Zbog ovih ljudi danas imamo treće stop svjetlo na automobilu: Evo koje su prednosti
Istraživanja psihologije su jedna od atraktivnijih istraživanja već duže vremena, barem ako je suditi po broju prijava maturanata. No osim istraživanja zašto se ljudi rade ono što rade i proučavanja zanimljive literature, tu su i zanimljiva istraživanja. Tako je jednom psihologu palo na pamet istraživati koliko bi dodatno stop svjetlo moglo povećati nivo sigurnosti u saobraćaju.
Dakle, treće stop svjetlo nije nastalo djelovanjem proizvođača automobila ili poljskih preprodavača jeftinih after-market automobilskih dodataka koji su bili popularni 80-ih godina na tržistima širom bivše države.
Naime, sada već davne 1974. američkih psiholog John Voevodsky (smatrat ćemo da je poljsko prezime koincidencija i da nema nikakve veze s poljskim preprodavačima dodatnih štop lampi, alata i dijelova za pezejce iz 80-ih) postavio je tezu da bi dodatno stop svjetlo povećalo pažnju već ionako rastresenih vozača što bi neminovno dovelo do smanjenja saobraćajnih nesreća, a time logično i do smanjenja stope povreda i smrtnosti.
Namirite se na vrijeme: Trgovine u Federaciji BiH neće raditi ni u nedjelju, ali ni u ponedjeljak
Voevodsky je svoj eksperiment napravio u San Franciscu na sljedeći način: 343 taksi vozila su dobili dodatno stop svjetlo, dok je kontrolna grupa od 160 taksi vozila i dalje ostala sa samo dva stop svjetla.
Eksperimentalna grupa je napravila (taksisti s trećim stop svjetlom) 19.8 miliona kilometara u testnom razdoblju koje je trajalo 10 mjeseci, dok je kontrolna grupa (taksisti bez dodatnog stop svjetla) u istom periodu prešla 11.59 miliona kilometara.
Europska unija prihvatila ublažene Euro 7 propise: Evo na koga će se odnositi strogi standardi
Nakon temeljitih kalkulacija došlo se do sljedećeg rezultata: dodatno stop svjetlo spriječilo je prosječno 5.4 sudara i 1.02 povreda taksista.
Rezultati su bili takvi da je NHTSA propisala obavezno treće stop svjetlo za sva nova privatna vozila 1986., a 1994. propis se proširio i na teretna vozila.
Nakon implementacije novog zakona, NHTSA je pratila podatke u osam država i otkrila smanjenje udaraca u zadnju stranu za 4.3 posto. Iako ovi podaci nisu u skladu s prvobitnim istraživanjem, to ipak znači da je su dodatna svjetla smanjila broj nesreća za 200 hiljada, broj povreda za 60 hiljada i uštedu preko 600 miliona američkih dolara (više od 742 miliona KM) za štetu svake godine.
Stručnjak upozorava: U jesen izbjegavajte korištenje ove tipke u automobilu
Jedini problem ovih brojki koje je predstavilo Udruženje američkih psihologa je u tome što ne znamo o kojim se državama radi, niti u kojem periodu. Ali u svakom slučaju, nije loše.
Inače, što se tiče Johna Voevodskog, osim zanimljivog istraživanja o utjecaju dodatnog stop svjetla na vozače, američki psiholog se bavio i istraživanjem boli kod opekotina i ljudskim ponašanjem u ratnim okolnostima, pišu Automobili.hr.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.