Nijemci ne štede na godišnjem odmoru
Čini se da njemački turisti ne planiraju štedjeti na svojim planovima za ljetni odmor.
Usprkos visokoj stopi inflacije, vlada velika potražnja za boljim hotelima i "all inclusive" ponudom. Cijene posvuda rastu. Ali njemački turisti zbog toga očigledno ne žele mijenjati svoje planove za predstojeću sezonu godišnjih odmora, piše DW.
Turoperatori tvrde da ne uočavaju porast potražnje za povoljnijim aranžmanima, upravo suprotno: "Inflacija i energetska kriza nisu rezultirali boomom jeftinih ponuda", kaže Sven Schikarsky iz njemačkog turističkog poduzeća Dertour. Slične izjave stižu iz tržišnog lidera u Njemačkoj: koncern TUI tvrdi da ljudi sada troše više za svoj odmor.
Čedomir Jovanović u suzama nakon razvoda: Objavio snimak iz kafane - 'Cijeli život u jednoj pjesmi'
Turisti, tvrdi se, sve više važnosti daju kvaliteti ponude – i to usprkos porastu cijena. Sudeći po rezultatima analize turoperatora Dertour, potražnja za hotelima iz viših kategorija (s više zvjezdica) je porasla tokom protekle zimske sezone.
Kontrola turističkog budžeta
Dertour je broj 2 na njemačkog turističkom tržištu i po navodima iz te kompanije, 82 posto turista je za svoj odmor između novembra 2022. i konca februara 2023. bukirali hotele s četiri ili pet zvjezdica. To je devet postotnih bodova više nego u ljeto 2022. i šest postotnih boda više nego u posljednjoj zimskoj sezoni prije pandemije koronavirusa 2019./2020.
Usprkos izraženoj želji za kvalitetom ponude, mnogi turisti ipak dobro paze na svoj budžet, pazi se na što se troši novac. Po navodima iz analize Dertoura, 37 posto turista se fokusira na all-inclusive ponude. Udio takvih vrsta aranžmana raste, u odnosu na sezonu prije tri godine narastao je za 21, a u odnosu na 2022. – za 16 postotnih bodova. Najpopularnija turistička destinacija je Španija, a čak i tokom zimskih mjeseci vrlo omiljeni su Kanarski otoci.
I turistički koncern TUI registrira porast izdataka njemačkih turista. U ovom trenutku prosječna cijena prodanih aranžmana je za pet posto veća nego prošle godine, odnosno 26 posto veća od ljetne sezone 2019. Šef TUI-ja Sebastian Ebel nedavno je, na prezentaciji poslovnih podataka za drugi kvartal, govorio o "snažnoj dinamici po pitanju bukiranja", dinamici koja se, kako je dodao, mogla posebno dobro uočiti u posljednjih nekoliko tjedana. U odnosu na prošlu godinu, TUI bilježi porast broja rezervacija za ljeto od 13 posto. S oko 8,3 miliona rezervacija, taj koncern se nalazi otprilike na istoj razini kao u 209., odnosno sezoni prije korone.
Porast potražnje
Po podacima analitičara iz kompanije Travel Data + Analytics (TDA), snažan rast rezervacija u martu je doveo do toga da je promet turoperatora i u zimskoj sezoni 2022./2023., ali i za ljetnu sezonu 2023. u martu ove godine bio za samo 4 posto manji od prometa koji je ostvaren prije korone.
Potražnja za turističkim aranžmanima je, sudeći po aktualnim podacima, dobra. U usporedbi s proteklom godinom, 23 posto više ljudi je već rezerviralo godišnji odmor – ili u turističkim agencijama ili online. No, to je ipak 27 posto manje (u istom periodu) nego što je u ovom trenutku bilo rezervacija u 2019.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.