da to izgleda solidno. Naravno nije još uvijek ni blizu nivoa na kojem bi Gorilla (Igor Maksimović) i ja bili zadovoljni. Ima tu dosta mjesta za napredak, ali obećavamo da radimo jako na tome i da ćemo biti samo bolji.
Radiosarajevo.ba: Koliko vas brine brojka od osam poraza u prvih devet duela?
Pavle: Ne brine nas pretjerano, ovo je prvi split ikad za svih 5 igrača i potrebno je dosta vremena kako da se savlada League of Legends na profesionalnom nivou, ali i da se razbije trema i nauči pristup ovakvim takmičenjima. Najviše nas interesuje naš timski napredak, koji je vidljiv, ali još uvijek ima prostora za rast.
Mirnes: Nije zadovoljavajuća brojka sigurno. Nema mjesta za brigu, dok god radimo sve što je u našoj moći da budemo bolji, rezultati ce doći sami.
Radiosarajevo.ba: Koliko trebamo očekivati od Ankore u drugom dijelu sezone?
Pavle i Mirnes: Treba očekivati da će protivnički nexus eksplodirati par puta više nego u prvom dijelu takmičenja. Imali smo dobrih partija i u prvoj polovini splita, samo nam nedostaje ono malo što je potrebno da game prevagne u našu korist i da dođemo do pobjede, to je nešto na čemu najviše radimo trenutno.
Radiosarajevo.ba: Da li ćemo gledati više meta šampiona, ili će igrači igrati one šampiona na kojima su izvježbani?
Pavle i Mirnes: Pokazaćemo vam dobar sklad i mete i comfort pickova, jer bez meta championa je jako teško imati dobar draft, ali uvijek ima mjesta za nešto neuobičajeno i siguran sam da će biti situacija i da vam to pokažemo.
Radiosarajevo.ba: Da li je moguće očekivati neka testiranja i iznanađenja u taktikama i izborima šampiona, sada kada je doigravanje van diskusije u ovom dijelu sezone?
Pavle: Sigurno će biti gameova gdje ćemo igrati nešto interesantno, ali to takođe zavisi od protivnika za kojeg se spremamo. Već imamo neke pickove spremne i uvježbane, koji se ne viđaju često, samo čekamo da se ukaže prilika da ih pokažemo.
Radiosarajevo.ba: Ko je vaš favorit za osvajanje ovog splita?
Pavle: Rekao bih da je to Diamant, a i Crvena Zvezda se jako dobro pokazala i ponovo sve iznenadila. Mislim da će Partizan malo opasti u drugom dijelu, a Cyberwolves mi djeluju jos uvek nesigurno.
Mirnes: Ovo pitanje kada dođe uvijek mi je teško dati odgovor između Diamanta i Partizana. Mislim da ce to biti Diamant. Partizan je imao prednost jer imaju već uigranu ekipu, ali nisam siguran koliko još imaju mjesta za napredak, dok Diamant već sad izgleda veoma dobro i mislim da imaju još dosta mjesta za napredak kao ekipa.
Objašnjenja za nepoznate termine iz svijeta esportsa
S obzirom na to da je svijet esportsa još uvijek novina u našoj javnosti, možete vidjeti objašnjenja nekih nepoznatih termina koje ste mogli pročitati u intervju.
League of Legends - jedna od najpopularnijih igrica na svijetu, gdje se formiraju dva tima od pet igrača koji biraju šampione iz igrice i igraju jednu partiju koja traje oko pola sata u prosjeku, gdje je cilj uništiti bazu protivnika.
Split - u profesionalnom League of Legendsu, split obilježava jedan dio sezone koji kulminira doigravanjem i šampionom. Jedna sezona može imati više splitova, u zavisnosti od regije do regije.
Meta - meta obilježava najoptimalniji način igranja neke igrice. Obuhvata različite karaktere iz igrice i taktike koje se mogu koristiti za najbolju šansu za pobjedu u to vrijeme.
Scrims - scrimovanje obilježava jednu vrstu treninga u profesionalnom igranju League of Legends. U scrimovima, profesionalne ekipe igraju trening-mečeve jedni protiv drugih, kako bi bolje shvatili svoju kvalitetu u odnosu na drugu ekipu, te shvatanje trenutnog stanja u igrici.
Champion - champion, odnosno šampion, predstavlja karaktera iz igrice League of Legends. Karaktere biraju igrači, te svaki od njih ima četiri unikatne čarolije koje mogu koristiti protiv drugih šampiona, kao i na sebi, te na drugim šampionima u svojoj ekipi.
Draft - draft obilježava proces u kojem profesionalni timovi biraju šampione koje će koristiti njihovi igrači u tom duelu. U draftu se bira pet šampiona po ekipi, a ekipe imaju i pet banova, odnosno pet šampiona koje ne mogu birati ekipe u tom specifičnom meču.
Solo Q - solo q obilježava individualno igranje igrice League of Legends. Tu igrač ulazi sam, te dobija četiri saigrača s kojima igra protiv ekipe koja je sastavljena od pet nasumičnih saigrača. Moguće je igrati i s partnerom, ali solo q, kao što i ime sugeriše, označava kada samo jedan igrač traži četiri saigrača kako bi odigrao jednu partiju.
Botlane - botlane čine dva igrača, Attack Damage Carry (ADC) i Support. Ova dva igrača igraju na donjem dijelu mape, te je jedini dio mape gdje konstantno igraju dva igrača. U drugim dijelovima mape se igra ili jedan na jedan, ili se ubijaju neutralni karakteri u takozvanoj jungli. ADC je uloga od koje se očekuje da radi veliku količinu štete drugoj ekipi, a od supporta da podržava svoje suigrače na razne načine.
Nexus - nexus obilježava glavni cilj igrice, odnosno bazu koju treba srušiti. Nalazi se odmah ispred mjesta gdje ekipa počinje i igrica, u profesionalnom League of Legends, završava kada je baza protivnika uništena do kraja.
Comfort pick - comfort pick obilježava situaciju kada igrač tokom drafta bira šampiona kojem možda nije mjesto u trenutnom stanju igrice, ali se igrač osjeća ugodno igrajući tog šampiona. Iako nije idealno i ne koristi se često, comfort pickovi mogu biti osvježenje za igrače koji konstantno igraju šampione koje moraju, zbog trenutnog stanja igrice.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.