Američki naučnici na korak do historijskog otkrića: Ovaj lijek uništava sve vrste čvrstih tumora

Foto: Pexels / Istraživanja naučnika pokazala novu analizu o tumoru

Naučnici su ostvarili značajan napredak u liječenju raka razvojem revolucionarnog lijeka pod kodnim nazivom AOH1996. Ova molekula cilja protein poznat kao proliferating cell nuclear antigen (PCNA), koji je prisutan u većini stanica raka i potiče njihov rast i razmnožavanje.

Revolucionarni lijek prije je smatran nemogućim za razviti jer je PCNA bio smatran "nemogućim za liječenje". Međutim, nakon 20 godina istraživanja i razvoja u bolnici City of Hope u Los Angelesu, jednom od najvećih centara za liječenje raka u Americi, uspješno su stvorili AOH1996, prenosi Daily Mail.

Učinkovitost lijeka testirana je na više od 70 različitih vrsta stanica raka, uključujući one iz dojke, prostate, mozga, jajnika, cerviksa, kože i pluća, i pokazala se izuzetno djelotvornom protiv svih njih.

NBA play-off: Dallas predvođen Dončićem i Irvingom izbacio Clipperse

Osim toga, AOH1996 selektivno cilja stanice raka ometajući njihov normalni reproduktivni ciklus. On sprječava diobu stanica s oštećenim DNA-om i zaustavlja replikaciju pogrešnog DNA-a, što rezultira smrću stanica raka, ostavljajući pri tome zdrave stanice netaknutima.

Dr. Linda Malkas, koja vodi istraživački tim u bolnici City of Hope, objasnila je da lijek specifično ometa replikaciju i popravak DNA-a u stanicama raka, čime štiti zdrave stanice od oštećenja.

Stručnjaci jednoglasni: Koliko možete popiti mineralne vode, a da vam ne naškodi?

Za razliku od mnogih ciljanih terapija koje se usredotočuju na jedan put, AOH1996 cilja jedinstveni oblik PCNA prisutan u stanicama raka, što ga čini iznimno obećavajućim u suzbijanju rasta tumora bez negativnih nuspojava. Lijek trenutno prolazi klinička ispitivanja na ljudima u prvoj fazi u bolnici City of Hope.

Razvoj ove nove terapije donosi nadu da bi rak mogao postati izlječiv u idućoj deceniji. Inicijativa predsjednika Joea Bidena "Cancer Moonshot", ponovno pokrenuta 2022. godine, također ima cilj značajno smanjiti smrtnost od raka u idućih 25 godina. Iako su iznesene tvrdnje da je rak "završen kakvog ga znamo", fokus ostaje na kontinuiranom istraživanju i napretku u ovoj sferi.

Istraživanje objavljeno u časopisu Cell Chemical Biology predstavlja značajan korak u liječenju raka i predstavlja potencijalni prodor u personaliziranim i ciljanim terapijama. Istraživači sada nastoje bolje razumjeti mehanizam djelovanja lijeka kako bi poboljšali trenutna klinička ispitivanja na ljudima.

Stručnjaci tvrde: Otkriven novi 'najekstremniji' soj COVID-19

Historija pionirskog translacijskog istraživanja bolnice City of Hope, uključujući razvoj ključnih tehnologija koje su omogućile sintetski humani inzulin i monoklonska antitijela, rezultirala je stvaranjem široko korištenih i životno važnih lijekova za liječenje raka, poput trastuzumaba, rituksimaba i cetuksimaba.

S izvanrednim potencijalom AOH1996, nastavljaju svoj trud da revolucioniziraju liječenje raka i poboljšaju život pacijenata, prenosi Slobodna Dalmacija.