Zašto se crash testovi ne izvode na većim brzinama?

0
Radiosarajevo.ba
Zašto se crash testovi ne izvode na većim brzinama?
Foto: YouTube / Crash test Rimac automobila

Crash testovi napravili su izuzetno mnogo za poboljšanje sigurnosti automobila širom svijeta, a posebice u Europi i SAD-u. No mnogi izražavaju sumnju u njihovu realnost zato što se provode na relativno malim brzinama.

Euro NCAP svoje frontalne testove izvodi pri brzinama do 64 km/h, a kod američkog Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) ta brzina je podjednaka - 64, 3 km/h. Postavlja se pitanje zašto se testovi ne izvode pri većim brzinama kada vozila u realnom prometu često voze i više nego dvostruko brže od toga.

Američki IIHS je pokušao odgovoriti na to pitanje u snimku kojeg je objavio na svom YouTube kanalu. IIHS tvrdi da, iako brzina ima značajan utjecaj na težinu sudara, veća brzina nije uvijek bolja opcija u kontekstu testiranja. Prema Raulu Arbelaezu, potpredsjedniku IIHS Centra za istraživanje vozila, vozila se ne pokušava samo učiniti sigurnima u najgorim sudarima, već i u nesrećama kakve se događaju najčešće.

Teški trenutci u karijeri: Voditelji izvještavali o tragediji u Zagrebu drhtavim glasom i kroz suze

Teški trenutci u karijeri: Voditelji izvještavali o tragediji u Zagrebu drhtavim glasom i kroz suze

Odabir prave brzine pri crash testu vrlo je važan jer može imati značajan utjecaj na dizajn vozila. Suprotno intuiciji, testiranje vozila pri, recimo, 85 mph (136 km/h) zapravo bi moglo imati negativan učinak na njihovu sigurnost, tvrde iz IIHS-a.

"Postoje neke neželjene posljedice koje idu uz to, uključujući smanjenu razinu sigurnosti u nesrećama slabijeg intenziteta. Na kraju bi vozilo zbog toga postalo previše kruto"., rekao je Arbalaez.

Čak i povećanje brzine za samo 10 mph (16 km/h) moglo bi imati značajan utjecaj na dizajn vozila. Iako je 50 mph (80 km/h) samo 25 posto brže od 40 mph (64,3 km/h), sile sudara zapravo se povećavaju za 56 posto pri toj brzini. Arbalaez tvrdi da bi prilagođavanje vozila čak vrlo malom rastu brzine na testu, rezultiralo velikim promjenama u konstrukciji vozila, prenosi 24sata.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije