Deset osnivača svjetskih marki koji rijetko pokazuju lica, neka su dobro poznata

Radiosarajevo.ba
 Deset osnivača svjetskih marki koji rijetko pokazuju lica, neka su dobro poznata
Bright Side / Instagram — Kevin Systrom

Pojedini osnivači svjetskih poznatih robnih marki uživaju svoju slavu i mogu se vidjeti na magazinima diljem svijeta. No, tu su i oni koji vole ostati izvan pažnje medija.

Njihovi uspjesi su jednako impresivni i portal Bright Side ih je želio podijeliti sa svojim čitateljima.

Nike – Phil Knight

Nekada mladi Phil Knight i njegov trener Bill Bowerman su voljeli trčati. Kvaliteta tenisice koje su prodane u SAD-u tim 60-im godina nije bila zadovoljavajuća za njih. I tako su stvorili tvrtku Blue Ribbon Sports za prodaju japanskih tenisica u SAD-u. Ova kompanija se zove Asics.

Tokom vremena situacija je postala sve teža i teža, pa su Phil i Bill odlučili stvoriti vlastitu marku tenisica. Bowerman ih je dizajnirao, a 1978. kompanija je dobila svoje službeno ime –Nike i njihov slavni logo.

Starbucks — Howard Schultz

Na samom početku, 1971. godine, Starbucks je otvoren kao trgovina koja je prodavala kafu i opremu u Seattleu. No, od 1987. godine kada je ovu kompaniju kupio Howard Schultz (vlasnik lista Il Giornale), mjesto je konačno pretvoreno u pravi kafić.

Howard je bio nadahnut atmosferom italijanskih espresso barova i sigurno mu je to bila inspiracija da stekne popularnost u cijelom svijetu.

ZARA - Amancio Ortega

Amancio je svoje poslovanje započeo 70-ih godina. Svoju prvu trgovinu 1975. godine u La Coruña, Španija.

Kompanija je otišla vrlo dobro - odlučila je pratiti koncept trenutne mode kada se u trgovinama pojavila nova i trendska odjeća svake dcije sedmice.

Kasnije je kompanija preimenovana u Inditex i otvorila nove trgovine odjećom: Massimo Dutti, Pull and Bear, Oysho, Zara Home, Uterqüe, Stradivarius, Lefties i Bershka.

Pandora – Per i Winnie Enevoldsen

Godine 1982, porodica Enevoldsen otvorila je malu trgovinu nakita u Kopenhagenu: uvezli su nakit sa Tajlanda i prodali ga.

 Već 1987. njihova kompanija jeveć bila prilično velika pa su odlučili stvoriti nakit vlastitog dizajna.

Ali trebalo je više od 10 godina prije nego što je Pandora postala poznata. Godine 2000, stvorena je narukvica od šarma: kupci su mogli stvoriti nakit vlastitog dizajna stavljajući čari koje su htjeli na narukvicu. Od tada kompanija raste, a porodica Enevoldsen jedna je od najbogatijih ljudi u Danskoj.

Ferrero - Michele Ferrero

Michele Ferrero je 1957. naslijedio posao koji je stvorio čokoladnu tijesto s lješnjacima. Čovjek je bio vrlo strastven zbog toga. Tako je stvorio Kinder Surprise čokoladna jaja. Onda je stvorio Ferrero Rocher i Raffaello kuglice te prepoznatljiv brend - Nutellu.

Michele je primijetio da američke žene brinu o težini te je za njih stvorio slavni Tic Tac, koji ima samo dvije kalorije.

Michele je dugo živio i umro u dobi od 89 godina, ostavljajući svoju djecu brend koju ljudi diljem svijeta danas poznaju i vole. 

Hard Rock Cafe — Isaac Tigrett i Peter Morton

Ovaj svjetski poznati lanac kafića ima zanimljivu historiju. Godine 1969. muzičari The Doorsa snimali su album Morrison Hotel. Otprilike u isto vrijeme, slučajno su došli u restoran Hard Rock Cafe, a njihov je album bio upravo u ovom muzičkom stilu. Napravili su nekoliko slika u ovom kafiću, a zatim stavili fotografije na stražnjoj strani naslovnice albuma.

Godinu dana poslije, nazvali su ih - Isaac Tigrett i Peter Morton i zamolili ih da otvore kafić u Londonu pod nazivom Hard Rock Cafe. Muzičari nisu prigovarali, a uskoro se kafić počeo razvijati.

Lacoste – Rene Lacoste

Ovaj svjetski poznati brand nije napravio modni dizajner. Stvorio ga je francuski teniser. Početkom 20-tih prošlog stoljeća ljudi su tenis igrali u košulji s dugim rukavima. Godine 1926. teniser René Lacoste sam je sebi sašio majicu kratkih rukava i takav se pojavio na jednom turniru.

Rene je imao nadimak - "aligator" jer je uvijek uništio svoje konkurente. Tako se na košulji pojavio mali krokodil – a kasnije je to postao logo. Godine 1933. Rene je osnovao kompaniju koja je napravila majice za tenis, golf i jedrenje.

Lego – Ole Kirk Christiansen

Početkom tridesetih godina prošlog stoljeća Ole Kirk je otvorio kompaniju koja je dizala daske za peglanje i drvene stepenice, da bi uskoro počela proizvoditi drvene igračke. Riječ "Lego" sastoji se od dvije danske riječi: "leg" (igra) i "godt" (dobro).

Igračke su 1947. postale plastične i imale su posebne dijelove koji su djeci omogućavali da ih povezuju - tako se pojavio Lego koji poznajemo danas.

Ole je umro kada je imao 66 godina i njegova četiri sinova naslijedili su kompaniju.

Google - Larry Page i Sergey Brin

Kompanija su stvorila dva studenta sa Sveučilišta Stanford - Larry Page i Sergey Brin. Godine 1998. osnovali su kompaniju i registrirali domene google.com. Ime Google napravljeno je s engleskog jezika googol, što znači broj s 100 nula.

Danas koristimo ovu tražilicu.

 Instagram — Kevin Systrom

 Svjetski poznatu društvenu mrežu napravio je student Sveučilišta Standford - Kevin Systrom. Ovaj tip je volio fotografiju, pa čak i otišao u Firenzu u želji da sazna više o ovoj umjetnosti. Učitelj mu je pokazao Holga fotoaparat koji je napravio četvrtaste fotografije u retro stilu.

Kasnije je Kevin pronašao investitore, a on i Mike Krieger počeli razvijati vlastitu uslugu za fotografiranje. Morali su napraviti nešto jedinstveno, ali jednostavno za koristiti. Systrom se sjetio jeftine kamere iz Firenze i nadahnuo se stvarati filtre. Tako je izrađen prvi filtar X-Pro II.

Dvije godine nakon pokretanja aplikacije, Facebook je kupio za milijardu dolara. Instagram je postao nešto više od samo jedne aplikacije. I bez obzira na to volite li to ili ga mrzite, morate priznati - ogroman je!

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije