Zbog ovih ljudi danas imamo treće stop svjetlo na automobilu: Evo koje su prednosti

0
Radiosarajevo.ba
Zbog ovih ljudi danas imamo treće stop svjetlo na automobilu: Evo koje su prednosti
Foto: Pexels / Ilustracija

Istraživanja psihologije su jedna od atraktivnijih istraživanja već duže vremena, barem ako je suditi po broju prijava maturanata. No osim istraživanja zašto se ljudi rade ono što rade i proučavanja zanimljive literature, tu su i zanimljiva istraživanja. Tako je jednom psihologu palo na pamet istraživati koliko bi dodatno stop svjetlo moglo povećati nivo sigurnosti u saobraćaju.

Dakle, treće stop svjetlo nije nastalo djelovanjem proizvođača automobila ili poljskih preprodavača jeftinih after-market automobilskih dodataka koji su bili popularni 80-ih godina na tržistima širom bivše države.

Naime, sada već davne 1974. američkih psiholog John Voevodsky (smatrat ćemo da je poljsko prezime koincidencija i da nema nikakve veze s poljskim preprodavačima dodatnih štop lampi, alata i dijelova za pezejce iz 80-ih) postavio je tezu da bi dodatno stop svjetlo povećalo pažnju već ionako rastresenih vozača što bi neminovno dovelo do smanjenja saobraćajnih nesreća, a time logično i do smanjenja stope povreda i smrtnosti.

Namirite se na vrijeme: Trgovine u Federaciji BiH neće raditi ni u nedjelju, ali ni u ponedjeljak

Namirite se na vrijeme: Trgovine u Federaciji BiH neće raditi ni u nedjelju, ali ni u ponedjeljak

Voevodsky je svoj eksperiment napravio u San Franciscu na sljedeći način: 343 taksi vozila su dobili dodatno stop svjetlo, dok je kontrolna grupa od 160 taksi vozila i dalje ostala sa samo dva stop svjetla.

Eksperimentalna grupa je napravila (taksisti s trećim stop svjetlom) 19.8 miliona kilometara u testnom razdoblju koje je trajalo 10 mjeseci, dok je kontrolna grupa (taksisti bez dodatnog stop svjetla) u istom periodu prešla 11.59 miliona kilometara.

Europska unija prihvatila ublažene Euro 7 propise: Evo na koga će se odnositi strogi standardi

Europska unija prihvatila ublažene Euro 7 propise: Evo na koga će se odnositi strogi standardi

Nakon temeljitih kalkulacija došlo se do sljedećeg rezultata: dodatno stop svjetlo spriječilo je prosječno 5.4 sudara i 1.02 povreda taksista. 

Rezultati su bili takvi da je NHTSA propisala obavezno treće stop svjetlo za sva nova privatna vozila 1986., a 1994. propis se proširio i na teretna vozila.

Nakon implementacije novog zakona, NHTSA je pratila podatke u osam država i otkrila smanjenje udaraca u zadnju stranu za 4.3 posto. Iako ovi podaci nisu u skladu s prvobitnim istraživanjem, to ipak znači da je su dodatna svjetla smanjila broj nesreća za 200 hiljada, broj povreda za 60 hiljada i uštedu preko 600 miliona američkih dolara (više od 742 miliona KM) za štetu svake godine.

Stručnjak upozorava: U jesen izbjegavajte korištenje ove tipke u automobilu

Stručnjak upozorava: U jesen izbjegavajte korištenje ove tipke u automobilu

Jedini problem ovih brojki koje je predstavilo Udruženje američkih psihologa je u tome što ne znamo o kojim se državama radi, niti u kojem periodu. Ali u svakom slučaju, nije loše.

Inače, što se tiče Johna Voevodskog, osim zanimljivog istraživanja o utjecaju dodatnog stop svjetla na vozače, američki psiholog se bavio i istraživanjem boli kod opekotina i ljudskim ponašanjem u ratnim okolnostima, pišu Automobili.hr.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije