Istražujemo: Kako do kredita na klik?
U Sarajevu je prije nekoliko sedmica promovirana usluga gotovinskog kredita, popularnog kredita na klik, za čiju realizaciju nije potreban niti jedan papir, kao ni odlazak u banku.
Revolucionaran je to pristup na bankarskom tržištu u Bosni i Hercegovini, gdje je po prvi put uveden proces u okviru kojeg klijenti koji imaju račun u banci iz svog doma mogu završiti cijeli proces ugovaranja kredita i elektronski potpisati dokumentaciju, koja je ranije zahtijevala fizički odlazak u poslovnicu.
Klikom do isplate novca
Krediti u iznosu do 30.000 KM i rokom otplate do 60 mjeseci realiziraju se tako bez naknade za obradu, bez mjenice i bez ovjere saglasnosti o zapljeni.
Nakon što se u javnosti pojavila informacija o ovom bankarskom proizvodu, brojni građani postavljaju pitanje kako do online kredita. Zbog toga smo potražili informaciju više.
Radi se o u suštini jednostavnom i sigurnom procesu, ali su potrebna dva uvjeta da bi zainteresirani ostvario uvjet za apliciranje: da je klijent banke i da posjeduje kvalificirani elektronski, odnosno digitalni potpis koji je izdat od Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA).
Inače, građani BiH mogu potpuno besplatno preuzeti svoj kvalificirani potpis u bilo kojem uredu IDDEEA u Sarajevu, Banjoj Luci, Mostaru, Bijeljini ili Bihaću, čime sebi otvaraju vrata ne samo ovog već i drugim digitalnim servisima koje će moći koristit.
Ostatak procesa dobivanja "kredita na klik" se može se jednostavno realizirati putem web stranice banke.
Evo i kako. Klijent zainteresiran za „kredit na klik“ odlazi na web stranicu banke, gdje ostavlja podatke koji dolaze u sistem banke. Banka potom klijenta kontaktira radi početka postupak realizacije kredita i elektronskog potpisivanja potrebne dokumentacije koji se odvija putem sistema državne Agencije IDDEEA.
Nakon što bude razmijenjena elektronska dokumentacija s bankom putem e-maila, klijent elektronski, dakle, putem klika, potpisuje ugovornu dokumentaciju na portalu Agencije IDDEEA te banka vrši isplatu kreditnih sredstva!
Almir Badnjević, direktor Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) kaže da za portal Radiosarajevo.ba da je ovo izuzetno značajan korak za građane Bosne i Hercegovine.
„Jer predstavlja konkretan primjer digitalne transformacije u praksi. Kvalificirani elektronski potpis, koji IDDEEA omogućava besplatno svim građanima BiH, pruža osnovu za sigurno, efikasno i moderno obavljanje administrativnih i komercijalnih transakcija“, kaže Badnjević.
Integracija bankarskih usluga s elektronskim servisima Agencije IDDEEA omogućava građanima da putem interneta, bez potrebe za fizičkim dolaskom u banku, apliciraju za kredite na brz, siguran i pouzdan način. Ovaj model štedi vrijeme, smanjuje troškove, ali i povećava dostupnost usluga, posebno za građane u ruralnim područjima ili one s otežanim pristupom poslovnicama“, istakao je Badnjević za naš portal.
Da se proces poslovanja na ovaj način sve češće odvija putem elektronskog potpisa svjedoči podatak da je u protekloj godini putem IDDEEA elektronski potpisano više od milion dokumenta!
Prema riječima Jasmina Mahmuzića, direktora Agencije za bankarstvo BiH, pozadinski procesi i u bankama su u značajnoj mjeri podržani digitalizacijom.
„Tu možemo govoriti o višedecenijskim iskustvima. Digitalizacija kreditnih procesa u radu s klijentima kasni, a ključni razlog je vezan za usuglašavanje zakonskih i institucionalnih pitanja na različitim nivoima i primjenu u praksi. Mi smo dali svoj doprinos i podršku inicijativama kroz izmjene regulatornog okvira 2023. godine. Koristi od nastavka digitalizacije će imati građani i privreda. Bankarske usluge će biti efikasnije i pristupačnije kada se unaprijede prakse i administrativni postupci koji se dešavaju izvan bankarskog sistema. Raduju nas inicijative banaka i državnih institucija koje sada imaju zajednički cilj“, kaže Mahmuzić za Radiosarajevo.ba.
Benefiti za ekonomiju i društvo
Direktor Mahmuzić smatra da se kroz primjenu novih tehnologija možemo postići bolji poslovni ambijent i postaviti ciljeve koji imaju šire ekonomske i društvene koristi.
„Primjena novih tehnologija nije sama po sebi cilj. Svi moramo prepoznati važnost efikasnog poslovanja i odgovornog odnosa. U momentu kada su savremeni načini poslovanja mogući, moramo prihvatiti nove i održive navike. Važno je da građani i privreda podrže ovakve inicijative“, istakao je Mahmuzić.
Prema riječima direktora Badnjevića, uvođenje ovakvih usluga ima šire društvene koristi:
1. Povećanje efikasnosti – Digitalizacija smanjuje birokratske prepreke i ubrzava procese.
2. Jačanje povjerenja u digitalne tehnologije – Građani će se sve više oslanjati na sigurne elektronske usluge, čime se potiče razvoj e-uprave i drugih digitalnih rješenja.
3. Ekonomski rast – Olakšani pristup finansijskim uslugama doprinosi većoj ekonomskoj aktivnosti i modernizaciji poslovanja.
Mali korak za banku, a veliki za ekonomiju i društvo.
Poziv građanima
Prema riječima Badnjevića, IDDEEA nastavlja raditi na stvaranju pouzdane infrastrukture za digitalne usluge
„Pozivamo sve građane i privredne subjekte da iskoriste mogućnosti koje kvalificirani elektronski potpis nudi. Ovo je samo početak onoga što digitalizacija može donijeti našoj zemlji, te ubrzo očekujemo da će i druge banke ubrzo da promoviraju svoje elektronske servise“, istakao je Badnjević.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.